Noen som har prøvd MACA? *link*

venterenskatt

Elsker forumet
Juli13-jentene
[:)]
Leste en tråd inne på snartgravid, og erfaringene der hørtes jo positive ut[;)]
Lett påvirkelig og desperat som jeg er bestilte jeg[:D] Spent på å se om det funker[:)]

Her er tråden:
http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=108624

Slik jeg forstår det er maca et natur produkt, men i norge går det under reseptbelagt legemiddel..

Hentet dette fra snartgravid:
"Søk på engelske nettsider om sperm og maca. Maca er veldokumentert at det funker på spermen! Synd at mange går glipp av denne muligheten til å få en større sjangs til graviditet.
Maca inneholder sink og diverse aminosyrer(protein typer) som det ikke er mulig å få tak i i norge. Maca inneholder masse annet bra for spermen også."

Også var det noen som fikk økt sexlyst[8D] Ikke at jeg trenger det, men bare positivt hvis mannen blir mer kåt [:D][:D][:D]

Ei som forteller at hun gikk fra å ha lange sykluser (pco) til å få sykluser rundt 28 dager..

Så dette kan være til hjelp for både han og henne? Fint om det kan hjelpe de med PCO i tillegg til å forbedre sædkvaliteten der det er nødvendig :-)

ORIGINAL: Nurk2010

Så dette kan være til hjelp for både han og henne? Fint om det kan hjelpe de med PCO i tillegg til å forbedre sædkvaliteten der det er nødvendig :-)

Ja slik jeg forstår det skal det kunne hjelpe på begge[:D]
Hentet dette fra siden: Maca gjør livmoren varm fordi maca er et adaptogen (slik som rosenrot). Det er lettere for egget å feste seg når livmoren er varm og blodig
[:D]
Jeg gleder meg til å prøve- gruer meg litt siden det skal være så stygt[:'(] Men hva gjør man ikke for en liten skatt[:)]

Jeg håper jo at pergo skal være løsningen for oss, og selvfølgelig at det skal bli klaff på første forsøk i slutten av mars. Men dersom atte det ikke skulle bli helt slik da liksom ikke sant, så kan det jo være lurt å ha maca i bakhodet.

Oppfordrer alle som har forsøkt eller kommer til å forsøke maca om å holde oss andre oppdaterte!! [:)]

Nå har jeg fått det i posten[:)] Veldig spent, tror jo ikke Macaen vil gi utslag på mannens prøver denne gangen for det er jo så kort tid til neste prøve.. Men skal prøve!! [;)]

ORIGINAL: GunnElin

Så spennende

hmm kanskje man skulle prøvd det selv, pergo funket jo ikke på meg men kanskje MACA gjør det :) husker du nettsiden du best det fra? hva bet du?
linken jeg bestilte fra står på siste side i den linken øverst[;)] husker ikke helt pris, men kan sjekke det i morgen..[:)]

Hørtes jo veldig lovende ut, men jeg er egentlig småskeptisk til ting som ikke er lovlig i Norge, så tørr sikkert ikke,hehe[:)]

ORIGINAL: MilliVanilli

Hørtes jo veldig lovende ut, men jeg er egentlig småskeptisk til ting som ikke er lovlig i Norge, så tørr sikkert ikke,hehe[:)]

Skjønner[:)] er egentlig også det... til vanlig... men er vel litt vel desperat nå[8D]
Også som jeg sa til mannen, dersom vi må ha prøverør, vil jeg hvertfall vite at vi har prøvd det meste først..[:)]

Det er sunt å være skeptisk!

Men når det er sagt, så skal man ofte ikke lenger enn rett over grensa til Sverige før ting er lov - i Norge er man overvettes strenge.

Har aldri hørt om MACA jeg...

Nå leste jeg om maca på en side om alternativ medisin.

Studier har vist at den øker sexlysten, og gir bedre sædkvalitet og mer sæd. Ingen studier har vist noen effekt på hormonsystemet, altså at inntak av roten gir mer eller mindre av noen hormoner. Det er ikke rapportert om noen bivirkninger, så bivirkninger ansees som "ukjente".

Når andre folkeslag har brukt noe i lange tider uten å få problemer, så er jeg ofte tilbøyelig til å anse middelet som trygt.

Men f.eks. vitex har jeg nå lest kan gi forverret endometriose! Godt jeg droppet det!! Nei, takke meg til leksikon og andre relativt sikre kilder før jeg putter noe i meg.

ORIGINAL: Ivara

ORIGINAL: Fjärild

Nå leste jeg om maca på en side om alternativ medisin.

Studier har vist at den øker sexlysten, og gir bedre sædkvalitet og mer sæd. Ingen studier har vist noen effekt på hormonsystemet, altså at inntak av roten gir mer eller mindre av noen hormoner. Det er ikke rapportert om noen bivirkninger, så bivirkninger ansees som "ukjente".

Når andre folkeslag har brukt noe i lange tider uten å få problemer, så er jeg ofte tilbøyelig til å anse middelet som trygt.

Men f.eks. vitex har jeg nå lest kan gi forverret endometriose! Godt jeg droppet det!! Nei, takke meg til leksikon og andre relativt sikre kilder før jeg putter noe i meg.

Jeg blir også litt skeptisk til alt mulig rart som skal hjelpe, og spesielt til å betille ting fra nett. Man vet jo ikke alltid hva man får...

Back
Topp