Noen som har sydd ut bunaden sin?

Minni84

Forumet er livet
Hvor mye kostet det?
 
Hvor lang tid tok det?
 
 
Jeg har ikke brukt bunaden på mange år pga den har krympet i skapet[8|][8D]
Fikk plutselig så lyst å ha den på meg til 17.mai i år, når jeg så tråden med alle bunadene..
 
Bestemor har gjort det selv (på alle som trenger det) ... Null ide hvor mye det koster.. men vi har slik ekstrastoff til bunaden sånn tilfelle vi må sy ut (noe de fleste må) , så blir vel så og si gratis! :p (siden bestemor gjør det!)

Aner ikke pris , men tviler på at det tar så lang tid!
 
Jeg har sydd ut og inn igjen....og hvis jeg skulle brukt den til 17.mai så måtte jeg ha sydd den ut igjen[:-] Men det skal jeg ikke...venter til neste vår og prøver igjen da. ha den klar neste mai pga søstra mi sin konfirmasjon så dersom jeg ikke har gått ned nok til å komme inn i den så må jeg få sydd den ut igjen[:(]

Det som jeg husker med det er at i denne tida har husfliden og andre "sydamer" MYE å gjøre....mange andre som også vil ha sine bunader klare til mai-mnd. Så jeg fikk den sydd inn/ut i gooood tid før mai (sånn mars iallefall). Men kan jo hende det ikke er sånn der du bor og at det ikke er no problem å få sydd ut bunaden nå[:)] Vet bare at jeg må prøve og evnt sy ut sånn i mars-mnd neste år om den skal brukes til konf'en + 17.mai!!!

Også kosta det rundt 1000-lappen når jeg gjorde det ja[&o] dyyyrt, så også en grunn til at jeg vil slippe det[8D]
 
Kan man sy ut hvor mye man vil?? Hehe, har myyye som eventuelt skal ut, og har veeeldig lyst til å ha på meg bunaden...
 
Mamma syr min ut og inn så vet desverre ikke hva det koster, men er jo bare å ringe husfliden og høre, men siden det er så tett på feiringer så vet jeg ikke om de vil kunne fikse sånt...det plerier jo å ta litt tid sånt...

~lill~: Ang å sy ut så kommer det jo ann på hvor masse de har lagt til på slingringsmonn... Min kan vel omtrent sys ut 20 cm vil jeg tro så har masse å gå på...men der er fordi mamma og de fant ut det var best, men min må faktisk syes inn no[8D]
 
Takk for svar jenter[:)]
 
Lurer på om jeg bare skal vente til neste år... da slipper jeg forhåpentligvis å sy den ut så mye[:)] *SKAL få bort noen kg[>:]*
 
Jeg ble inspirert av denne tråden, og har nettopp levert inn drakta mi (har Silje festdrakt, og ikke ordentlig bunad)
Og det koster ca 3000 der jeg har levert den! Har levert den til sånn bunadbutikk, slik at jeg vet det blri ordentlig gjort. De skal da legge den ut 31 cm[:o][:o][:o] Og samme med beltet. Så jeg skjønner det koster! Ganske mange som har fullt opp nå, men denne dama sa det ikek var noe problem...[:D][:D][:D]
 
Back
Topp