Noen som IKKE kjenner bevegelse?

Da skjønner jeg at det ikke bare er meg som venter i spenning på å kjenne liv :angelic:

Dere som sier dere har morkaken foran. Er det en farlig medisinsk tilstand? Feks hvis babyen sparker morkaken?

[emoji1327] sikkert foranliggende morkake denne gangen og [emoji849]

Dette er nr. 2 og jeg har ikke kjent noe tydelig før i går (18+3). Kjente på kvelden,men ikke mer etter det. Har vært veldig stresset og snakket mye med jordmor om dette, hun sier at jeg ikke kan forvente det før uke 24-26. Håper du klarer å slappe av,men skjønner at det ikke er lett. «Alle» kjenner jo så tidlig!

Jeg kjente endel tidlig, 12-13 uker. Nå er jeg straks 16 uker og det er stille. Har hørt hjertelyd, og det, kombinert med dere andre skriver, gjør at jeg ikke bekymrer meg særlig for det.

Da skjønner jeg at det ikke bare er meg som venter i spenning på å kjenne liv :angelic:

Dere som sier dere har morkaken foran. Er det en farlig medisinsk tilstand? Feks hvis babyen sparker morkaken?
Det er vel ikke farlig, bare ikke det mest vanlige. Jeg har min delvis i veien for fødekanalen og om den ikke trekker seg bort før fødselen så blir det keisersnitt. Men det bruker den visst å gjøre og det er veldig sjelden det er nødvendig.

Er 16+6 idag, førstegangs, med morkaka på bakre vegg og er slank, men har ikke kjent noe enda.
Hadde bakovervendt livmor i starten, men den skal vel ha rettet seg opp innen nå, så tror ikke det skal spille noen rolle.
Venter tålmodig på å kjenne bevegelse, og ligger stille på ryggen hver kveld og kjenner etter:p Gleder meg så enormt:happy:

Har kjent sånn innimellom siden uke 13. Men nå er det sikkert en uke siden sist. Dritredd noe er galt. Og gruer meg til oul i morgen. [emoji52]

Jeg er 19+2, og har kjent noen uvante bevegelser i magen, men det kan like godt være luft eller andre ting som flytter på seg. Hadde det ikke vært for at jordmor sa jeg hadde morkaken foran og at det kunne gjøre at jeg ikke kjente noe særlig før etter uke 20, hadde jeg nok vært mer sikker på at det er baby jeg kjenner.

Ser også at du lurte på om det er farlig å ha morkaken foran, det er det ikke. Det er helt tilfeldig om den fester seg i bakre vegg, siden eller foran. Dersom du har foranliggende morkake er det anderledes, men ikke nødvendigvis noe farlig da heller. :D

Nå er man 18+ 5 og kjenner fortsatt ingenting :( baby, når skal du begynne å spark meg?

Nei, så lenge den ligger foran og ikke er foreliggende (foran fødselskanalen) har det ingenting å si :)

Har alle kjent liv nå? Er 18+0 og andregangs, begynner å bekymre meg litt. Men det er vel helt vanlig.. :yuck:

Har alle kjent liv nå? Er 18+0 og andregangs, begynner å bekymre meg litt. Men det er vel helt vanlig.. :yuck:
Jeg er 20+4 nå og kjenner såvidt noe svak leamus i magen om kvelden. På dagtid kjenner jeg ikke mye.

Kanskje vi har snille babyer som ikke vil sparke mødrene sine? Hehe

Jeg er 20+4 nå og kjenner såvidt noe svak leamus i magen om kvelden. På dagtid kjenner jeg ikke mye.

Kanskje vi har snille babyer som ikke vil sparke mødrene sine? Hehe

Takk for svar :cat: ja kanskje det :angel8

Jeg er 17+6 og fjerdegangs. Aldri kjent så lite som nå, bare små "uroligheter" inni der, men har morkaken på fremre vegg, så det er nok derfor :)

Ja, spent på ultralyd! xsmile9
Takk for betryggende svar:cool01

Jeg er 17+4 og førstegangs.. usikker på om det er luftbobler eller spark. Jordmor mente det kunne være spark :) fikk høre hjertelyden i går, så var ihvertfall liv der :)

19 uker og førstegangs har ikke kjent noe enda. Trodde jeg kjente noe i uke 14/15, men har ikke kjent det siden.
Har ikke morkake foran, så jeg synes det begynner å bli på tide. Var betryggende å se bevegelse på ul da :)

Back
Topp