Noen som ikke har hørt hjertelyd enda?

MSR

Flørter med forumet
Jeg er 16+2 idag, men graviditeten føles fortsatt litt uvirkelig siden jeg ikke faktisk har fått bekreftet at det er liv inni der:oops:

Jeg har ikke vært på tul og kun vært hos legen en gang da jeg var ca 12 uker, men han ville ikke prøve å finne hjertelyden fordi han mente det var såppass tidlig at det var stor sjanse for å ikke finne den, og at det bare ville skape bekymring.

Har forresten en fra før, og da fikk jeg høre hjertelyden flere ganger før oul, så det føles såå lenge å vente helt til oul denne gangen for å få det ordentlig bekrefta:eek: Det er litt over 2 uker til oul nå, og vi har ikke fortalt om graviditeten til noen enda siden vi ville vente til vi var sikre på at det faktisk er en baby inni der, men kjenner det begynner å røyne på når jeg ser at 40% av graviditeten er gått og jeg ikke har fortalt det til mamma enda en gang:hilarious:o_O

Jeg har jo forresten hatt masse graviditetssymptomer da, så det er vel bare den siste lille bekreftelsen som hadde vært deilig å få:laughing002

Var helt lammende trøtt i første trimester, kvalm og samtidig matlyst som en hest:laughing001 Magen vokser jo også så smått, så det må vel være en liten en inni der:smiley-ashamed004:wacky:

Jeg fikk også høre hjertelyden flere ganger før ordinær ultralyd med forrige, hos både lege og jordmor. Denne gangen vil ingen av dem lytte etter den fordi det har vært for tidlig hittil (sist kontroll var jeg 14+9).

Vi endte opp med en TUL privat...

Jeg har jo forresten hatt masse graviditetssymptomer da, så det er vel bare den siste lille bekreftelsen som hadde vært deilig å få:laughing002

Var helt lammende trøtt i første trimester, kvalm og samtidig matlyst som en hest:laughing001 Magen vokser jo også så smått, så det må vel være en liten en inni der:smiley-ashamed004:wacky:

Ojj! Det er tøft gjort å ikke si noe enda:) Det tror jeg neppe jeg hadde klart. Med så mye symptomer så er det vel liten tvil, men skjønner godt den følelsen! Jeg hadde tul, og da fant vi ut at det er to, som deler morkake, så her er det masse undersøkelser hele tida. Har vært på 5 UL allerede og skal på enda en denne uka. Er 15+3 i dag:)

Ojj! Det er tøft gjort å ikke si noe enda:) Det tror jeg neppe jeg hadde klart. Med så mye symptomer så er det vel liten tvil, men skjønner godt den følelsen! Jeg hadde tul, og da fant vi ut at det er to, som deler morkake, så her er det masse undersøkelser hele tida. Har vært på 5 UL allerede og skal på enda en denne uka. Er 15+3 i dag:)
Ja det er helt grusomt å ikke si noe! Tror jeg kommer til å sprekke før oul:wacky:
Men jøss så spennende! Masse lykke til:D

Jeg fikk også høre hjertelyden flere ganger før ordinær ultralyd med forrige, hos både lege og jordmor. Denne gangen vil ingen av dem lytte etter den fordi det har vært for tidlig hittil (sist kontroll var jeg 14+9).

Vi endte opp med en TUL privat...

Så rart! Han legen jeg var hos var ganske fersk, så mulig det er derfor han ikke turte å prøve. Men det er jammen lenge å gå helt til uke 19 før man får det ordentlig bekrefta altså:smiley-ashamed004 Hadde jeg hatt råd til tul skulle jeg gjort det jeg også!​

Jeg hørte hjertelyden først idag på oul. Men var på tul i uke 12 for å se om alt var i orden. Min jordmor ville heller ikke prøve å finne noe hjertelyd da jeg var der i uke 16. Det fikk jeg med førstemann husker jeg.

