Noen som har vært gjennom konisering her?

MarianneGj

Glad i forumet
Mailykke 2018
Er det noen her som er konisert?
Ble selv konisert januar 2015.

Jeg unders over om jeg burde ta kontakt med leget tidligere i forhold til om man får noe tettere oppfølging?
Har lest en del om at man gjerne kan føde for tidlig om man har vært gjennom en konisering, noen som eventuelt har erfaringer? :nailbiting:
 
Når det på grunn av celleforandringer blir nødvendig å fjerne en del av livmorhalsen.. [emoji846]
 
Ja, ta kontakt. Du skal vel ha noe tettere oppfølging underveis:) mot slutten sjekker de deg litt oftere, og noen blir sengeliggende pga frykt for start av fødsel, andre ikke. :)
 
Hei! Sniker litt fra april!:)
Jeg ble konisert etter første mann i 2012. Når jeg ble gravid med 2 i 14/15 ble det aldri nevnt før jeg leste et innlegg her på forum om dette, og begynte å Google og ble skremt av tidlig fødsel osv... jeg tok det opp med legen min timen etter, jeg var ganske langt ut i svangerskapet, husker ikke når. Hun sa at stort sett hadde dette ingenting å si, men siden jeg hadde time til ul rundt uke 30 pga sjekke plassering av morkake kunne jeg ta det opp da. Så på ul tok de innvendig ul for å sjekke, og alt sto bra til. Ingen fare for tidlig fødsel.
Så, hadde jeg aldri tatt dette opp selv, hadde det heller aldri blitt et tema, eller fått noe ekstra oppfølging..:)
 
Har bestilt time I uke 8+3 så tenker jeg nevner det da så får jeg bare høre hva de sier :)
 
Tok konisering i desember. Ble gravid i januar. Altså, 1 måned i mellom.
Ikke fått noe tettere oppfølging under graviditeten. Er førstegangs.
Virker ikke som det spiller så stor rolle xsmile5
 
Er det noen her som er konisert?
Ble selv konisert januar 2015.

Jeg unders over om jeg burde ta kontakt med leget tidligere i forhold til om man får noe tettere oppfølging?
Har lest en del om at man gjerne kan føde for tidlig om man har vært gjennom en konisering, noen som eventuelt har erfaringer? :nailbiting:

Jeg sjekket lengden på livmorhalsen rundt uke 30-35. Kortere enn vanlig, men helt ok. Konisert 2 år før. Jeg hadde langvarig fødsel, trolig på grunn av arrvev etter koniseringen. Fødte rett før termin. Jeg var også bekymret for å føde for tidlig, men bekymringen var altså unødvendig. ;)
 
Jeg sjekket lengden på livmorhalsen rundt uke 30-35. Kortere enn vanlig, men helt ok. Konisert 2 år før. Jeg hadde langvarig fødsel, trolig på grunn av arrvev etter koniseringen. Fødte rett før termin. Jeg var også bekymret for å føde for tidlig, men bekymringen var altså unødvendig. ;)

Håper alt kommer til å gå bra, skal til lege når jeg er 8+3, ennå 3 uker til, får vel høre da hva han sier :)
 
Back
Topp