Noen som ikke har søkt permisjon enda?

Jeg har ikke søkt enda. Skal til jordmor på torsdag, så får papir derfra da... Skal bestille time hos en saksbehandler på nav for å få hjelp til å fylle ut riktig siden vi skal gradere permisjonen. Gjorde det sist også, og da blir det i hvert fall helt riktig :p
Kan jeg spørre hvordan dere graderer da? Har du noen som er hjemme og passer i tillegg da eller?

Kan jeg spørre hvordan dere graderer da? Har du noen som er hjemme og passer i tillegg da eller?

Nei, det er pappapermen som blir gradert. han skal være hjemme et par dager i uka sammen med meg. Fikk fødselsdepresjon sist gang, og denne gangen vil jeg ikke være alene hver eneste dag, har jo jentungen i tillegg.. Dessuten får ikke jeg stipend av lånekassa hvis far tar ut hele permisjonen i et strekke... :)

Var det jeg også mente. Går vell automatisk for barn født etter 1. Juli. Ikke bare de som har søkt etter dette.

Ja tenkte det sånn men var faktisk inne på nav sine sider i går å de anbefalte der å vente til nye skjema kom ut. skulle være kommer i løpet av mai måned. De er enda ikke oppdatert så vid jeg vet..... men tenker jeg bare søker så endrer det seg jo etter 1.juli...

Nav anbefaling er å vente på de nye søknadsskjemaene. og siden vi har litt god tid igjen så bør vi vente litt. Man kan jo søke 6 uker før man skal ta perm. For meg så MÅ jeg sende søknaden senest neste uke siden min perm begynner 15.07 og det er 9 uke igjen til terminen så er det 6 uker til jeg tar perm. :-)

Nei, det er pappapermen som blir gradert. han skal være hjemme et par dager i uka sammen med meg. Fikk fødselsdepresjon sist gang, og denne gangen vil jeg ikke være alene hver eneste dag, har jo jentungen i tillegg.. Dessuten får ikke jeg stipend av lånekassa hvis far tar ut hele permisjonen i et strekke... :)
Ok. Da skjønner jeg :) Ikke meningen å snoke altså. Håper du slipper unna fødeselsdepresjon denne gangen, men det er greit å være forbredt :)

Vi får vente i spenning ;)

Jeg pratet akkurat med NAV og de nye papirene er ikke ventet før 26juni :/ og det kunne drøye enda lenger også..:confused::eek: så jeg ville ikke tatt sjangsen på å vente, men det er ingen problem og søke med de gamle papierene, det eneste som blir nytt er at vi må svare på når i permisjonen vi vil ta ut VÅRE 14 uker. Nav damen sa til meg at det var lurt å skrive det inn i annen info feltet på de papirene som er nå, så skulle alt vere i orden. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg pratet akkurat med NAV og de nye papirene er ikke ventet før 26juni :/ og det kunne drøye enda lenger også..:confused::eek: så jeg ville ikke tatt sjangsen på å vente, men det er ingen problem og søke med de gamle papierene, det eneste som blir nytt er at vi må svare på når i permisjonen vi vil ta ut VÅRE 14 uker. Nav damen sa til meg at det var lurt å skrive det inn i annen info feltet på de papirene som er nå, så skulle alt vere i orden. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg har også pratet med Nav for jeg har allerede søkt. Fikk samme beskjed. Du får bare et nytt vedtak når barnet er født. Det gjør du jo også uansett hvis du får før terminen. Hvis de lurer på noe så får en jo beskjed. For dere som får i begynnelsen av august ville jeg søkt nå! Kan ikke alltid regne med at Nav er klare til permisjon start! Er jo ikke lenge til. Som smultetrulte skriver, bare noter på søknaden når du tar ut 14 mødrekvote. Far søker jo selv om sine 14 uker og det kan jo fint vente til etter fødsel.:)

Men det står jo på siden til NAV at dokumentasjonen om lønn ikke kan bli skrevet før 6 uker før permisjon? Så det vil si at man må gjøre dette to ganger? (Jeg har termin i slutten av august så alle vil jo være vekke i store deler av juli).

MÅ man søke hos arbeidsgiver og NAV? Dette er første gang jeg skal søke men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det :-(

MÅ man søke hos arbeidsgiver og NAV? Dette er første gang jeg skal søke men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det :-(
Enig! Skjønner ikke hvorfor de har gjort det såpass avansert. Vi søker direkte til NAV, men jobben må fylle ut alt om lønn. Også sier jo alle at man bør være ute i god tid, men da må jobben fylle ut papirene to ganger (den siste tidligst 6 uker før permisjonen starter). Hmm:anyone

Enig! Skjønner ikke hvorfor de har gjort det såpass avansert. Vi søker direkte til NAV, men jobben må fylle ut alt om lønn. Også sier jo alle at man bør være ute i god tid, men da må jobben fylle ut papirene to ganger (den siste tidligst 6 uker før permisjonen starter). Hmm:anyone
Jeg sendte mine papirer til NAV, samt en kopi av alt til arbeidsgiver. Etter dette tok arbeidsgiver seg av resten. For min del er det de som betaler meg lønn uansett, så jeg tror de holdt evt all kontakt med NAV.
Jeg er enig i at man burde søke, men mine erfaringer med NAV gjør at jeg er i tvil om det blir bra nok. Klok av skade;)

Jeg jobber i kommunen så jeg måtte fylle ut et skjema til dem 3 mnd før permisjon..skjemaet til NAV har jeg ikke startet på enda..

har heller ikke søkt noe til jobben, å de har ikke nevnt noe, men de har snakket om å lyse ut stillingen min til neste år som vikariat..

Da ligger søknaden ferdig utfylt på skrivebord pulten med vedlegg fra legen så jeg skal sende det i morgen tidlig! Deilig er ihvertfall det! Å jeg som trodde den var så mye vanskligere å fylle ut! :P

Back
Topp