Noen som ikke har fått tid til OUL enda?

Catstitch

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Jeg er i dag 16+4, og har ikke hørt et knyst fra sykehuset ang. OUL - noen flere?
Dette er Kalnes :)

Jeg spurte når vi var inne til OTUL, da sa hun bare at jeg ble skrevet opp på venteliste :-/ Men jau, får ringe om jeg ikke hører noe innen utgangen av neste uke tenker jeg :)

Det ser ut som at du kanskje har fått de svarene du trengte, men ville bare svippe innom for å nevne at julen evt kan spille inn på timingen av når du får OUL. Jeg er i Vestfold, men fikk time til OUL 19+6, et stykke ut i januar... Syntes det var å trekke tolkningen av "uke 17-19" ganske langt :smiley-ashamed004

Det er jo litt krise dersom de finner store avvik :oops:
Ja, det kan du si. Men nå har jeg vært på en del private, og skal nå på fredag 17+2, så antar alt er greit.
Men, det er jo ikke helt greit. Tydeligvis så er normen på kalnes at de kaller inn mellom uke 17-20 står det i skrivet jeg har fått :-/

Ja, det kan du si. Men nå har jeg vært på en del private, og skal nå på fredag 17+2, så antar alt er greit.
Men, det er jo ikke helt greit. Tydeligvis så er normen på kalnes at de kaller inn mellom uke 17-20 står det i skrivet jeg har fått :-/
De vil at man skal få flere barn, men har ikke kapasitet til babyboom :sorry:

På forrige barn hadde jeg oul i uke 21. Det var på grunn av lite kapasitet. Denne gangen har jeg i uke 20 pga avvikling av ferie noe jeg tenker er mer "normalt"

«Konsultasjonen(e) i første trimester omfatter informasjon om basisprogrammet inkludert tilbud om fosterdiagnostikk (tidlig ultralyd og NIPT), ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19 og råd og veiledning om levevaner.»

Trist at sykehus opererer med det som strider mot sterke anbefalinger i nasjonale retningslinjer…

Husker denne saken, dessverre bak betalingsmur, og dessverre også relevant i dag tross høy alder på artikkelen:

Veldig glad for å lese at du går på private ultralyder! Fosterne begynner jo å vokse individuelt så sent i svangerskapet, så det hadde jo vært leit å gå glipp av eventuelle vekstavvik i tiden du faktisk skulle hatt ultralyd på sykehuset :( Men heldigvis ikke like kritisk som før da vi ikke hadde ordinær tidlig ultralyd! Før ble jo termindatoen satt på ultralyden i andre trimester

«Konsultasjonen(e) i første trimester omfatter informasjon om basisprogrammet inkludert tilbud om fosterdiagnostikk (tidlig ultralyd og NIPT), ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19 og råd og veiledning om levevaner.»

Trist at sykehus opererer med det som strider mot sterke anbefalinger i nasjonale retningslinjer…

Husker denne saken, dessverre bak betalingsmur, og dessverre også relevant i dag tross høy alder på artikkelen:

Veldig glad for å lese at du går på private ultralyder! Fosterne begynner jo å vokse individuelt så sent i svangerskapet, så det hadde jo vært leit å gå glipp av eventuelle vekstavvik i tiden du faktisk skulle hatt ultralyd på sykehuset :( Men heldigvis ikke like kritisk som før da vi ikke hadde ordinær tidlig ultralyd! Før ble jo termindatoen satt på ultralyden i andre trimester
Enig! Her fikk vi ikke satt termin på tidlig, men er nok derfor jeg har fått ordinær i uke 18, så de får målt i «riktig» periode :cat:

Back
Topp