Noen som har snudd seg?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Ser at forrige snudde seg i uke 29. Var på kontroll på fredag (28+0), men fastlegen mener han ikke har snudd seg enda.

Noen som har snudd seg? :)

Jeg er bare 27 uker på vei så hun har fortsatt plass nok til å snu på seg, noe hun gjør daglig. Regner med at det er en liten stund til hun slår seg til ro.

Mi har ligger i sete i mange uker. Har ikke snudd seg enda, men hu har enda god tid til å gjøre det. Er i uke 27 bare.

Min ligger dypt i bekkenet med hodet ned, men ikke festet seg så vidt jeg vet.. Ligget sånn lenge.

Hva menes med det egentlig? Snur de seg ikke hele tiden der inne?o_O min har ligget med hode ned flere ganger hvertfall

Hun har ligget med hodet ned i noen uker, så jeg håper hun holder seg der

Min ligger stort sett på tvers fortsatt, av og til med hodet opp (29 +2). Jeg hadde ikke tenkt særlig over det, tenkte det var lenge til hun skulle finne seg til rette, jeg. Men på kontroll forrige onsdag begynte jm å snakke om at seteleie og tverrleie var litt vanligere ved barn nr 4 og oppover, så vi fikk følge med o_O gjett hvem som har lest seg opp på seteleie den siste uken! :nailbiting::joyful:

Nei her ligger hun godt plantet med rompa ned og på høyre side... sånn har hun ligget lenge, hun flytter seg bare fra side til side...håper hun snur seg i tide men er jo enda god tid, er «bare» 29+5 :)

Tenkte berre å dele denne artikkelen:
"Allerede i uke 32 kan erfarne jordmødre og leger kjenne hvordan babyen ligger – enda tidligere om mor er slank. Jordmor Ragna forklarer at hun ofte kjenner etter fordi det gir verdifull informasjon om hvilke kroppsdeler det er den gravide kjenner når babyen beveger seg, men også for å slippe å skape unødvendig bekymring i jakt på hjertelyden.

– Når vi vet hvordan babyen ligger, finner vi gjerne hjertelyden med en gang. Det roer den gravide, forklarer hun.

Men fram til uke 36 kan babyen gjerne turne rundt så mye den vil. At du i uke 32 får vite at babyen ligger i seteleie, trenger du ikke å ofre for mye bekymring. Det kan fort snu – bokstavelig talt."
https://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Babyens-leie-avgjorende-for-fodselen/

Min har ligget med hodet ned siden før ordinær ultralyd. Den har ikke snudd seg etter det, ligger med hodet godt planta nedi bekkenet nå.

Min lå med hodet ned på ultralyd i uke 24, hos jordmor 28+0 og i dag på ultralyd 28+5. Ut i fra sparkingen å dømme så tror jeg han har ligget slik hele tiden uten å snu seg. Første baby la seg også til ro i hodeleie tidlig.

Hva menes med det egentlig? Snur de seg ikke hele tiden der inne?o_O min har ligget med hode ned flere ganger hvertfall
Mener at hodet har kommet ned i bekkenet slik det etterkvart skal være ved fødsel :)

Tenkte berre å dele denne artikkelen:
"Allerede i uke 32 kan erfarne jordmødre og leger kjenne hvordan babyen ligger – enda tidligere om mor er slank. Jordmor Ragna forklarer at hun ofte kjenner etter fordi det gir verdifull informasjon om hvilke kroppsdeler det er den gravide kjenner når babyen beveger seg, men også for å slippe å skape unødvendig bekymring i jakt på hjertelyden.

– Når vi vet hvordan babyen ligger, finner vi gjerne hjertelyden med en gang. Det roer den gravide, forklarer hun.

Men fram til uke 36 kan babyen gjerne turne rundt så mye den vil. At du i uke 32 får vite at babyen ligger i seteleie, trenger du ikke å ofre for mye bekymring. Det kan fort snu – bokstavelig talt."
https://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Babyens-leie-avgjorende-for-fodselen/
Greit å lese.

Han ligger med hodet ned :) fikk det påvist på UL i dag

Ble så glad da jordmor sa hun lå med hodet ned på mandag men nå har hun snudd seg igjen! Kjenner det for jeg kjenner hikkingen oppe ved brystbenet.... blææærh...

Her er det hodeleie og seteleie om en annen. Noen dager kjenner jeg press mot lysken og andre kjenner jeg hikking opp under ribbeina.

I dag har jeg begynt å lure. Da jeg sto i dusjen var det voldsomt med romstering der inne, og plutselig nå i ettermiddag/kveld har jeg kjent spark mot venstre side istedetfor høyre. Jeg føler også at magen er mye mer "stappa" enn før, så det er nesten som jeg lurer på om hun har snudd seg med hodet opp.

På forrige ultralyd lå den ene med hodet ned. Håper han blir værende der, og at nummer to også finner ut at han vil prøve å ligge med hodet ned.

Back
Topp