Noen som har tenkt på fødsel enda?

Jeg har hatt en fødsel i vann og en "vanlig".
Den i vann var definitivt den beste opplevelsen.

Men det har sikkert mye å si med jordmor og barnepleier. Viktig med en god match.

Jeg håper jeg slipper igangsetting denne gangen. Bortsett fra det tar jeg det som det kommer. Hadde en drømmefødsel med tvillingene, så jeg håper det går like greit denne gangen :) Om muligheten er der kunne jeg godt tenkt meg å prøve vannfødsel.

Håper på å få føde i vann. Livredd for tanga.
Ikke noe hast med å komme meg ut fra sykehuset.

Har ikke brukt epidural med de to første, og vil ikke det denne gangen heller.

Sist fødsel varte kun i ca 50 minutter, så håper faktisk at den varer litt lenger denne gangen!

Men jeg SKAL ha lystgass og har veldig lyst til å prøve badekar :)

Jeg hadde en forholdsvis fin opplevelse av fødselsen sist (barn fra tidligere forhold). Mannen min har 2 barn fra før. Nå skal vi ha et barn sammen. Siden han sitter inne med litt erfaring er jeg redd for å bli sammenlignet med mor til barna hans sine fødsler. De ble født uten noen smertelindring.

Jeg hadde epidural sist, og forskjellen er - himmel/helvete! Jeg vil ta det som det kommer. Men hvis jeg trenger noe smertelindring, vet jeg at epiduralen virker!

:smiley-bounce016

badekar er fantastiskt.. hadde det med første, men kunne ikke med nr to pga igangsetting.. skal definitivt ha det igjen om jeg kan.. må jo ha klyster før badekar, (hadde vært greit uansett så en slipper å drite ut babyen) -noe som var en bagatell i forhold til det jeg hadde sett for meg haha med hageslange og alt.. var jo bare en liten nasespray opp der så jeg ikke skulle drite i vannet.. deiligt å slippe å drite i to døgn etterpå mtp rift (sydde 3 pyntesting) nei badekar er tingen for meg :) og ingenting annet enn det, og skal hjem så fort jeg kan..

Jeg ønsker meg badekar og akupunktur. Eventuelt slike steril-saltvann sprøyte. Kanskje lokalbedøvelse i ryggen, og til nød epidural..

Ønsker meg også en jormor som var flinkere enn forje jormor! Tror det har mye å si.

Jeg tenker at jeg vil på normalenheten og ikke jordmor styrt avdeling ellers tar jeg det som det kommer og håper på en fødsel som starter av seg selv;)

Back
Topp