Noen som IKKE har fått antydning til mage?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Føler jeg er den eneste uten null tegn til mage enda jeg er tredjegangsgravid og 11 uker på vei. Ikke at det gjør meg noe for vi har fortsatt ikke røpet det til noen.

Samme her. 3. Gangs og 11 uker;)

Jeg har ikke noe. Er 14+2

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg syntes jeg hadde fått bittelitt mage men er usikker nå. Føler den har blitt mindre igjen. Luft kanskje

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 12+6 (førstegangs) og har ikke fått noe mage enda, men nå er det vel ikke lenge til den kommer :D

Jeg var oppblåst, men nå har jeg vært som før i en uke eller to ;p Så ingen tegn til mage her enda. 13+4 idag :)

Jeg er 10+4, annengangs gravid og ikke antydning til mage. Nå har jeg noen kilo for mye og, så regner med at det tar litt tid før det synes :)

Jeg er 11+4 i dag. Kan såvidt kjenne noe over skambeinet nå.. Har endel fra før av på magen så vil nok ta litt tid før det synes

Godt jeg ikke er den eneste. Jeg er litt i overkant slank så hadde trodd den skulle synes tidlig denne gangen.

Jeg er fortsatt forundret over at så mange sier de har mage før uke 12, da jeg har lest at det i praksis ikke er mulig å kjenne eller se livmoren så tidlig fordi den ikke vokser over skambeinet før i uke 12. Har ikke funnet noe sted hvor det står at det er annerledes for de som har vært gravide før heller, så klarer liksom ikke helt å tro på det - selv om jeg selvfølgelig ikke skal påstå noe, synes bare det er merkelig at det ikke finnes noen sikre kilder om at magen kan komme tidligere (annet enn hva folk påstår på diverse forum) . :-/

Er så utrolig mye som skjer i kroppen, så får man mage tidligere så tror jeg rett og slett at det er luft osv.. Svigermor bemerket at jeg har fått mage nå, men jeg er bare oppblåst. :-P 12+6 nå og flat som en pannekake om jeg holder magen inne. Er dog ekstremt slitsomt, hehe! Kjenner at det er noe helt nederst i magen nå, spesielt om jeg trekker knærne mot brystet. Føles som om det begynner å bli dårligere plass der nede. :-)

Aspie:
Dette med uke 12 er et gjennomsnitt og gjelder såvidt jeg har skjønt førstegangsgravide.

Selv kunne jeg kjenne livmoren for første gang rundt uke 10 denne gangen, over skambenet. Det var som en hard klump, med en tydelig kant. Nå kjenner jeg den innimellom når jeg ligger på ryggen.

Luft kjennes ikke ut på samme måten. Da er hele magen som en stor ballong, og ikke bare en klump på størrelse med en appelsin. Du kan tro hva du vil, men selv om ikke du opplever det samme, betyr det ikke at andre kan det.

Jeg har ikke fått en typisk gravidmage enda, men er veldig oppblåst og merker tarmene har blit skubba opp og fremo_O

Gleder meg til at det ser ut som jeg er gravid og ikke bare som at jeg har lagt på meg :) Er 13+5 i dag...

Aspie:
Dette med uke 12 er et gjennomsnitt og gjelder såvidt jeg har skjønt førstegangsgravide.

Selv kunne jeg kjenne livmoren for første gang rundt uke 10 denne gangen, over skambenet. Det var som en hard klump, med en tydelig kant. Nå kjenner jeg den innimellom når jeg ligger på ryggen.

Luft kjennes ikke ut på samme måten. Da er hele magen som en stor ballong, og ikke bare en klump på størrelse med en appelsin. Du kan tro hva du vil, men selv om ikke du opplever det samme, betyr det ikke at andre kan det.

