Noen som har svaret...???

nestemann

Flørter med forumet
Jeg har vert til lege og sjekket om jeg har eggløsning, og det har jeg. Tar også eggløsnings tester, som viser tydelig at jeg har eggløsning. Mannen min har redusert sæd kvalitet fra ca 80.000 til 7.000 sædceller.... har prøvd å bli gravide i ca 1 år nå, begynner å bli LITT utålmodige begge to.... Noen som har en idè om hva vi kan prøve? Inseminering, prøverør, kunstig befruktning...er så mye nytt...
Håper på raskt svar...... [:)]
 
Ved kunstig befruktning eller prøverør, kan en velge om en vil sette inn 1 eller 2 egg da??
 
Det vanlige overalt idag er å sette inn et egg. Men det kommer an på hvor mange friske egg de klarer å ta ut. De fikk ut 4 egg på meg, og da ble jeg spurt om jeg ville sette inn et eller to dersom bare to eller tre var friske nok. Men heldigvis så var alle 4 friske, så jeg har tre befruktede egg på frysen nå[:D]
 
Legene anbefaler stort sett ikke å sette inn mere en 1 egg om gangen lenger.
Det er fordi det er mye større fare for komplikasjoner i et svangerskap med mere enn 1 foster.
Risikoen for fortidlig fødsel øker veldig med flere en 1 barn i magen.
 
Hos meg satte de inn to egg begge gangene. Det var mest vanlig da (2004) Tok ut 9 egg første gang og 15 andre gangen. Pga min alder og hans "små soldater" ble ingen lagt på frys. Men resultatet ble bra og Frida er ei nydelig frøken som fyller 2 i april.
Lykke til.
 
Jeg vet hvordan du har det, har vært i den situasjonen selv. Tok meg 2,5 år før jeg ble gravid. Få legen din til å sende deg videre til spesialist. Det er mye annet enn eggløsning som kan være problemet. For min del var det noe som heter Endometriose, men det måtte en operasjon til for å løse problemet. Kan også være tettninger i egglederne. Lykke til.
 
Hei, du sier jo ingenting om hvor gammel du er eller noe..Om dere har "bare " proevd ett aars tid, saa tror jeg ikke jeg ville gitt meg ut paa Assistert befruktning enda. Det er en lang og kostbar vei aa gaa, og ogsaa foelsesmessig tung, saa tror kanskje jeg ville fortsatt paa den vanlige maaten.. Kanskje faa mannen til aa spise mat som er bra for saeden, samt evt spoerre om andre raad fra lege..Bl.a er det anbefalt alt dette med aa slappe av, og elske minst to ganger i uka etc... Vet ikke om dere har proevd alt det jeg??
 
ORIGINAL: *kryssefingreogtær*

Jeg har vert til lege og sjekket om jeg har eggløsning, og det har jeg. Tar også eggløsnings tester, som viser tydelig at jeg har eggløsning. Mannen min har redusert sæd kvalitet fra ca 80.000 til 7.000 sædceller.... har prøvd å bli gravide i ca 1 år nå, begynner å bli LITT utålmodige begge to.... Noen som har en idè om hva vi kan prøve? Inseminering, prøverør, kunstig befruktning...er så mye nytt...
Håper på raskt svar...... [:)]
 
Jeg har nettopp blitt gravid med ivf.ble først satt på pergotime.tabletter som forsterker eggløsningen.For meg funket det dårlig.Ble utrolig utslitt psykisk,så etter ett år ble vi overført til ivf avdeling.Det jeg synes var bra med ivf er en tettere oppfølging med hvordan kroppen din reagerer på hormonene,mange med dårlig sædkvalitet må få sprøytet sædcellen inn i  egget for å få en befruktning.cisi tror jeg det heter.ivf prosessen  tar lang tid ,spesielt i det offentlige .vi har holdt på i 4 år fra utredning til å bli gravide,kostet oss 16000kr .resten fikk vi igjen fra trygdekontoret.Hvis problemet ikke ligger hos deg  så må dere få sjekket sædcellene hans og rådføre dere med en spesialist,allmennleger er ikke så flinke til å få fart på sakene.Jeg måtte til en privat praktiserende gynokolog før det ble fart på ting.Han sendte meg direkte til ett offentlig sykehus for utredning.Spør masse ,leger er ikke flinke til å informere[:)]
 
Back
Topp