Noen som har vært igjennom glucosebelastningstest?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jordmor anbefalte meg å gjør den med ganke på at jeg har noen kilo for mye.. lurer på hvordan det var for deg/dere som har gjort det?

Er no skikkelig dritt:( Det du får å drikke veldig kvalmende, også så kjedelig å sitte å venta da gitt:( Skal ta det selv om 14 dager, og jeg gruer meg:(

Eg har tatt det. Skal igjen i veke 28 ca. Kvir meg allerede til og måtte drikke den sukkerblandingen. Skrekk og gru! Ellers må du sitta i ro to timar. Tar blodprøve før og etter.
Lurt og ha med seg lesestoff eller anna tidsfordriv :-)

Er godt når det er overstått. Lykke til!!

Sitter å venter på neste prøve nå. Bare 1 time igjen... smakte ikke aldeles gale den drikken. Smakte bringebær.

Sniker litt fra januarforumet, tok glukosebelastingstest på tirsdag.. Tok først blodprøve - ikke kapilært, et glass til innsending til labben på sykehuset og et glass de sjekket blodsukkeret på der.. Så måtte jeg drikke 200ml med glukose, gul væske, litt tynnere enn laktulose, men nor samme søtningssmak:p de første slurkene var ok, men etter det jeg ble kvalm! (sliter med svangerskapskvalme).. Etter jeg hadde drukket dette ventet jeg i 2timer før det ble tatt ny blodprøve - 2 glass igjen. Opplevde å bli litt trøtt av glucosen jeg men er sikkert individuelt :)

Æ ble skikkelig sjuk av denne "drinken".......hadde ett blodsukker på 4.4 før æ drakk "skvipet" etter 2 timer var blodsukkeret på 2,1

Jeg ble kjempe dårlig! Holdt på å besvime og lå bare og kastet opp

Høres ikke noe særlig ut :/ Jeg venter på time i posten etter at jordmor sendte henvisning, hun sendte på meg fordi jeg har diabetes så nært i familien. Tror ikke jeg har det men better safe than sorry! Men nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt :(

Æsj :p tok det for noen uker siden! Kasta opp som en gris så måtte komme tilbake dagen etter. Håper jeg slipper å gjøre det igjen :p haha

Jeg tok den sist svangerskap og tok den nå forrige uke. Ja, den er veldig søt, men etter 15 min med å sitte stille så gikk det veldig greit. To timer gikk fort, hadde med nettbrett med kabal ;)

Jeg tok den i forrige svangerskap, men har ikke tatt den enda. Når i svangerskapet er det vanlig å ta den? Husker ikke hvor langt jeg var på i forrige svangerskap når jeg tok den :P

jupp... må inn som dagpasient... 10,2 etter to timer ;( ikke mer sukker på meg gitt!!

Jepp, har fått svangerskapsdiabetes så her er kosten lagt om og jeg må måle bs flere ganger om dagen.

Var iveg i dag å gjennomførte testen :) ikke fått noe svar enda da.. gledet meg ikke noe særlig, men d var faktisk ikke såå ille som jeg hadde forestilt meg :) selvfølgelig spent på resultatet.

Skal ta på torsdag, har vært så kvalm at jeg ikke hadde klart det før nå.. Gruer meg for jeg veit det er helt jævelig :(

Huff, jeg skal også.... Redd for å få det påvist! :( noen som vet hvor mange som får påvist ca utifra de som tar testen?

Back
Topp