Noen som har tips til feriested?

Skogsfrua

Forelsket i forumet
Vi (3 voksne + to jenter på 10 og 12 + ei tulle på 1,5 år og babyen vår) hadde tenkt oss til Danmark på ferietur til sommeren, men fikk sjokk når jeg kikket på priser på ferje (vi må ha 2 biler) og pris for overnatting..
Så nå har vi snakket om å reise til syden i stedet.. Spørsmålet er bare hvor..

Det må helst ikke være så dyrt (jeg og min svigerinne er studenter).
Barnevennlig [;)]
Gjerne være en plass hvor ting ligger litt til rette for å oppleve forskjellig, uten å måtte kjøre langt av gårde med buss eller taxi..

Jeg, mannen og datteren hans har reist på resttur tidligere, men det er litt vanskelig å booke for 7 stk.

Sleng gjerne på hotellnavn hvis dere har også :D
Noen som har erfaring med feriehus?

Hjertelig takk for hjelpen![:D]

ORIGINAL: CaKa*

Gran canaria[:)] gå inn på finn å finn et hus eller noe som noen leier ut i området arguineguin eller amadores, evt. et hotell i et av de områdene. amfi del mar i arguineguin er virkelig å anbefale, spesiellt med tanke på at dere blir en del unger, men lurer på om det kan være ganske dyrt å leie der, vet det ligger en del av dette og på finn. i arguineguin og amadores er det forholdsvis rolig og det er fine barnevennlige strender. på gran canaria er det også veldig enkelt og billig å leie bil og hvis dere vil reise til f.eks. las palmas, eler så er det jo masse ting å oppleve i nærheten også[:)]

Ellers er jeg veldig glad i tyrkia! men vet det er delte meninger om barn der nede. vi skal reise di i september[:)]

Skal sjekke det ut [;)] Har vært i Tyrkia en gang, syntes ikke da at det var noe særlig, men jeg velger å tro at det er nok mange fine steder i Tyrkia også :) Har ikke hørt om det med barn jeg? Hva sies om det?
Men hvor i Tyrkia skal dere da? Og hvorfor har dere valgt det?

Det er vel mest fordi en del tyrkere kan være litt masete og folk syns de er ekkle, men syns de drar alle over en kam da, noen  som går litt over streken er det jo, som alle andre steder, men de aller fleste der nede er bare hyggelige og åpne mennesker!! men folk får ha den meningen de vil. de har jo fått nye regler der nede og nå så folk som jobber i butikker og på restauranter har nesten ikke lov å snakke til folk som går på gata.

vi skal til alanya, leid en leilighet på et lite leilighetshotell der. mamma har leilighet der nede så de reiser ned samtidig, men er ikke plass til alle i leiligheten. jeg har vært der veldig mange ganger, første gang var når jeg gikk i 6. klasse tror jeg, hehe, har alltid likt mag veldig godt der og for 1,5 år siden så var sambo der og for første gang, og han også stortrivdes. Så vi ville reise en gang til. i tillegg kjenner vi ganske mange folk der nede så må jo ned å vise fram tulla[:)]

Jeg ble antastet i en butikk av eieren i Side, når jeg var der som 14 åring, men kom meg unna.. Men ekle mennesker er det overalt, og vi må jo bare passe godt på jentene på 10 og 12 år :D Liker ikke å dra alle under samme kam.. Så koselig at dere skal ned å vise fram tulla :D

Tyrkia og Bulgaria, billige, rimelige og fine steder:)

Jeg er veldig glad i Kreta[:)]
Områdene runddt Chania er veldig fine, feks. Platanias [:)]

ORIGINAL: Pønsi

Jeg er veldig glad i Kreta[:)]
Områdene runddt Chania er veldig fine, feks. Platanias [:)]

Vi var i Platanias i 2007 og i August nå i 2009, veldig fint.. Men er jo ganske dyrt å leve og ikke spesielt billig å reise til.. Vi var kjempe heldig tok "hoppe på tur" og havnet på et kjempe fint hotel der for kun 1600 per person, men det er vanskelig å ta en sånn tur med 7 stk..

Eg har mitt ferie paradis i Lalandia Danmark ! :

www.lalandia.dk
Står alt man trenger og vite på nettet. Der er og bare en kort biltur til en kjempe stor dyrepark :D (knutenborg)

Helt supert for familier med barn, er alt du trenger der. Badeland, lekeland osv ..
Ellers i norge er det jo Gol, lillehammer eller bø i telemark eg har vært å sett før :)

Tror ikke det er så dyrt for bil over med stena line? eg husker ikke helt prisene der.

ORIGINAL: Hen_87

Eg har mitt ferie paradis i Lalandia Danmark ! :

www.lalandia.dk
Står alt man trenger og vite på nettet. Der er og bare en kort biltur til en kjempe stor dyrepark :D (knutenborg)

Helt supert for familier med barn, er alt du trenger der. Badeland, lekeland osv ..
Ellers i norge er det jo Gol, lillehammer eller bø i telemark eg har vært å sett før :)

Tror ikke det er så dyrt for bil over med stena line? eg husker ikke helt prisene der.

Vi har lyst til å over landegrensene iallefall.  HAr ikke lyst til på ferie i Norge..
Sjekket ut Lalandia, og det ble ganske dyrt.. Men skal sjekke litt mer..

Noen andre som har noen forslag??

Back
Topp