Jeg sier jo ikke at det er umulig, forteller bare hva jeg har lest. Det står ingen steder at dette er gjennomsnittet, og det står ingen steder at det gjelder kun førstegangsgravide. Er derfor jeg tviler, men skrev jo i kommentaren min at jeg ikke skal påstå noe. Og så lenge man ikke har noen sikre kilder annet enn seg selv og andre ivrige gravide på et forum, mener jeg faktisk at man ikke skal si at det er mulig heller. Men man må gjerne MENE og TRO det, vel og merke! :-)

Er fullstendig klar over at mine opplevelser ikke gjelder alle, og jeg ville aldri sagt at det er klin umulig å få mage tidligere. Akkurat som jeg aldri ville sagt at det er klin umulig å kaste opp i et svangerskap, bare fordi jeg selv ikke har gjort det.

Når det kommer til luft så er nødvendigvis ikke magen som en stor ballong. Da jeg slet på det verste og trakk inn magen så godt jeg kunne, fikk jeg faktisk en liten kul helt nederst på magen som så mistenkelig ut som en gravidmage, men dette forsvant senere. Kunne også kjenne noe hardt over skambeinet, som også ble borte etterhvert. Nok en grunn til at jeg tviler, men det er min opplevelse og trenger selvfølgelig ikke å være slik for alle!

Hvis noen har en SIKKER kilde så må de gjerne dele den, for jeg synes det er et veldig interessant tema og er åpen for muligheten. Jeg er bare generelt skeptisk til "jeg har opplevd det", og det er jeg uansett hva det gjelder. :-P Jeg er en skeptiker av natur, og vet at noen kan bli irritert når jeg nekter å godta deres påstander og opplevelser som bevis.

null mage her. er strax 10 uker :) og 2 gangs.

Det står veldig mange steder at man skal kunne kjenne livmoren over symfysen i uke 12 i artikler jeg finner. Her er et jordmorsvar som sier at man kan kjenne den rundt uke 10-12, og at den ofte kommer tidligere opp når man har vært gravid før.
http://altformamma.no/ekspertsvar/4546/expert_chat_message/item_normal#/

Ellers syns jeg det var vanskelig å finne noe annet enn masse forumposter fra gravide som lurer på om det er normalt å kjenne livmoren tidligere enn uke 12.

Det står veldig mange steder at man skal kunne kjenne livmoren over symfysen i uke 12 i artikler jeg finner. Her er et jordmorsvar som sier at man kan kjenne den rundt uke 10-12, og at den ofte kommer tidligere opp når man har vært gravid før.
http://altformamma.no/ekspertsvar/4546/expert_chat_message/item_normal#/

Ellers syns jeg det var vanskelig å finne noe annet enn masse forumposter fra gravide som lurer på om det er normalt å kjenne livmoren tidligere enn uke 12.

Takk! :-) Å få sikre kilder på det er egentlig alt jeg ber om, selv om dette ikke er noe bevis på at man kan få gravidmage så tidlig, kun at man kan kjenne livmoren. Men da har vi i hvert fall oppklart det, hehe!

Kan legge ved link til en artikkel jeg har lest om temaet senere, men orker ikke å lete etter den når jeg sitter på mobilen. Har den på dataen. :-) Det er den jeg har fått denne setningen fra: Det er i praksis ikke mulig å kjenne eller se livmoren før uke 12 (sikkert ikke ordrett, da det er noen uker siden jeg leste den).

Synes også det er veldig vanskelig å finne noe annet enn forumposter om temaet, og jeg har søkt i timesvis! Har Asperger syndrom og blir lett besatt av ting jeg synes er fascinerende. ;-) Må også bare beklage hvis noen blir fornærmet eller irritert over det jeg skriver, for det er virkelig ikke meningen! Vet jeg kan virke litt krass både når jeg skriver og snakker, men prøver ikke å lage kvalme med vilje, altså! :-)

Det går bra Aspie. Min bror har asperger faktisk, så kjenner igjen akkurat det der med å bli fascinert av enkelte ting. ;-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

10+4 her og 0 mage :) har nok mye med at jeg er litt rund i kantene fra før, magen må gjennom mye før den vises :P

Jeg ser det, men om du ikke kjenner meg godt vil du ikke se noe som helst. :)
Ser bare litt oppblåst ut

Kan kjenne livmoren jeg også, men har fortsatt ikke mage. Livmoren ligger som en liten ball nederst på venstre side av mage. :)

Back
Topp