Noen som har tenkt å føde i vann?

Ja, for meg var det himmelvid forskjell mellom å ta riend i senga, og å ta dem i badekaret. Følte jeg hadde mye bedre kontroll på kroppen i vannet! Og jeg fikk slappet mye bedre av mellom riene også. Supert!

Åh nå ble jeg gira! Dersom det lar seg gjøre skal jeg garantert prøve badekar :D

Jepp, har veldig lyst til det :)

Så bra å lese så mange positive tanker, nå er jeg enda mer sikker på at jeg vil føde i badekaret. Håper den er ledig når jeg skal føde :)

Er jo en del ting som skal klaffe for at det kan bli vannfødsel. Fødselen må forløpe normalt, altså ingen ekstra obervåking av mor eller baby og jordmoren må kunne ta imot barn i vann noe jeg har skjønt ikke alle kan. Jeg syns varmt vann er god lindring men vet ikke om jeg ville født i vannet. Tenker at å komme seg opp derfra etterpå ikke er så lett?

Å såpass! Ja jeg for også lett heteslag både i dusjen og badekar! Men da kunne kansje jeg også prøvd det! Ser i allefall så utrolig deilig ut på fødeavdelingen når de får være i badekaret! :)
Ja også med tanke på når babyen skal ut, så skal vannet ha en viss temperatur mener jeg å ha sett på et program. Slik at den ikke "brenner" seg"!

Jeg har hatt lyst til å prøve badekar begge gangene, men begge gangene har jeg blitt låst på land pga for høy fosterlyd. Jeg ser ikke for meg at det blir annerledes denne gang. Men har badekar hjemme nå, og hvis jeg føler det er god smertelindring, så blir jeg nok liggende der til det er krise :p

Er jo en del ting som skal klaffe for at det kan bli vannfødsel. Fødselen må forløpe normalt, altså ingen ekstra obervåking av mor eller baby og jordmoren må kunne ta imot barn i vann noe jeg har skjønt ikke alle kan. Jeg syns varmt vann er god lindring men vet ikke om jeg ville født i vannet. Tenker at å komme seg opp derfra etterpå ikke er så lett?
Hehe uff ja, det er jo det verste med hele fødselen nesten, å måtte reise seg etterpå og alt inni kroppen bare "faller" på plass. :p Det er verdens ekleste følelse, så slik sett har jeg syntes det har vært deilig å få ligge litt i senga etter fødsel, å slippe å reise seg med engang. Jeg tenker også på dette med rifter jeg. Andremann kom så fort at hun holdt han igjen over flere pressrier, for at vevet skulle få tøyet seg. Men når jeg har sett badekarfødsler så ser det jo ut som alt bare får gå sin gang og jordmor kun tar imot.

Jeg hørte om ei som fødte i vann, og hun fikk god hjelp fra jordmor til å reise seg opp og få vasket seg. Og at det ikke føltes feil akkurat da i allefall.

Håper jeg kan føde i vann. Ellerni allefall ligge i badekar som smertelindring :)

Ja også med tanke på når babyen skal ut, så skal vannet ha en viss temperatur mener jeg å ha sett på et program. Slik at den ikke "brenner" seg"!
Ja, også handler det om at babyen ikke skal bli for varm inne i magen også. Samme prinsipp som at gravide skal være forsiktig med å bade i varmt vann og sole seg og sånt. Tror det er gode grunner til at vi opplever ubehag ved varme, og oppsøker skyggen om sommeren. Babyen har rett og slett ikke godt av det:-) Den kan jo ikke regulere kroppstemperaturen slik som oss.

Jeg har veldig lyst til å prøve vannfødsel, men det kommer jo helt an på om alt er ok eller ikke. Har hørt at det er veldig bra som smertelindring. Heldigvis har ahus badekar i alle rommene :)

Men er det ikke sånn at hvis du føder i vann så er det mindre sjans for å bli skjært opp og syd der nede?

Men er det ikke sånn at hvis du føder i vann så er det mindre sjans for å bli skjært opp og syd der nede?

Hvis selve fødselen skjer i vann blir man ikke klippet (hvertfall ikke på kk). Det er omtrent like stor sjangse for å få rifter i vann som over vann selvom jordmor ikke klarer å hjelpe like mye i vannet. De tror det er fordi det varme vannet hjelper å mykne opp huden.:) man blir ikke alltid sydd nedentil selvom det er rifter kommer helt ann på om det er store eller små rifter;)

Back
Topp