Noen som har tenkt på permisjon!? :)

Jeg skal ha 100% lønn og så får jeg samboer sin permisjon siden han er student.. jeg kommer til å overføre 4 uker ferie fra i år og så får jeg jo 5 uker til i 2019, så da får jeg litt lenger permisjon :) må sikkert ta litt ulønnet også for barnet kommer ikke til å få bhg-plass før 15 aug-2019..

Skal ha 100% dekkningsgrad. Pappaen er arbeidsledighet og skal begynne å studere til høsten. Så da blir det jo full permisjon på meg.

Kommer uansett til å ta 100% lønn, om vi trenger mer permisjon for å få det til å gå opp frem til bhg start tar jeg noen uker ulønna.

Det lønner seg vel alltid å ta 100% lønn og sette av litt hver mnd i stedet for å ta 80%. Totalsummen blir best slik. Hvertfall slik jeg har forstått det og regnet meg frem til sist.
hvorfor lønner det seg. er mange som sier det men skjønner ikke hvordan:)?

hvorfor lønner det seg. er mange som sier det men skjønner ikke hvordan:)?

Jeg grovregnet på det for oss, og om man ganger ukesum for 100% med 49 uker og deler på ukesum for 80% tilsier det at vi burde få 61 uker permisjon. Ergo kan vi for den totale utbetalingen knyttet til 100% forsvare å ta 12 uker ulønna permisjon. Det ser ikke ut som om vi trenger mer enn 6 ekstra uker når vi ser på feriene våre i 2018 og 2019, og da vil det lønne seg å ta de ukene ulønna :-)

(Vet ikke om det var logisk for noen andre, det var sånn jeg drodla på venterommet til oul før idag :-) )

Back
Topp