Noen som har tatt influensavaksninen?

Jeg kommer ikke til å ta den da mange i rundt her har faktisk blitt influensasyk av den å sengeliggende i 2 uker..

Er du sikker på at det er den samme? Det finnes to typer, levende og ikke-levende. Gravide skal ha ikke-levende, og denne skal ikke kunne føre til influensa som bivirkning.
 
Etter vi gikk tom hos oss ( vi bestiller inn store kvanta pga legekontor og pasienter) og den het noe annet enn den vi bestiller på resept til pasienter nå som må hente ut på apoteket og få satt hos oss..
Teflon hjernen min husker ikke hva den vi bestilte het , men mulig bare influvac. .
Den vi bestiller enkeltvis nå heter vaxigrip ...

Er vel likt det overalt :)?
 
Den anbefales jo både for morens og barnets skyld. For høy kroppstempetatur hos moren er ikke bra for barnet. Men grunnen til at gravide er i risikogruppen er at vi har lavere lungekapasitet enn normalt og endret immunforsvar, så om vi skulle få influensa er det større sjanser for komplikasjoner. Jeg har også lest at influensa hos gravide under hongkongsyken i 1970 fikk barn med lavere intelligens?

Jeg skal absolutt ta den - med mindre legen har gode argumenter for at jeg ikke skal.
 
Den anbefales jo både for morens og barnets skyld. For høy kroppstempetatur hos moren er ikke bra for barnet. Men grunnen til at gravide er i risikogruppen er at vi har lavere lungekapasitet enn normalt og endret immunforsvar, så om vi skulle få influensa er det større sjanser for komplikasjoner. Jeg har også lest at influensa hos gravide under hongkongsyken i 1970 fikk barn med lavere intelligens?

Jeg skal absolutt ta den - med mindre legen har gode argumenter for at jeg ikke skal.

Dersom legen er opplyst, skal han el hun anbefale deg den fra 2.trimester hehe :)
Og du har helt rett, er en grunn for at vi gravide anbefales å ta den :)
 
Tok ikke med nr 1 og kommer ikke til å ta den nå heller. Jeg får bivirkninger av det meste av medisiner, så tør rett og slett ikke. Men har ikke hatt influensa på noen år heller, så satser på å holde meg frisk som en fisk som ellers :)
 
Jeg har ikke planer om å ta den, tok den heller ikke med de andre jentene mine. Så med mindre legen virkelig tar det opp som en en anbefaling kommer jeg ikke til å ta den,
 
Back
Topp