Noen som har tatt vaksinen mot korona og vanlig influensavaksine?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvordan var bivirkningene etter koronavaksinen i forhold til bivirkningene etter influensavaksinen?

Jeg tok astrazeneca, trenger jeg å si noe mer? :hilarious:
Har du fått noe beskjed om hvilken du får? Pfizer er det få her omkring som har fått noen særlige bivirkninger av. Det har vært vond/tung arm og hodepine hos dem som har fått noe:) jeg reagerte ingenting på influensavaksine, fikk kraftig reaksjon på az :p

Har tatt vaksine for sesonginfluensa ca 5 ganger, den ene gangen fikk jeg er par dager med feber og leddvondt, de andre gangene ingen særlig reaksjon.

Tok AstraZeneca i mars, hadde litt over to døgn med feber PG leddsmerter i tillegg til en del smerter v/innstikkssteder.

Skal fylle på med Pfizer i mai, så får vi se hvordan det går.

Mannen har gjort det. Ingen reaksjoner på influensavaksine. Litt ubehag på az vaksinen som gikk over litt utover dagen etter. Ingen av oss har noen gang reagert på en vaksine. Så kan være dårlige eksempler ang det der.

Jeg fikk ingen bivirkninger i etterkant av noen av de, med unntak av litt mer ømhet rundt stikksted etter corona vaksinen (pfizer).

Med influensavaksinen fikk jeg nesten ikke bivirkninger, men med AstraZeneca var jeg styggdårlig i 1/2 døgn :)

Snakket med en på jobben i dag, han hadde fått pfizer. Sa at han var øm i armen og tung i kroppen i ca et døgn. Litt mer enn når han tok influensavaksinen, men mye det samme sa han.

Har tatt vanlig influensa vaksine i noen år og har aldri hatt noen reaksjon.
så tog jeg Vaksinasjon Pneumokokksykdom i fjor og søren så vond og stiv jeg var i stikke armen. Var trøtt og sliten. tog Pfizer idag og nå har jeg begynnt kjenne att stikke området er ømt. Får se hvordan formen er imorgen

Kjente ingenting ved vanlig influensavaksine. Tok astrazeneca vaksinen, fikk ømme muskler/ledd og trøtt/sliten dagen etter. Men over iløpet av 24 timer

Jeg tok astrazeneca, trenger jeg å si noe mer? :hilarious:
Har du fått noe beskjed om hvilken du får? Pfizer er det få her omkring som har fått noen særlige bivirkninger av. Det har vært vond/tung arm og hodepine hos dem som har fått noe:) jeg reagerte ingenting på influensavaksine, fikk kraftig reaksjon på az :p

Jeg fikk knapt reaksjon med AstraZeneca. Litt vondt i stikkstedet, litt feber og hodepine et lite døgn.

Jeg fikk knapt reaksjon med AstraZeneca. Litt vondt i stikkstedet, litt feber og hodepine et lite døgn.
Tror de aller fleste på jobben lå strak ut et døgn etter, et par stk fikk bivirkninger over 14dager. Sjefen holdt på å få panikk da flere som skulle jobbe samme vakt hadde fått, og 5stk var borte pga bivirkninger :p
Jeg hadde skikkelig influensafølelse (har aldri hatt influensa da, men slik folk beskriver muskelverk, høy feber osv), lite søvn og skallebank :p feber kom fort, og var borte når det ble morgen :)

Jeg fikk astrazeneca for et par mnd siden , ble kjempe dårlig . Ingen energi og ekstremt trøtt , sov 13 timer eller noe og hadde febersymptomer , det slapp på kvelden dagen etter , det var himmelsk . Etter det har jeg venta på å dø av blodpropp :p

har nå fått tilbud om Pfizer . Influensavaksine har jeg aldri tatt og kommer ikke til å ta den heller .

Pleier å ta influensa vaksine på grunn av risiko. Det merker jeg lite til :p også tatt mot covid (er i høy risiko). Merket lite etter første og på andre høy feber og dårlig et døgn

Hvordan var bivirkningene etter koronavaksinen i forhold til bivirkningene etter influensavaksinen?

Tok influensavaksinen for 2-3 år siden og fikk da lette influensalignende symptomer (feber, litt vondt i kroppen og slapp). Gikk over innen 24 timer.

Merket lite etter første dose med Pfizer, litt øm i armen bare. Etter dose nr 2 fikk jeg skikkelig feber, svette og frostrier om hverandre. Muskelverk og hodepine (som om noen hadde kjørt over meg med en bulldoser). Dårlig matlyst og slapp. Varte i ca 2 døgn før det begynte å slippe taket.

Jeg fikk astrazeneca for et par mnd siden , ble kjempe dårlig . Ingen energi og ekstremt trøtt , sov 13 timer eller noe og hadde febersymptomer , det slapp på kvelden dagen etter , det var himmelsk . Etter det har jeg venta på å dø av blodpropp :p

har nå fått tilbud om Pfizer . Influensavaksine har jeg aldri tatt og kommer ikke til å ta den heller .

Ikke for å kuppe tråden, men hva tenker du om å få en annen vaksine som andre dose?

Ikke for å kuppe tråden, men hva tenker du om å få en annen vaksine som andre dose?
Ikke for å kuppe spørsmålet ditt, men kan jo svare siden jeg sitter i samme situasjon. Jeg er dessverre veldig skeptisk :shy: må lese hva de finner ut ifht det. Hvordan stiller du deg til det? (eller, tenker du om det?)

Kan også svare på det... jeg vil ikke ha en annen dose ann AZ, og det gjelder de fleste på min jobb. Er skeptisk pga at det ikke er forsket på, det ble tidligere sagt at det skal være to doser av samme vaksine. Samt at det er to ulike teknologier som blandes. Og flere på jobb har fortsatt plager som hodepine og utmattelse etter annen vaksine. Jeg skal få neste vaksine i neste uke, men er svært usikker. Ender nok med å ta den for å få vaksinepasset

Ikke for å kuppe spørsmålet ditt, men kan jo svare siden jeg sitter i samme situasjon. Jeg er dessverre veldig skeptisk :shy: må lese hva de finner ut ifht det. Hvordan stiller du deg til det? (eller, tenker du om det?)

Kjempeskeptisk, mest fordi FHI først sa at de ikke anbefalte det, og nå har de liksom snudd. Jeg tror jeg kommer til å takke nei, men har ikke bestemt meg enda.

Kjempeskeptisk, mest fordi FHI først sa at de ikke anbefalte det, og nå har de liksom snudd. Jeg tror jeg kommer til å takke nei, men har ikke bestemt meg enda.
Det er det jeg også har hengt meg på, de anbefalte det ikke tidligere. Har enda ikke sett noe resultat av noe forskning. Jeg skal ha neste dose i slutten av mai, ikke bestemt meg enda :facepalm:

Back
Topp