Noen som har vært på cruise i middelhavet??

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Middelhavscruise.
hvordan er været i mars-april?

hvilket cruise tok dere?

Vi var i middelhavet i begynnelsen av september. Var skjøøøøøøøøøøøøønt!!!
Hadde 47 grader i Roma da, he he he!! 

Vi dra med Liberty of the seas, RCCL, ut i fra Barcelona. Var innom 2 steder i Frankriket og 3 i Italita.

Kan anbefales på det desidert sterkeste!! Vi skal på cruise igjen en annen gang, vær du sikkert!! :) :) He he he!!

Nå kunne jeg ikke svare for den tiden du spør om da, men kan heller hjelpe og dytte :)
Og så kan jeg svare på evt andre ting du lurer på ang det cruiseselskapet og den turen vi var på :) 

Trone skrev:

Vi dra med Liberty of the seas, RCCL, ut i fra Barcelona. Var innom 2 steder i Frankriket og 3 i Italita.

Kan anbefales på det desidert sterkeste!! Vi skal på cruise igjen en annen gang, vær du sikkert!! :) :) He he he!!

Nå kunne jeg ikke svare for den tiden du spør om da, men kan heller hjelpe og dytte :)
Og så kan jeg svare på evt andre ting du lurer på ang det cruiseselskapet og den turen vi var på :) 

tusen takk for svar.
Vi har sett på en rute som begynner i barcelona,og ned til tunis,malta og Genova.

hvordan er det med sånne drikkepakker? og hvordan er maten? noe godt til barna f.eks?

dytte....

dytte litt til....

eg var i sommer :)

"the navigator of the sea-royal caribbian"

italia-sicilia-hellas-tyrkia-kreta-italia.

I Juli var det 40 gradet i Hellas feks..så  det var nesten FOR varmt.( svigermor ble igjen på deck med småen på 13 mnder for det var for varmt for han)

Vi var i juli, og det var supert! Dro med RCCL fra Roma, innom steder i Hellas, Tyrkia og Egypt.

Masse mat for barn, er buffet med alt mulig; pizza, pølser, salat, masse frukt, fisk, desserter osv. Til middagene kan man velge mellom en del retter hver dag, og mener å huske at det er egne barnemenyer. Men ville ikke vært bekymra for barna med mindre de er superkresne.  

Du kan velge drikkepakker, vann, brus, vin. Vil likevel anbefale å tenke litt over hvor mye den enkelte kommer til å drikke. Vi har kjøpt drikkepakker, men sett i ettertid at vi nok ikke hadde brukt like mye penger om vi hadde kjøpt drikke utenfor drikkepakkene. Husker ikke helt hva vi betalte for det.

*Skorpion84* skrev:
Vi var i juli, og det var supert! Dro med RCCL fra Roma, innom steder i Hellas, Tyrkia og Egypt.

Masse mat for barn, er buffet med alt mulig; pizza, pølser, salat, masse frukt, fisk, desserter osv. Til middagene kan man velge mellom en del retter hver dag, og mener å huske at det er egne barnemenyer. Men ville ikke vært bekymra for barna med mindre de er superkresne.  

Du kan velge drikkepakker, vann, brus, vin. Vil likevel anbefale å tenke litt over hvor mye den enkelte kommer til å drikke. Vi har kjøpt drikkepakker, men sett i ettertid at vi nok ikke hadde brukt like mye penger om vi hadde kjøpt drikke utenfor drikkepakkene. Husker ikke helt hva vi betalte for det.

takk for svar.

var snakk om at vi skulle få drikkepakken billigere hvis vi bestilte tidlig.

Var jeg deg så ville jeg sjekket temp rundt/i middelhavet på den tiden der... Er nok ikke de varmeste stedene å dra til (MEN kunne godt tenkt meg å dra på cruise altså!!). Noen jeg kjenner var i Tunis i april og da var det kjølig der (måtte ha jakke på)...
Men det spørs jo også hvor varmt du vil ha det da! Jeg liker å ha det VARMT! sånn rundt 30 grader passer meg supert! emoticon

Lizz83 skrev:
Var jeg deg så ville jeg sjekket temp rundt/i middelhavet på den tiden der... Er nok ikke de varmeste stedene å dra til (MEN kunne godt tenkt meg å dra på cruise altså!!). Noen jeg kjenner var i Tunis i april og da var det kjølig der (måtte ha jakke på)...
Men det spørs jo også hvor varmt du vil ha det da! Jeg liker å ha det VARMT! sånn rundt 30 grader passer meg supert! emoticon

vi skal i påsken uansett,for det er feiring av 50årsdag til min tante.
vi trenger ikke sydenvarme,men vi ønsker ikke regn og guffent vær

vi var en uke i Juli! Fra Valencia, corsica, malaga, firenze og roma. Fantastisk tur, med altfor masse god mat! Vi hadde ikke drikkepakker. Vannet ombord kan drikkes. Barna storkoste seg! Vi skal definitivt flere ganger, og neste gang prøver vi karibien!

