Noen som har shoppet noe spennende allerede?

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg har så veldig lyst til å sette i gang nå. Har laget meg en liten handleliste så Jeg er klar for å slå til :wideyed: Skal se på en vogn ila helgen, og er jeg fornøyd så tror jeg at jeg kjøper den.

Uke 15+5 nå, så tenker at jeg ikke tar helt av før etter den ordinære ultralyden. Men det er bare to uker til nå :smug:

Noen som har kommet over noen nettbutikker med gode tilbud på klær og andre småting? :cool:
 
Enn så lenge har jeg bare kjøpt en kjønnsnøytral body som mannen fikk da jeg fortalte han at han skulle bli pappa igjen. Har dog allerede begynt å se etter en del ting. Tenker å kjøpe en del brukt, og da tenker jeg at det er greit å være tidlig ute. Og om jeg skulle komme over noe vi vet vi skal ha som er på tilbud så vil jeg komme til å kjøpe det.
Og jeg er bare 13+4 :joyful:
 
  • Liker
Reactions: Kkk
Enn så lenge har jeg bare kjøpt en kjønnsnøytral body som mannen fikk da jeg fortalte han at han skulle bli pappa igjen. Har dog allerede begynt å se etter en del ting. Tenker å kjøpe en del brukt, og da tenker jeg at det er greit å være tidlig ute. Og om jeg skulle komme over noe vi vet vi skal ha som er på tilbud så vil jeg komme til å kjøpe det.
Og jeg er bare 13+4 :joyful:

Samme her, blir en del brukt her også ja. Og plutselig er det solgt, synes folk er flinke til å kjøpe brukt :)

Nå har jeg spydd så lenge at jeg har ikke vært på et kjøpesenter siden oktober :woot:
 
Her arves det meste fra storebror uansett hvilket kjønn det blir. Men har kjøpt en brukt vogn til. En til å ha i bilen til shopping o.l. Mest for å slippe å drasse sånn på den vi har. (Er veldig knotete nede i garasjen vår. Bor i blokk uten heis) Men nå kan jo storebror bruke den også da, så har allerede tatt den i bruk :) Ellers anbefales omslagsbodyer til de minste, så slipper man å tre det over hodet på de små ;)
 
Venter på OUL så braker det løs tenker jeg :p Vi har en del utstyr og klær etter storebror så bør egentlig ikke bli så mye nytt :angelic:
 
Har kjøpt en body til nå, i beige:hilarious: Håper vi får vite kjønnet på OUL 1. Februar, da tenker jeg kortet skal få kjørt seg! Har planlagt og satt opp liste for hva som må handles inn og gått gjennom hva vi allerede har. Det er egentlig vogn og bilstol som er viktigst, det tror jeg også vi kjøper nytt denne gangen. Vogn kjøpte vi brukt første gang, så hvis dette er siste barnet vil jeg gjerne ha ny vogn. Finner jeg den jeg vil ha brukt til en flott pris, kjøper jeg den selvfølgelig. Bilstol er tryggest ny, får meg ikke helt til å kjøpe det brukt. Alt annet kan kjøpes brukt da, veldig greit og praktisk for miljøet:flower
 
Kjøpte ny bilstol til storebror i 2012. Ingenting galt med den, men ville dere ha kjøpt ny siden det blir nesten 7 år siden og teknologien forandrer seg?o_O
 
Kjøpte ny bilstol til storebror i 2012. Ingenting galt med den, men ville dere ha kjøpt ny siden det blir nesten 7 år siden og teknologien forandrer seg?o_O
Jeg er helt sikkert hysterisk, og jeg ville gjort det. Har lest at isoporen blir dårligere etter ca 5 år, og da går den lettere i stykker når ulykken er ute.

Fikk selv et brukt sete som var 6 år gammelt da storebroren var nyfødt, men valgte å kjøpe nytt for å være på den sikre siden.
 
Kjøpte ny bilstol til storebror i 2012. Ingenting galt med den, men ville dere ha kjøpt ny siden det blir nesten 7 år siden og teknologien forandrer seg?o_O
Tja, du kan jo Google sete + årsmodell og se om det har fått noen spesielle kommentarer :)
 
Kjøpte ny bilstol til storebror i 2012. Ingenting galt med den, men ville dere ha kjøpt ny siden det blir nesten 7 år siden og teknologien forandrer seg?o_O

Når vi skulle ha bilstol til førstemann leste vi anbefalinger på naf om at stolene hadde en levetid på rundt 5 år, men max 8. (pga porøsiteten i plastikken og materialene stolen er laget av). Nå finner jeg andre anbefalinger på trygg trafikk, som sier 10 år, og eventuelt vurdere kortere tid for babystoler, f.eks. 7 år (avhengig av bruken).

https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/kjop-av-barnesete/brukt-bilstol/
 
