Føler jeg er den eneste uten null tegn til mage enda jeg er tredjegangsgravid og 11 uker på vei. Ikke at det gjør meg noe for vi har fortsatt ikke røpet det til noen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aspie:
Dette med uke 12 er et gjennomsnitt og gjelder såvidt jeg har skjønt førstegangsgravide.
Selv kunne jeg kjenne livmoren for første gang rundt uke 10 denne gangen, over skambenet. Det var som en hard klump, med en tydelig kant. Nå kjenner jeg den innimellom når jeg ligger på ryggen.
Luft kjennes ikke ut på samme måten. Da er hele magen som en stor ballong, og ikke bare en klump på størrelse med en appelsin. Du kan tro hva du vil, men selv om ikke du opplever det samme, betyr det ikke at andre kan det.
Det står veldig mange steder at man skal kunne kjenne livmoren over symfysen i uke 12 i artikler jeg finner. Her er et jordmorsvar som sier at man kan kjenne den rundt uke 10-12, og at den ofte kommer tidligere opp når man har vært gravid før.
http://altformamma.no/ekspertsvar/4546/expert_chat_message/item_normal#/
Ellers syns jeg det var vanskelig å finne noe annet enn masse forumposter fra gravide som lurer på om det er normalt å kjenne livmoren tidligere enn uke 12.