Noen som ikke skal fortelle det i jula?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Er så usikker på om vi skal fortelle familien om graviditeten i jula. Er bare rundt 7-8 uker da,og synes det er litt tidlig å fortelle det da.

Hva skal dere gjøre?

Jeg skal til mamma, uten mann og barn, men mamma og søstera mi vet det. Men ikke de fem andre som er her. :) De får vente. :-)

Er så usikker på om vi skal fortelle familien om graviditeten i jula. Er bare rundt 7-8 uker da,og synes det er litt tidlig å fortelle det da.

Hva skal dere gjøre?

Er 7+5 på julaften, vi blir å fortelle d til mine foreldre...d er jo tidlig og hadde d ikke vært jul hadde vi nok venta litt ekstra, men jeg synes ikke d gjør meg noe om d skulle gå galt og dem får vite d også. Og helt sikker vil man aldri være på at alt går bra før babyen er ute uansett. Tenker d blir litt ekstra koselig å fortelle d i jula bare:)

Edit: ser nå at du spurte etter de som IKKE skulle fortelle, sorry:( Men samtidig sikkert greit å se hvorfor man velger d ene eller d andre;)

Last edited:
Vi skal fortelle det til våre foreldre på julaften av praktiske årsaker :) Har vært mye kvalm, så blir nok avslørt på jobb snart.. Synes det er bedre at de nærmeste får vite det først, for vi bor på en liten plass der rykter går fort :)

Jeg er også veldig usikker. Har så lyst til å fortelle det til nærmeste familie og venner. Snakk om 7-8 stk. samtidig opptatt av at barna på 15 og 8 skal få vite det av oss. 7 uker er litt tidlig å si det til dem, da tror jeg jungeltelegrafen går fort og at det blir himla lenge for de å vente til august, samt at skulle det skje noe så ville de blitt veldig lei seg... Men ser at i uke 7 er det 96% sjanse for at det går bra :-D

Vi skal ikke si det til alle i familien i jula nei, men svigers og mamma får vite det da de ser at jeg ikke drikker rødvina mi

Vi skal ikke fortelle det før 15 januar ♡ da er jeg 12 uker ♡

Vi skal ikke fortelle det i jula, vi skal vente så lenge som overhode mulig :)

Vi venter til uke 12(15.01) til å fortelle.☺

Vi skal også vente så lenge som mulig. Det blir vanskelig å holde det skjult juleaften, men må få det til på ett vis.

Tviler på at vi forteller det i jula, da vi ikke er enig om dette er noe vi vil/kan. :(

Vi skal ikke fortelle det i jula, er så vidt 6 uker på vei da så synes det e så tidlig.. Det går helt fint for i år skal vi feire jul alene bare vi to(tre), borte på ei lita hytte :-)

Samboeren min har veldig lyst å skrike det ut til alle. Hans nærmeste vet det, men han har også lyst til å si det til min familie i jula. Jeg er mer usikker fordi jeg bare er 5+2 nå. Synes det er litt tidlig. Veldig redd for at noe skal gå galt.

Vi skal si det 2 jule dag til nærmeste familie. Da har sønnen min bursdag og blir 2 koselig å få sagt det til de nærneste. Vi har og en MA bak oss, så greit at de vet i tilfelle noe skulle skje igjen.

Jeg er ennå veldig usikker. Julaften feirer vi med mine foreldre men også søsters svigerfamilie så de har jeg ikke noe særlig interesse av å fortelle det til. Så julaften blir det hvertfall ikke. 2.dag er med svigers og da pleier det å serveres mye vin så de vil nok skjønne det om vi ikke sier noe så da kan det fort hende vi bare forteller det til dem. Da er jeg 8+ men syns det er i tidligste laget. Så får mine foreldre vite det en eller annen gang senere, kanskje etter 12 uker. Har ikke så dårlig tid med å fortelle dem det. Søsteren min og noen venninner vet det og det holder masse enn så lenge ;)

Back
Topp