Kjøpte ny bilstol til storebror i 2012. Ingenting galt med den, men ville dere ha kjøpt ny siden det blir nesten 7 år siden og teknologien forandrer seg?o_O
Nå sier de jo 10år. Så du er jo innenfor. Og jeg tenker så lenge du har hatt den hele tiden selv vet du jo hvordan den er blitt behandlet:)
Vi hadde vår i boden og den ble slengt frem og tilbake, så knakk isoporen :/ Du kan jo ta sv trekket så ser du om den er hel?
Jeg hadde brukt den, hadde vært mer skeptisk viss den var brukt og du ikke visste hvordan den var behandlet. De bruker ikke den stolen så lenge uansett, trygg trafikk anbefaler jo og bytte til stol 2 så snart den blir for liten. Så med mine store barn har jeg måtte bytte tidlig :)
 
Når vi skulle ha bilstol til førstemann leste vi anbefalinger på naf om at stolene hadde en levetid på rundt 5 år, men max 8. (pga porøsiteten i plastikken og materialene stolen er laget av). Nå finner jeg andre anbefalinger på trygg trafikk, som sier 10 år, og eventuelt vurdere kortere tid for babystoler, f.eks. 7 år (avhengig av bruken).

https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/kjop-av-barnesete/brukt-bilstol/
Dette husker jeg og med førstemann i 2012/2013. Nå sier alle 10år. Så de har nok endret det :)
 
Vi har kjøpt Chicco Next2Me bedside crib som den største investeringen enn så lenge. Har hørt så mye bra om den til den verste ammeperioden, at når den dukket opp til en god pris på Finn, måtte jeg bare ha den :angelic:
Ellers bare litt kjønnsnøytrale bodyer og klær. Holder meg litt i skinnet til etter oul om 19 dager :)
 
  • Liker
Reactions: Kkk
Jeg bestilte BBHugMe i dag, og siden den var på tilbud måtte jeg ha noe billig for å nå gratis frakt så da ble det med slike Tinkafu stelleveskekroker som jeg ser alle har. :p Dét er så langt jeg har kommet! Har liksom ikke den store kjøpetrangen, men vi skal begynne å se litt på vogn nå for vi kommer nok til å bruke litt tid på å bestemme oss.:happy:
 
Jeg er helt sikkert hysterisk, og jeg ville gjort det. Har lest at isoporen blir dårligere etter ca 5 år, og da går den lettere i stykker når ulykken er ute.

Fikk selv et brukt sete som var 6 år gammelt da storebroren var nyfødt, men valgte å kjøpe nytt for å være på den sikre siden.
Hmm ja. Det viktigste over alt er jo selvfølgelig sikkerhet. Men da vi fikk storebror hadde vi ikke bil så setet ble kun brukt når vi satt på med andre, så føles så unødvendig å kjøpe nytt. Men må Google litt også evt ta av trekk for å se at alt er i orden ialfall:)
 
Nå sier de jo 10år. Så du er jo innenfor. Og jeg tenker så lenge du har hatt den hele tiden selv vet du jo hvordan den er blitt behandlet:)
Vi hadde vår i boden og den ble slengt frem og tilbake, så knakk isoporen :/ Du kan jo ta sv trekket så ser du om den er hel?
Jeg hadde brukt den, hadde vært mer skeptisk viss den var brukt og du ikke visste hvordan den var behandlet. De bruker ikke den stolen så lenge uansett, trygg trafikk anbefaler jo og bytte til stol 2 så snart den blir for liten. Så med mine store barn har jeg måtte bytte tidlig :)
Ja det er jo en trygghet at trygg trafikk har den anbefalingen:)
 
Polarn og pyre har salg og i tillegg 3 for 2 på alle salgsvarer så ble litt shopping idag. Litt nøytral pysj og body og en vinterdress i størrelse 68 slik at det er mulig å bruke bæresele når jeg skal hente storesøster i barnehagen. Kombinerte dressen med noen andre dyre ting til storesøster slik at det ble 30% rabatt og 3 for 2 på varer som opprinnelig kostet 600-800 kroner. Veldig fornøyd med kjøpet. Eller har jeg kjøpt litt ull på tilbud tidligere når jeg har sett noe veldig fint. Ble masse polarn og pyre sokker idag siden de er de eneste sokkene som ikke sklei av på storesøster når hun var liten :)
 
Trygg trafikk anbefaler maks 10 år, men samtidig sier de at man bør vurdere å bytte tidligere:
https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/kjop-av-barnesete/brukt-bilstol/#

Ja, i henhold til bruken. Når hun veit at setet er minimalt brukt, fordi de ikke hadde egen bil når de brukte setet, så regner jeg med at de er innafor i forhold til at setet ikke har fått så himla mye slitasje.. Andre babyseter på samme alder har jo kanskje vært brukt til både to og tre barn daglig/evt flere ganger pr uke i 6-10mnd..
 
Back
Topp