Noen som har....

For og sid et sånn, tror du skal ta imot smertestillende, men for alle del, prøve uten, men kan si at det ikke er godt. Jeg kjenner det veldig godt selv med dop, og tør da ikke og tenke på hvordan det er uten [8|]

ok,er vel egentlig mest redd for å bli helt borte vekk...hehe...morfin er jo sterkt og har aldri brukt det før.men har jo god tid å tenke ut hva jeg vil.Fikk du tbl i tillegg?

Får ikke noe tablett nei. Du får en kanyle i armen eller hånda, så får du noe beroligende mens du ligger der så får du smertestillende og så begynner de, det funker fort og kommer fort ut av kroppen igjen. Det går nok helt fint, de begynner med liten dose så kan du styre det selv hvor mye du trenger [:D]

Morfin? blir det brukt? wow det er jo heavy stoff....
Jeg ville nok ikke hatt uttak uten smertestillende, selv om  jeg ikke liker unødvendig "dop" ... det er såpass lite, og brytes ned raskt , så jeg har ingen problem med det. [:D][:D] Stresser jo kroppen om man har smerter unødvendig, og tror ikke det er særlig positivt heller....
Så er vi nå veldig sårbare i den situasjonen også...

Blir visst brukt ja...men man får jo lokal bedøvelse å...sant at kroppen ikke har det godt av unødvendig stress,men men er jo vanskelig å uttale seg når man ikke har opplevd det ennå....ang smerter v/uttak.

Det er klart  [:D][:D]og så er det såå individuelt også, noen synes det går kjempefint og andre synes ikke noe om det.  Jeg er veldig pysete, så jeg har spurt etter litt ekstra når jeg har vært der. .[:-].
Ser ut til at det er en del forskjell å¨hva som blir tilbudt også. Jeg bruker å få tabletter til premedikasjon...

Eg har fått tablett som virkar litt nedsløvande på forhånd og lokalbedøvelse ved alle mine uttak. Vil anbefala deg å ta i mot det du får! Eg har nesten ikkje kjent noko under uttaka, men tør ikkje tenkja på korleis det hadde vore uten bedøvelse. For smertene samme kvelden som uttak når dopen går ut er ganske ille!

Ved mitt uttak fikk eg 4 tabletter samt lokalbedøvelse i skjeden på sidene der de skulle gå inn/gjennom.
De 4 tablettene bestod av; 2 kvalmedempende, 1 paracet & 1 morfintabl.

Var våken men sløv når uttaket stod på.. Men så hadde eg/me vore oppe siden kl. halv 6 og uttaket var rett over 9 så var kjempetrøtt, i tillegg hadde eg ikkje spist frukost var så nervøs.. Syns uttaket gjekk ganske så greitt, hadde venta meg verre for å væra ærleg.

Men uten smertestillande ville eg ikkje tatt. Det var jo ubehaglig enkelte gonger vondt når dei tok ut egga.
Så glad for at eg var litt sløva ned for å sei det fint.

Dette var ved Haugesund sykehus.

På Ullevål fikk vi Valium og Paracet før uttaket. Og fikk lokal bedøvelse i tilegg (morfin). Og det var det vi fikk.
Jeg for min del kunne fint ha fått litt til for hadde utrolige smerter på slutten av uttaket og etter uttaket (fikk ut 18 egg og de siste eggposene som ble punktert lå veldig nærme noen nervetråder visstnok). Vet at det ikke er alle som kjenner noe under uttak, men vil nok anbefale deg å ta i mot morfin sånn i tilfelle!!![:)] (jeg fikk også sm.stillende etter uttaket altså for de så at jeg hadde veldig vondt).

ORIGINAL: fano

For og sid et sånn, tror du skal ta imot smertestillende, men for alle del, prøve uten, men kan si at det ikke er godt. Jeg kjenner det veldig godt selv med dop, og tør da ikke og tenke på hvordan det er uten [8|]

signere fano[;)][;)]

jeg tok i mot.kjenner ei som va i mot det ho angra bittert.de skulle hun ikke gjøre igjen.men har du stor toleranse for smerte så kjør på [:)]
jeg fikk 1 vival 3paracet skulle taes en time før. å flytende petidin intravinøst og lokalbedøvelse i skjeden når jeg satt i stolen.

Back
Topp