Noen som har...

babylykke nr2

Flørter med forumet
laktoseintoleranse her?
Er dette noe man kan fra skattefradrag for?

Jeg har. Legen sa noe om at man kan få penger fra nav pga det, men da må det dokumenteres. Man kan ta laktosebelastningstest. Det er ikke alltid den slår ut selv om man har det visstnok. Jeg har aldri tatt den testen. Har alltid vært dårlig i magen og trodde det var normalt å ha det sånn som jeg hadde det helt til jeg oppdaget at melk kunne være fellesnevneren for mageproblemene mine og snakket med legen om det. Da kuttet jeg helt ut laktose og merket forbedring med en gang. Blir dårlig visst jeg får i meg noe særlig laktose, men tåler litt hele tiden og mye nå som jeg er gravid. For meg var det nok å vite at jeg har det og at jeg har det bra så lenge jeg unngår laktose. Det frister ikke så veldig mye å ta den testen for regner med jeg blir dårlig siden de putter i meg laktose. 
Tror grunnbeløpet man kan få fra nav er en relativt betydelig sum, så dersom du har fått påvist laktoseintoleranse eller har tenkt til å ta en test så er det bare å søke om støtte. 
Det er et par år siden legen min snakket om denne testen så det er jo fullt mulig at det finnes enklere måter å få det påvist på nå. 
Sjekk ut nav sine sider :)

Jeg har det ikke, men venninnen min. Hun får 2500,- i mnd som støtte til maten som er DYR. Hun får ikke fratrekk på skatten.

ja okey, mente jeg hadde hørt noe om dette. Då var det nav og ikke skatten då:)

Back
Topp