Noen som har vært borti å ikke vite hvor langt de har vært på vei?

MammaMø90

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Skal til legen i morgen for å stadfeste graviditet, og samtidig finne ut hvor langt jeg er på vei, for jeg aner virkelig ikke...:eek:
Hva er prosedyren om man ikke vet? Hva gjør legen da ??
Nb! Termin jeg har oppgitt her inne er hva jeg trooooor er realistisk [emoji51][emoji51][emoji28]
 
Tar det på cirkusen og ser på ordinær ultralyd.

Hvis du vet sånn ca, men ikke helt nøyaktig da.:)
 
Tar det på cirkusen og ser på ordinær ultralyd.

Hvis du vet sånn ca, men ikke helt nøyaktig da.:)

Jeg vet at jeg slutta på prevensjon rett før sommerferien starta, og at jeg hadde kjempe merkelig spotting i 3-4 dager i midten av juli...det er alt..ikke annet enn at det kom på papiret når jeg tørka...

Samme opplegg når jeg fikk barn i 2015, var sikker på at termin var feil med en mnd, og barnet kom til verden frisk, 3 kg og 50 cm 1 mnd før termin...
 
Jeg vet at jeg slutta på prevensjon rett før sommerferien starta, og at jeg hadde kjempe merkelig spotting i 3-4 dager i midten av juli...det er alt..ikke annet enn at det kom på papiret når jeg tørka...

Samme opplegg når jeg fikk barn i 2015, var sikker på at termin var feil med en mnd, og barnet kom til verden frisk, 3 kg og 50 cm 1 mnd før termin...

Det skal mye til å komme med en hel måned på OUL, men kan jo sikkert skje.:) Kanskje du kan spørre om en TUL for å sjekke hvordan det ligger an nå, siden det er såpass usikkert.
 
Da jeg ble gravid med førstemann ante jeg ikke når jeg hadde termin siden jeg gikk på p-piller og hadde ikke mensen. Ble først målt HCG-stigning hos legen, når det bekreftet graviditet ble jeg sendt på tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg var på vei. Da var jeg vel 6+4 [emoji4]
 
Bommet noe veldig når jeg gikk med førstemann. Var usikker på hvor langt jeg var på vei i og med at jeg ble gravid med en gang jeg sluttet med pilla. Min termin var 1. mars, UL termin 16, også ble han født 27.

Ble ikke målt hcg, fikk heller ikke tidlig UL. Måtte pent vente til ordinær ul, hvor jeg ble satt sure 2 uker tilbake i tid. Jeg mener dog fortsatt at jeg hadde rett, for han bar skikkelig preg på overtid når han ble hentet ut, 26 dager etter min egenregnede termin.

Dette er 11 år siden, så kan jo være mulig de har annen praksis rundt dette nå.
 
Jeg hadde samme problem. Bare at jeg har veeeeldig uregelmessig mens så vi kan ikke gå ut i fra sist mens, for det er alt for lenge siden. Legen sa det ikke hastet å finne ut, kunne ta ca. Også mente han at jeg ikke hadde behov å vite det før OUL. Så jeg gikk til privat TUL og fikk bekreftet at jeg er 5 uker på vei.. fikk ikke måle HCG eller noe hos legen :p
 
Back
Topp