Noen som har valgt 80% dekning - permisjon?

LilleFersken <3

Betatt av forumet
lurte på om det er noen som har valgt 80% dekning av pemisjon? Virker som de fleste har gått for 100%.

Skulle søkt for lenge siden, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Hvorfor har du valgt som du gjorde?

Jeg har valgt 80% fordi jeg får 5 uker ekstra pga at jeg får tvillinger. Og at jeg tar ut alle feriedagene mine rett etter perm, så gir det meg fri like lenge som 100% permisjon. Jeg blir nesten lengre vekk nå enn sist jeg hadde 100% perm

Vi valgte 100%. Det ble mest riktig for oss økonomisk. Tar ferie ut rett etter permisjon for å forlenge hjemmetiden så mye som mulig.

Valgt 80% :) funket fint med de to første, derfor valgte vi det på nytt nå :)

Vi har valgt 80 prosent mot 100 forrige gang. En grunn er at vi rett og slett er dårlige til å sette av penger (som vi hadde planer om å gjøre sist for å få råd til ulønna perm) og ønsker at far skal være hjemme med mini ut desember. Vi har også grovregna oss fram til at vi ikke taper på det økonomisk, fordi jeg tjener mer enn far. Og så er kontantstøtta økt til 7500 kroner, som gir oss litt ekstra der óg.

Valgt 100% lønn i 49 uker fordi det lønner seg økonomisk, og fordi jeg vet med stor sannsynlighet at vi får barnehageplass i storesøsters gamle barnehage, og da har jeg ingen betenkeligheter med å sende henne i bhg fra oktober. Skulle noe vise seg å være uventet med livssituasjon, hennes tilpasning eller lignende får vi heller ta ulønnet perm. Vi har økonomi til det.

Vi har valgt 100% dekning og blir kun hjemme i 49 uker. Vi får nesten helt sikkert plass i samme bhg som kommende storebror går i (så lenge jeg søker før 1.mars, jeg har tom snakket med ledern i bhg der) fra august neste år. Og begge er glade i jobbene sine og tjener såpass at vi hadde tapt en del penger på det. Så får vi heller kjøre litt kortere dager i bhg i starten. Strebror var i alle fall superklar til å starte i bhg da han var 11 mnd, så hvis vi får det til litt uti oktober blir lillebror 10,5mnd og det er innafor. I verste fall om det skulle trengs så klarer vi å ordne det neste høst, og vi har også to sett besteforeldre som er (unge)pensjonister og ivrige passere. Med førstemann hadde vi 8+% dekning og lenger perm, og det endre opp med at mannen begynte å jobbe tidligere da poden begynte i bgh, og resten av den permen ble aldri tatt.

Vi har valgt 80% dekning fordi jeg da får mest mulig tid hjemme [emoji173]️ har ingen muligheter til å få perm uten lønn eller lignende

Valgte 100%, fordi jeg er lærer og har 7 uker fri rett etter permisjonen min slutter (må bare på jobb tre dager mellom) :-) Pappaen tar så sine 10 uker, og vipps så er vi i okt/nov :)

100% pga pengene. Jeg har 9 eller 10 uker ferie til gode, og far har sin perm + 4 uker ferie. Da skal vi klare oss til barnehagestart.
I tillegg var vi veldig flinke å sette av penger sist (da gikk jeg 4 mnd ulønnet perm.), så skal klare å sette vekk litt denne gangen også i tilfelle det trengs.
Satser også på at vi før bhgplass i storesøster sin bhg da vi har prioritering på to områder, og de vet at det kommer en lillesøster i år:)

Vi valgte 80 %! Dyrbar tid hjemme[emoji5]

Vi har valgt 80 fordi han ikke kan ta ut all pappaperm i ett jafs. Med 80% +ferie får jeg da vært hjemme lenge, pluss at det ikke blir så lang ulønna perm dersom han viser seg å drøye ankomsten til november...

Vi valgte 80% dekning for å få mest mulig tid hjemme med småen. Det har vi økonomi til. Synes det er litt skummelt med ulønnet perm, mtp at man ikke har krav på sykepenger hvis noe skulle skje. Veldig usikker på hva man har krav på å få ut av ferie?!? Har hørt av andre kollegaer at vi får 4 uker +1 dag, uansett hvor mye vi har overført fra tidligere år.

Vi valgte 80 fordi samboeren ikke vil ha mulighet til og ta ut sin del av permisjonen før etter sommerferien pga ny jobb. Samtidig ønsker vi heller ikke at han skal være nødt til å starte i bhg før etter han har fylt 1 år.

Vi har valgt 80% dekning fordi jeg da får mest mulig tid hjemme [emoji173]️ har ingen muligheter til å få perm uten lønn eller lignende
Hver av foreldrene har rett til opptil 1 år ulønnet permisjon, så det er ikke noe jobben kan nekte deg/dere :)

Her blir det 80 %. Vi syntes begge det var greit å gjøre det slik sånn at vi kan være mest mulig hjemme med babyen til den i alle fall er ett år. Det vi har igjen av permisjonen når vi kommer til oktober/november neste år kan vi ta ut senere fram til barnet er tre år. Jeg taper vel noen tusenlapper per måned, men har en arbeidsgiver som betaler ut full lønn eller 80 % av full lønn (jeg tjener mer enn 6G som NAV dekker), jeg kommer dermed greit ut økonomisk. Dette er sannsynligvis det eneste barnet jeg får, og dermed prioriterer jeg å være hjemme litt ekstra :).

Vi valgte 100% på grunn av det økonomiske, ganske mange tusen i måneden. Men mannen har spart opp 7 uker ferie som han tar på slutten, og vi er rimelig sikre på å få barnehageplass.

Back
Topp