Noen som har valgt 80% dekning - permisjon?

Skal ta 100% pga pengene og heller ta noen mnd ulønnet perm :)

Mannen har spart opp 7 uker ferie, men de ukene skal vi bruke sammen som en familie :joyful:. 4 -5 uker til frankrike blant annet.
 
100%, mest fordi vi begge er litt i tenkeboksen ang jobbsituasjon, og om en av oss skulle finne på å si opp uten ny jobb å gå til blir det 2 mnd karensperiode som da blir ulønnet permisjon i vårt tilfelle. Regna litt på det og så at det blir ganske stor inntektsforskjell også, så sånn sett er 100% mest økonomisk.
Eneste er at en mister sykepengerettigheter med ulønna perm, så er jo litt gambling.
Mannen sparer opp litt i mnd, så vi klarer oss økonomisk mtp ulønna perm.
 
Vi valgte 100%. Det var også fordi at på søknadstidspunktet så var mannen i et vikaroppdrag som varte ut 30/9/17, og siden vi ikke visste hva som skjedde etter det, er det greiere å ha ham hjemme med dagpenger med lillemann enn 80% dekning.

Nå er mannen forlenget ut året, så vi får se hva som skjer, og det er ganske stor usikkerhet mtp jobb etter permisjonen (altså, jeg har fast ansettelse, men hvordan jobben blir med noe oppkjøp og fusjoner i konsernet og at jeg kanskje har lyst til å finne noe nytt), så valgte vi 100% og så får vi se hva som skjer.
 
Valgt 80% for å få mer tid hjemme :) gjort det samme med ettåringen. Fungerer veldig fint [emoji7]
 
Har valgt 80 selv om 100+ulønna hadde gitt mere utbetalt. Vi bør klare oss greit økonomisk med å bare justere forbruket litt. Tid hjemme er viktigere enn pengene, og vil ikke sende mini i barnehage når han er 1 år. Pga tidligere erfaring med egen gelse så tar jeg ikke sjans på ulønna permisjon siden jeg da mister rett på sykepenger.
 
Har valgt 100% dekning fordi jeg får all permisjon selv. Håper også å få fast jobb før permisjonstiden går ut slik at vi kan søke opphold for mannen (og visum så han kan vente på søknad her) og han kan være hjemme med lillegutt så kanskje han ikke trenger begynne i barnehage før 2019.
 
Back
Topp