*Snuppo+1+1* skrev:

Trone skrev:

tusen takk for svar.
Vi har sett på en rute som begynner i barcelona,og ned til tunis,malta og Genova.

hvordan er det med sånne drikkepakker? og hvordan er maten? noe godt til barna f.eks?

Det avhenger nok av hvilket cruiseline man reiser med. Men på RCCL så var det vannpakker, bruspakker, juicepakker og vinpakker som man kunne kjøpe. 

Vi hadde en bruspakke hvor vi fikk med en stor brus"flaske" som vi kunne fylle opp så mange ganger vi ville i løpet av turen. 

Vi hadde også en vannpakke med 8 flasker vann. 1 liters flasker,  he he!! Hadde ikke klart en sånn tur uten å hatt noe vann å drikke på altså. Var jo mellom 27 og 47 grader hele uken, he he!

Og så tok vi en 5 flaskers vinpakke. Vinpakkene er delt opp i 3 kategorier på hvor flotte de er. Vi kjøpte to flasker utenom de siste dagene, så vi burde jo absolutt tatt 7 flaskers pakke.
Men lett å være etterpåklok ;) 

Når det gjelder barna så var vi på bryllupsreise og hadde ikke de med. Men det var haugevis av ting for barna og gjøre! De har egne lekerom som ikke voksne "har lov" å være i, he he! Og haugevis av aktiviteter ombord. Må si jeg ble skikkelig imponert altså! :) :) 

Og maten er jeg ikke helt sikker på ettersom vi fikk bare den vanlige menyen. Men hvis jeg ikke husker helt feil så så jeg barn spise "vanlig mat" under middagen.
Det er også mange forskjellige restauranter ombord som fører alt slags forskjellig mat. Så akkurat det hadde jeg ikke vært redd for! :) :) : )

takk for utfyllende svar Trone

*Snuppo+1+1* skrev:
takk for utfyllende svar Trone

Bare hyggelig!! :) : )
Det er bare å spørre dersom det er noe annet dere lurer på! Eller noe du trenger bilder av. Tok tross alt 700 bilder (det er antallet etter jeg har sletta de dårlige bildene) på hele turen, ha ha!!

Vi reiste med MSC i 2007 :)

Reiste fra Venezia til Bari (Italia)-Katakolon (Hellas)-Izmir(Hellas)-Istanbul(Tyrkia)-Dubrovnik(Kroatia)-Venezia

Vi dro helt i slutten av juni/begynnelsen av juli, så vi hadde selvsagt fint vær da. På sjøen var været passe varmt.

Hadde ikke barn da, så vet ikke så mye om mat til dem. Men det var masse barn der, og stort utvalg av mat, så tviler på at det er noe problem. Aktiviteter var det iallefall nok av :)

Drikkemessig så drev de med et bongsystem, som en kjøpte på forhånd. Ølbong, drinkbong osv. Det vi ville ha utover det, brukte vi MSC-kortet vårt til, og betalte for det på slutten av turen. Der registrerte vi vann og vin som vi brukte til middagen. Tror kanskje vi hadde noen flaskebonger også. Vi passet på å spare på kvitteringer for å ha en noenlunde kontroll over forbruk, for det gikk fint an å bruke penger selv om alt var inkludert. Feks var det en slags sjokoladerestaurant.. ;p Hvordan de gjør det nå, det vet jeg ikke!

Årh, kjenner jeg vil på cruice! :)

Btw!!! En viktig ting, vi var sååååååå glad vi tokvendig lugar med ballkong!!! Fyti så herlig å stige ut på den hver morgen og se hvordan den nye utsikten var, gå ut på natten og ta noe luft, og bare ha ett sted å trekke seg tilbake og ta noe kaldt og drikke.

Kunne aldri tenkt meg innvendig lugar altså.. De ligger jo rett ved "hovedgata" inni skipet, så fatter ikke hvodan noen orker å bestille det igjen.. 
Men det er jo de!

VI skal i alle fall ha utvendig med lugar igjen! :) :) :) 

Trone skrev:
Btw!!! En viktig ting, vi var sååååååå glad vi tokvendig lugar med ballkong!!! Fyti så herlig å stige ut på den hver morgen og se hvordan den nye utsikten var, gå ut på natten og ta noe luft, og bare ha ett sted å trekke seg tilbake og ta noe kaldt og drikke.

Kunne aldri tenkt meg innvendig lugar altså.. De ligger jo rett ved "hovedgata" inni skipet, så fatter ikke hvodan noen orker å bestille det igjen.. 
Men det er jo de!

VI skal i alle fall ha utvendig med lugar igjen! :) :) :) 

Ja vi skal ha med balkong ihvertfall.

Back
Topp