Noen som ikke skal amme??

Jeg sniker fra mai.. Jeg fikk masse melk og alt gikk strålene forige gang, fikk ammet i nøyaktig 4uker, så måtte jeg legges inn og pga smertestillende, kunne jeg ikke lenger amme. Jeg opplevde det som veldig "nederlag" og skambelagt når jeg tok frem flasken og ikke puppen. Det er så trist at det skal bære sånn!!? Denne gangen kommer jeg til å prøve og amme, men hvis det ikke går, så går det ikke..:) Mange fordeler med flaske også da! Man kan dra ut en liten tur, mannen kan mate, slipper såre pupper, man blir litt friere:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg forstår ikke helt hvorfor kvinner ikke vil amme. Hvorfor ikke? En ting er om man prøver og ikke får det til, dette har jeg full forståelse for. Dette er nå bare min mening, jeg kunne ikke tenkt meg å ikke amme, det er jo det mest naturlige som finnes.

Men dette er jo ditt valg, og du skal ikke måtte forklare deg for noen, vil man ikke så vil man ikke. Er din kropp og din baby.
Jeg dømmer ingen :)
 
Skal prøve å amme, men dette er mitt første barn, så jeg er forbredt på att jeg kanskje ikke får det til.
 
Venter barn nummer to, og kommer til å legge baby til brystet på fødestua, men gi flaske etter det. Rett og slett fordi jeg sleit så med eldstejenta at jeg pådro meg svangerskapsdepresjon og PTSD. Kjørt meg langt ned i grøfta i forsøket på å fullamme. Både min mor og mormor hadde ammeproblemer, fikk jeg vite i ettertid. Hadde det gått seg til med eldste ville jeg gitt det et forsøk nå også, men nå tør jeg det rett og slett ikke. Mamming er viktigere en amming, men jeg skulle veldig gjerne fått til å amme! For det er styrete å være flaskemamma.
 
Venter barn nummer to, og kommer til å legge baby til brystet på fødestua, men gi flaske etter det. Rett og slett fordi jeg sleit så med eldstejenta at jeg pådro meg svangerskapsdepresjon og PTSD. Kjørt meg langt ned i grøfta i forsøket på å fullamme. Både min mor og mormor hadde ammeproblemer, fikk jeg vite i ettertid. Hadde det gått seg til med eldste ville jeg gitt det et forsøk nå også, men nå tør jeg det rett og slett ikke. Mamming er viktigere en amming, men jeg skulle veldig gjerne fått til å amme! For det er styrete å være flaskemamma.

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv.
Jeg ble ufrivillig flaskemamma til førstefødte, noe som var veldig tungt. Morsfølelsen satt langt inne og for meg var det skremmende at jeg rett og slett skjemtes.
Da venninnen min fikk barn en måned etter meg fikk hun til ammingen nokså bra, men hadde en baby som til stadighet hadde vondt i magen eller var misfornøyd, da begynte jeg å se fordeler med MME. Jeg visste til en hver tid at jenta mi fikk i seg nok mat, hun sov godt om natta, jeg kunne dra på kjøpesenter en lørdagsformiddag alene og jeg hadde en glad babyjente. Noe kjedlig å blande melka, og finne ut mengde malt osv for at hun skulle få til å ha avføring, men det gikk seg til etter litt prøving og feiling.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal ikke amme, men det er pga medisiner som ikke er forenlig med amming.. fikk ikke til ammingen sist uansett

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Jeg prøvde å amme forrige gang, men snuppa klarte rett og slett ikke å ta puppen ordentlig.. Så det som skulle være koselig ammestund ble bare skriking og styr.. Så etter ca 2 mnd gav jeg opp, og det var helsesøster enig i at var riktig valg.. Jeg vil prøve å amme denne gangen også, og håper det går bedre denne gangen. Men jeg kommer ikke til å stresse med det, hvis det ikke går denne gangen heller.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her blir flaskene etter sist tatt frem igjen ja :) Skal kjøpe inn en flaskesterilisator denne gangen, for den kokinga av flasker den ble jeg lei av. Skal også skaffe meg en elektrisk brystpumpe, hadde manuell sist, og ble etter 3 mnd helt ødelagt i armene av å pumpe. Hvorfor jeg ikke vil amme? Fordi det var smertefult, fikk aldri dreisen på det, ble aldri komfortabel med å bli "lenket" fast til hus og baby på den måten, og frøkna hadde kolikk og låsninger. Og hun foretrakk flaske. Så da var valget enkelt, og jeg angrer ikke et sekund. Ser bare positivt med flaske igrunn :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp