Noen som ikke skal ta tidlig ul?

Jeg har ikke vært på tul med noen av de tre første, men siden dette blir fjerde keisersnittet ønsket sykehuset å utføre tul denne gangen. Får nok time til tul i løpet av de nærmeste ukene. Har fått god vekstoppfølging etter uke 30, pga lav fødselsvekt, regner med det blir det denne gangen også. Jeg har ikke savnet det så mye de to første gangene, men med nummer tre skulle alle rundt meg ha tul, og det ble det lenge å vente ;)

Har lurt på en stund hvordan folk kan finne ut at de har MA i uke 12? Kan legen finne det ut, uten ultralyd, eller må en på TUL?

Leste du det jeg skrev over? Handler ikke bare om nysgjerrighet tenker jeg?
Beklager, var ikkje sånn meint! Skreiv nå bare ka eg meinte om da ho skreiv.
Kjønn er ikkje lett å finne ut av på tul heller.
Og selfølgelig er det grett å finne ut tidlig om det er missdannelser o.l.
Men er ville aldrig betalt så masse for det, så skjelden som det egentlig skjer. Men det er jo opp til kvar enkelt å bestemme sjølv.

Var ikke sånn ment fra min side heller, ble litt strengt når det ikke var noen smiley med der :-)

Jeg er kanskje reddere enn andre for at det skal være noe galt, har levd på tre venninner som har født virkelig syke barn som ikke har overlevd. Den statistiske sannsynligheten for det er jo meget lav, så jeg er nok mer bekymret enn nødvendig.

Beklager, var ikkje sånn meint! Skreiv nå bare ka eg meinte om da ho skreiv.
Kjønn er ikkje lett å finne ut av på tul heller.
Og selfølgelig er det grett å finne ut tidlig om det er missdannelser o.l.
Men er ville aldrig betalt så masse for det, så skjelden som det egentlig skjer. Men det er jo opp til kvar enkelt å bestemme sjølv.

Svarte til deg rett over her :-)

Dersom barnet feiler noe som er uforenelig med liv og du får vite dette under ordinær UL i uke 20, må du føde barnet.

Får du vite det samme i uke 12 kan du ta ordinær abort.

Brutalt, men sant.
Men er det ikke slik at om du tar privat ul så har de ikke lov til å opplyse om det?

Jeg har vært på tul, ingen spesiell grunn annet enn at jeg ville se at det faktisk var sant <3 og fordi det er utrolig koselig :)
Første gang jeg er gravid og har prøvd så lenge, det var så verdt å dra på det syns jeg.. :)

Hei☺️ så godt å høre at dere fikk bekreftelse!<3 kan jeg spørre hvor langt du var på vei på din tul? Jeg skal på tul (Nr.2) nå på onsdag, og om jeg har regnet riktig er jeg da 7+6, (ihvertfall i den 7 uken, 5 uker siden el og vi plusser vel på ca 2 uker?) og jeg er så nysgjerrig på om vi får se noe da❤️håper så inderlig vi får se et bankende hjerte! Vi har prøvd en stund så med engang jeg fikk positiv graviditetstest ringte jeg min "privat" gyn/jordmor og hun sa jeg bare kunne komme med engang. Da var jeg i 5 uke (ca 3 uker etter befruktning) og fikk kun se denne "plommesekken". Derfor jeg skulle komme igjen så snart hun mente vi kunne se noe om alt forhåpentligvis gikk rette veien☺️❤️ Føler bare jeg har lest noen skriver de er i 5 uke og har sett fosteret☺️ Hvor mange uker var du fra el?

Hei☺️ så godt å høre at dere fikk bekreftelse!<3 kan jeg spørre hvor langt du var på vei på din tul? Jeg skal på tul (Nr.2) nå på onsdag, og om jeg har regnet riktig er jeg da 7+6, (ihvertfall i den 7 uken, 5 uker siden el og vi plusser vel på ca 2 uker?) og jeg er så nysgjerrig på om vi får se noe da❤️håper så inderlig vi får se et bankende hjerte! Vi har prøvd en stund så med engang jeg fikk positiv graviditetstest ringte jeg min "privat" gyn/jordmor og hun sa jeg bare kunne komme med engang. Da var jeg i 5 uke (ca 3 uker etter befruktning) og fikk kun se denne "plommesekken". Derfor jeg skulle komme igjen så snart hun mente vi kunne se noe om alt forhåpentligvis gikk rette veien☺️❤️ Føler bare jeg har lest noen skriver de er i 5 uke og har sett fosteret☺️ Hvor mange uker var du fra el?

Heii :)
Ja, etter å ha prøvd lenge og gang på gang fått negativ så er det vanskelig å tro det er sant når det plutselig viser gravid. <3
Pga at syklusen min er litt tullerusk (derfor prøvingen har vart lenge) så er jeg litt usikker på dagen jeg hadde eggløsning, men når jeg dro på tul så trodde jeg at jeg var 7+3 (fra første dag i siste mens), gynekologen viste meg embryoet, som lignet på en liten bønne og plommesekken var rett ved siden av :P
og vi fikk se et bankende hjerte og høre det, ganske utrolig at noe så lite har en så sterk hjertelyd!! Men da målte hun meg til at jeg var 6+4, så var noen dager kortere enn jeg trodde.
Jeg tipper du får se en del mer denne gangen da :) gled deg<3

Heii :)
Ja, etter å ha prøvd lenge og gang på gang fått negativ så er det vanskelig å tro det er sant når det plutselig viser gravid. <3
Pga at syklusen min er litt tullerusk (derfor prøvingen har vart lenge) så er jeg litt usikker på dagen jeg hadde eggløsning, men når jeg dro på tul så trodde jeg at jeg var 7+3 (fra første dag i siste mens), gynekologen viste meg embryoet, som lignet på en liten bønne og plommesekken var rett ved siden av :P
og vi fikk se et bankende hjerte og høre det, ganske utrolig at noe så lite har en så sterk hjertelyd!! Men da målte hun meg til at jeg var 6+4, så var noen dager kortere enn jeg trodde.
Jeg tipper du får se en del mer denne gangen da :) gled deg<3

Syklusen min har også vært tullerusk Så usikker på hvor langt jeg er på vei sånn helt eksakt. Men stoler på at gyn vet hva hun snakker om når hun mente vi heller kunne se noe på onsdag. Så satser på jeg er langt nok på vei☺️ Og Håper håper håper vi får se noe og se/høre hjertet! Krysser fingre og tær!!❤️

Jeg har ikke snakka med legen min engang... ;P enda mindre tenkt å ha noe mer oppfølging enn de gir meg på sykehuset... husker at jeg syntes det var litt for mye sist...

Det har jeg aldri hørt, det høres nå helt dumt ut! Har hørt om mange som har fått dårlige beskjeder på tul og valgt abort...
Kjønn er lov å opplyser om før etter abort grensen, men ved misdannelser tror jeg de er forpliktet til å henvise videre.

Back
Topp