Noen som har tenkt å føde i vann?

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei jenter, jeg lurte på om noen av dere hadde tenkt å føde i vann eller har gjort det før.. hva tenker dere?

Jeg vurderer det sterkt! Har ligget i badekar frem til fødselen, men ikke født i vann før. Jeg kommer nok til å ønske meg fødestue med badekar, og så se det an - hvis alt går ukomplisert og fint for seg kanskje jeg vil føde i vannet:-)

Vil gjerne bruke badekar underveis, om selve fødselen vett jeg ikke...

Har lyst til det, ja. Håper dermed på fødsel på dagtid denne gangen - sist fikk jeg ikke føde i vann siden alle jordmødrene med den kompetansen jobbet dagskiftet, og lillegutt ble født 20 minutter for tidlig ;) Badekar var fantastisk god smertelindring, da, så jeg anbefaler hvertfall å prøve det ut :-)

Jeg vurderer det også! Har iallefall ønsket meg badekar på fødestua, så får vi se utifra fødselsforløp om det lar seg gjøre eller ikke :)

Håper på det denne gangen om det ikke bli KS:)

Jeg har tenkt det :) frarådet (nesten blitt nektet) å bruke epidural eller spinalbedøvelse fordi jeg har lavt blodtrykk og fort får blodtrykksfall. Så skal prøve å få rommet med badekar når jeg kommer for å føde :)

Er usikker.. ser for meg at det blir for varmt og at jeg får sånn besvimer-snart anfall! Men sånn utenom det har jeg veldig lyst egentlig!

Jeg har født begge mine 2 i vann, ig det jeg er mest redd for denne gangen er om fødestuen med fødselkar er opptatt jeg er ganske liten selv, ig født 2 barn på ca 3,5 kg.. Ingen rifter eller sting på noen av dem.. Tror mye av det skyldes at jeg har født i vann.. Ingen annen smertestillende uten akupunktur..

Får ikke lov pga sukkersyken:(, ellers skulle jeg gjerne gjort det!

Jeg har tenkt litt på det. Skal snakke med jordmor om det i neste uke.

Jeg vurderer det. Får tenke litt og spør om muligheten i allefall når jeg ringer inn når fødselen er i gang.

Jeg har litt lyst!

Jeg hadde tenkt til det forrige gang også, men når jeg satt i badekaret kjente jeg plutselig ikke riene lengre, så jeg gikk opp.. Haha. Så vi får se, tar det som det kommer :)

Har lyst til å prøve det :) Ser for meg at det kan være noe for meg!

Er usikker.. ser for meg at det blir for varmt og at jeg får sånn besvimer-snart anfall! Men sånn utenom det har jeg veldig lyst egentlig!
De er veldig påpasselige med at vannet ikke skal være for varmt, så smertelindringen i badekaret handler nok ikke om varme, men om at kroppen blir vektløs. Det fungerte utrolig bra for meg sist, og jeg får lett "heteslag" i badekaret:-)

De er veldig påpasselige med at vannet ikke skal være for varmt, så smertelindringen i badekaret handler nok ikke om varme, men om at kroppen blir vektløs. Det fungerte utrolig bra for meg sist, og jeg får lett "heteslag" i badekaret:-)

Å såpass! Ja jeg for også lett heteslag både i dusjen og badekar! Men da kunne kansje jeg også prøvd det! Ser i allefall så utrolig deilig ut på fødeavdelingen når de får være i badekaret! :)

Å såpass! Ja jeg for også lett heteslag både i dusjen og badekar! Men da kunne kansje jeg også prøvd det! Ser i allefall så utrolig deilig ut på fødeavdelingen når de får være i badekaret! :)
Ja, for meg var det himmelvid forskjell mellom å ta riend i senga, og å ta dem i badekaret. Følte jeg hadde mye bedre kontroll på kroppen i vannet! Og jeg fikk slappet mye bedre av mellom riene også. Supert!

Back
Topp