Jeg var til jordmor uke 13/14. Hun spurte om hun skulle lete etter hjertelyd og det ville jeg selvfølgelig. Hun lette en god stund før hun fant denVi har strevd i 5 år for å det lille frøet i magen så jeg er veldig engstelig for at noe skal være galt. Da sa jordmor at det er veldig mange som bestiller time for kun lytting og det kunne jeg få så ofte jeg ville. Kanskje du kan høre med jordmor der du bor om du også kan få komme å høre hjertelyden. Da blir alt mer virkelig❤️

SJUKT at du har holdt det for deg selv så lenge, jeg klarte å holde meg bare noen dager før vi plapra til besteforeldre osv :hilarious: Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til jordmora eller legen (om du foretrekker det) og spurt om du fikk komme innom bare for å høre hjertelyden. Her er de veldig behjelpelig om det skulle være noe :happy:

Åja går det an! Da skal jeg ringe og spørre om jeg kan få komme å høre den:):Heartpink

Og føler jo jeg må fortelle det snart også. Begynner å føles litt uggent å holde på det når jeg har passert 4 måneder:schocked028:laughing002 Men vil liksom vite at ting er i orden også før blivende storebror får vite noe:love7

Jeg kjøpte bare doppler på Finn. Jeg hører på mine to hver dag! :)

• Liker
Reactions: MSR
Hørte i uke 9 på TUL, men ikke etter det!

Jordmor ville ikke på grunn av risikoen med oppvarming av fostervann ved bruk av doppler så tidlig i graviditeten.

Sniker fra mars, men jeg har ikke hørt/sett og får heller ikke det før ordinær ultralyd. Bruk av Doppler i 1. trimester er jo frarådet så det gjør verken leger eller jordmor her. Ingen grunn til TUL så da blir det sånn. Litt rart å tenke at jeg skal gjennom en halv graviditet uten bekreftelse :nailbiting:
Jaa, føler akkurat det samme

Hørte i uke 9 på TUL, men ikke etter det!

Jordmor ville ikke på grunn av risikoen med oppvarming av fostervann ved bruk av doppler så tidlig i graviditeten.
Åja, det visste jeg ikke at var en risiko!

Har du fått så mange? Fikk også vite på TUL i uke 10 at det var to som deler morkake, men har hittil kun fått en UL til i uke 13 og så i uke 16 før OUL uke 19. Er 13+6 idag

Hvis du er over 16 uker med nr to er det vel bare et tidsspørsmål før du kjenner liv :-) det var det som gjorde at jeg følte at det var greit å fortelle om graviditeten. Jeg har kjent liv fra mellom uke 15-16 med alle mine tre.

Sniker litt.

Jeg fikk ikke høre hjertelyd før i uke 24. Var på to TUL og OUL uten å få høre noe, så første gang var på kontroll hos jordmor i uke 24.

Hvis du er over 16 uker med nr to er det vel bare et tidsspørsmål før du kjenner liv :) det var det som gjorde at jeg følte at det var greit å fortelle om graviditeten. Jeg har kjent liv fra mellom uke 15-16 med alle mine tre.

Ja jeg kjente liv ganske tidlig med førstemann også, og troor kanskje at jeg har kjent litt, men det er så lett å bare tenke at «det var sikkert bare en luftboble»:laughing002 Men jeg har bestemt meg for å fortelle det til de nærmeste nå slik at de også kan være med å glede seg til ultralyd❤️

Sniker litt.

Jeg fikk ikke høre hjertelyd før i uke 24. Var på to TUL og OUL uten å få høre noe, så første gang var på kontroll hos jordmor i uke 24.

Oi! Men da fikk du vel bekreftelse på at alt var bra på ultralydene ihvertfall da?❤️
Med førstemann så føler jeg at jeg var på så mange legetimer før oul! Aner ikke hvorfor de satte det opp for hadde en helt fin graviditet uten noe ekstra.

Back
Topp