Noen som jobber som dagmamma? Evt har barn hos dagmamma?

miss piggy

Gift med forumet
Hei!
Jeg har ikke fått bhgplass til min gutt og blir hjemme til august 2015, derfor tenkte jeg å jobbe som dagmamma dette året. Jeg er utdannet førskolelærer og gleder meg masse til dette, men trenger litt hjelp til å finne ut av pris jeg skal ta.

Hadde i utgangspunktet tenkt på ettåringer som får kontantstøtte og ta den + litt, men har nå fått forespørsel om å ta inn ett søskenpar der ingen av de får kontantstøtte.. så hva kan jeg evt ta da?

Skal selvfølgelig skatte av dette også...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

dytter litt for deg

Hadde fortsatt ville tatt kontantstøtta jeg da.. Eller, kanskje 7000 for begge. Regner med de er over 23 mnd da.
Fortsatt veldig lav timebetaling om det er fulltid. I tillegg må du skatte av det...

Tar man mindre enn kontantstøtte + litt til, så er de ikke verd det økonomisk sett. Jeg skal også være hvit dagmamma, hvordan går du fram for å få til det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar man mindre enn kontantstøtte + litt til, så er de ikke verd det økonomisk sett. Jeg skal også være hvit dagmamma, hvordan går du fram for å få til det?

Jeg snakka med skatteetaten og visstnok var det bare å bestille nytt skattekort og skrive opp forventa lønn og forhåndsskatte så vidt jeg forsto..

Hør med foreldrene hva de ser for seg?
Etter mye leiting på nett, gjorde jeg det og hun ville ikke betale mer enn 2400 pr barn, noe jeg regna ut ga meg en timesbetaling på 12 kr pr unge og det takka jeg fint nei til ;-)

Etter mye leiting på nett, gjorde jeg det og hun ville ikke betale mer enn 2400 pr barn, noe jeg regna ut ga meg en timesbetaling på 12 kr pr unge og det takka jeg fint nei til ;-)

Ja det skjønner jeg godt at du gjorde. Mange som ønsker seg dagmamma, så du må ikke jobbe for småpenger. Jeg har avtale med 2 barn og 3 på "venteliste". Tenker å ta en plass mellom 6500-7000. Må høre hva foreldrene ser for seg først.

Er også førskolelærer og har tenkt på dette som et alternativ da vi også ikke får bhgplass før aug15. Men vi får til på annen måte. Men jeg tenker kontantstøtte + barnehagepris er greit, spesielt siden du er pedagog. Du kan jo ikke bare jobbe for bhgpris. Hvis ungene er så store at de ikke får kontantstøtte så har de krav på bhgplass, så da er det foreldrenes valg å velge dagmamma - da må de betale for det også. Staten betaler jo mesteparten av en bhgplass, siden ettåringer ikke har krav på bhgplass betaler staten kontantstøtte istedet.

Last edited:
Er også førskolelærer og har tenkt på dette som et alternativ da vi også ikke får bhgplass før aug15. Men vi får til på annen måte. Men jeg tenker kontantstøtte + barnehagepris er greit, spesielt siden du er pedagog. Du kan jo ikke bare jobbe for bhgpris. Hvis ungene er så store at de ikke får kontantstøtte så har de krav på bhgplass, så da er det foreldrenes valg å velge dagmamma - da må de betale for det også. Staten betaler jo mesteparten av en bhgplass, siden ettåringer ikke har krav på bhgplass betaler staten kontantstøtte istedet.

Ja, er helt enig! Jeg får bare vente å se om jeg finner noen andre som trenger.. har spart oss opp en grei buffer med tanke på at vi visste at vi ikke fikk noen barnehageplass, så vi klarer oss en stund til :-) så får vi håpe det dukker opp noen barn etterhvert som kan fylle dagene våre med mer glede!

Ja det skjønner jeg godt at du gjorde. Mange som ønsker seg dagmamma, så du må ikke jobbe for småpenger. Jeg har avtale med 2 barn og 3 på "venteliste". Tenker å ta en plass mellom 6500-7000. Må høre hva foreldrene ser for seg først.

Ja, ble litt satt ut når jeg begynte å regne litt på timeprisen. Hehe. Vi har heldigvis en buffer så da venter vi å Ser om det er noen andre som trenger! :-)

Haha:D hadde trodd hun spøkte!

Ja, ble litt satt ut når jeg begynte å regne litt på timeprisen. Hehe. Vi har heldigvis en buffer så da venter vi å Ser om det er noen andre som trenger! :)

Det er det sikkert :)
Lykke til!

Back
Topp