Noen som har tatt tidlig ultralyd før?

Har aldri tatt det selv! Men har bestilt time når jeg er 7+1! :D

Jeg skal ta i morgen. Er da 5+1. Tviler på at man kan se noe allerede nå.

Sniker fra juli :)
Jeg var 7+0 og fikk se en 11mm lang reke og ett bankende hjerte :)

Ja tok i uke 7 med første. Du får se en liten "klump" også hjerte som banker . Får også målt hvor stort den er og foreløpig beregnet termin. (Selv om det er den på oul som teller)

Men ul i uke 7 må tas innvendig. Skulle ta i uke 12 sist men det ble i uke 15 pga ferie. Ville heller ventet til uke 12 om du greier. Da får du se en "hel" baby inni der og kansje også snike på kjønn. Kjønn var ikke så sikkert men fikk en indikasjon på at det var en gutt (som stemte).

Ja tok i uke 7 med første. Du får se en liten "klump" også hjerte som banker . Får også målt hvor stort den er og foreløpig beregnet termin. (Selv om det er den på oul som teller)

Men ul i uke 7 må tas innvendig. Skulle ta i uke 12 sist men det ble i uke 15 pga ferie. Ville heller ventet til uke 12 om du greier. Da får du se en "hel" baby inni der og kansje også snike på kjønn. Kjønn var ikke så sikkert men fikk en indikasjon på at det var en gutt (som stemte).

Jeg vil bare vite at det er liv :) jeg var igjennom en grusom opplevelse i forrige svangerskap, jeg ventet til den ordinære ultralyden, og fikk da vite at det var noe galt med fosteret, var i mange gjennom mange ultralyder/ og MR, har heldigvis en frisk jente i dag, men den opplevelsen har gjort noe med meg, jeg vil bare ta en ultralyd tidligst mulig, det er noe med den tryggheten. Jeg skal nok ta en i uke 12 også :)

Back
Topp