noen som har tegnet sitt hus?

x1xBitzyh

Forumet er livet
.. for så å bygge det også da![:D]

Jeg vet akkurat åssen jeg vil ha huset mitt..! Og jeg finner ikke noen hus som kan minne om det jeg vil ha.

Hva må man ta høyde for?[:D]

ville prøvd og tegnet det ned på ett ark og satt en arkitekt på saken slik at du får tegnet inn riktige høyder osv...

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

ville prøvd og tegnet det ned på ett ark og satt en arkitekt på saken slik at du får tegnet inn riktige høyder osv...

eneste problemet der er at det er fryktelig dyrt[8D].. hadde ville vist det til en arkitekt først uansett, men jeg vil jo betale minst mulig[:)]

Tanta mi ba en arkitekt tegne et hus til henne på 300 kvm.. hendte med at han tegnet 3 etasjer med hver etasjene på 300kvm... ble en liten kamp om å ikke betale[8|][8D]

vi fikk tegnet huset våres for 7500; [:D]
var ei onkelenmin kjente som hadde barselpermisjon..man,kjenner alltids noen som kjenner noen vettu...kan få det mye billigere hvis man bare går inn for det.
alltids noen som kanskje kan ta det svart også[8|]

Vi tegnet huset våres selv. Vi kladdet selv og kontaktet så en arkitekt for å få han til å lage byggetegninger og fin tegne det. Er vedlig mye man ikke tenker på selv!!!Utvendig symertri, plassering av bærevegger, hvor mye plass man trenger til trapp, hvor pipa kan gå osv. Husker ikke nøyaktig hvor mye vi betalte for arkitekten men var ikke 10.000kr og huset vårt er nesten 300 kvm. 

Mannen min er hobbyarkitekt[8D]

Han har tegnet huset vårt, og hytta til broren sin[:)] Veldig flink, skjønner dette med mål og bærevegger og slike nødvendige ting, hehe! Han gjorde alt selv, utenom å plassere vinduene.

Han tegnet på ruteark, og leverte det inn til en som lagde byggetegninger for oss.

Hvis du laster ned floorplan (finnes bl.annet på piratebay)
så kan du bruke det programmet til å tegne huset ditt..
da vil du kunne se huset i 3d og mye annet :)
så får du prøve å feile :)
er kjempemorsomt!! har tegnet huset vårt der..så skal det bare fintegnes i autocad etterpå :) men akkurat DET slipper jeg å gjøre...

ORIGINAL: Minni84

Mannen min er hobbyarkitekt[8D]

Han har tegnet huset vårt, og hytta til broren sin[:)] Veldig flink, skjønner dette med mål og bærevegger og slike nødvendige ting, hehe! Han gjorde alt selv, utenom å plassere vinduene.

Han tegnet på ruteark, og leverte det inn til en som lagde byggetegninger for oss.

så moro![:D] Morfar bygde huset til sine svigerforeldre og hytte til dem når han var 19..! Han er død nå så han er ikke til mye hjelp[8D]

Jeg kan ikke mye om sånt med bærevegger (annet enn at det f***** meg er bærevegger over alt i denne leiligheten) og med mål.. Jeg vet bare ca åssen jeg vil ha tingene i huset og hvilken stil jeg vil huset skal være.

Men takk skal dere ha alle sammen! Dette var til stor hjelp for meg![:D]

Back
Topp