Noen som har VOLVO V50 ? (eller V70)

*FrøkenS*

Flørter med forumet
Vi skal ha en ny familiebil da vi nå har Audi A3, og den blir i minste laget. Har tenkt litt på Volvo V50 men er usikker på om den er stor nok. Vil at det skal være plass til to bakovervente seter og plass til simo kombi i bagasjerommet.

Har også sett litt på V70 da denne er større, men vet ikke om vi har behov for en SÅ stor bil...

Valget står mellom en ny Volvo V50 til 299.000 eller 2,5 år gammel Volvo V70 60.000 km til 280.000.

Hvordan er dere fornøyd med disse bilene? og hvilken ville dere valgt?

Kan opplyse om at vi har en datter på 1 år, men planen er å få en til om ca 2 år.

etter hva andre innpå her skrev da jeg spurte om v50 så hadde jeg valgt v70. v50 var visst veldig liten.

Jeg hadde valgt V70 pga plassen, og at V50 er kjent for å ha endel trøbbel med elektronikken...

Har egentlig mest lyst på V70, men da må vi kjøpe brukt, har råd til ny V50...

Det er skikkelig vanskelig å velge. V70 er jo svær, trenger vi så stor plass?

Vi har Volvo V70, og det er ikke god plass foran de bakovervendte setene, altså.. [>:]

Vi har V70, med to bakovervendte bilstoler, Maxi Cosi til LilleSøster og BeSafe Easy Combi til StoreBror. Mannen min er 193 cm høy, og han har grei beinplass foran MaxiCosien, men liten plass foran BeSafen. Hadde nok ikke kjøpt en v50, de er rimelig mye mindre enn enn V70...... (Foreldrene mine har den bilen). Dette er jo biler som holder seg bra i pris, og det lønner seg jo alltid å kjøpe brukt istedenfor helt ny, pga betydelig verditap første året.

Vi har V50, elsker den bilen! Men vi er to korte foreldre, trenger ikke så mye benplass, og vi har bare 1 sønn, så for oss er det den perfekte bil.

Men for lange foreldre og med 2 bakovervendte seter vil jeg ikke anbefale den, den blir fort liten. Da småen satt bakovervendt, satt han i midten, sånn at øverste del av ryggen på sete han stakk ut mellom setene våre, sånn at vi kunne ha setene lenger bak. Når han sto rett bak en av setene ble det veldig trang til beina, selv for oss som ikke har så lange bein. Vi har besafe forresten.[:)]

vi har v 70. litt trang nå som vi har 3 unger. men heeelt kanon bil når du har 2 unger

hadde valgt v 70, det er skikkelig volvo med go plass...v 50 er jo en ford fokus bortsett fra utseende,anske trang,ikke samme kvalitet!!

Vi har Volvo V50 og den er veldig liten bak. Får akkurat plass til edge duo'en vår baki (Måtte ta av kalesjen når bagdelen var på). Ville tatt en titt på Ford Mondeo, den er stor og romslig og ikke altfor dyr. V70 er drømmebilen her da, men litt i dyreste laget...

Vi har V50 og foreløpig er det en veldig bra bil for oss, men vi kan nok ikke ha den for alltid, gitt (det var heller aldri planen altså [:D][:D])

Vi er to relativt lave/normalt høye foreldre (mannen er 1,75, jeg er 1,70), og vi har en gutt på snart to som sitter bakovervendt i Acta Graco Cosmic Comfort og snart ei lillesøster (som skal sitte i maxicosi cabriofixen, bakovervendt). For vår del har vi aldri tenkt over at det er liten plass foran med bakovervendte seter i baksetet...så tror ikke det er det!!???

Har Bugaboo-vogn og det er god plass til den i bagasjerommet, men jeg er jo enig med at bagasjeplassen ikke er verdens største - vi må pakke en del inn i baksetet når vi skal ut på langtur.

Bruker dog bilen aller mest til bykjøring/landeveiskjøring, og de langturene vi foretar, er helst til hytta på fjellet og der har vi jo det meste vi trenger liggende. Spørs liksom hvilket behov man har synes jeg, hvis dere skal reise mye på bilferie og har behov for å ha med dere mye bagasje osv. vil nok V50 bli for liten.

Back
Topp