Noen som har prøvd doppler ?

elskermammalivet

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Noen av dere her inne som har testet doppler ? :)
Jeg testet ut selv i går (og egentlig noen dager tidligere) og fant lille sitt hjerte ! Tenkte jeg skulle tipse for de som kanskje er litt urolig og vil høre om fosteret er levende (jeg hadde en MA sist så ville veldig gjerne høre hjerte så tidlig som mulig). Jeg er nå ca litt over 8 uker :)
Men vil ikke anbefale det for dem som kanskje blir urolig og stresset over å ikke finne den, jeg fant den ikke de første 5 gangene men stresset meg ikke opp over det :) Om det er noen som vil prøve så har jeg noen tips som gjorde det mye enklere enn å bare ligge på rygg og lete :)
Har forresten en angel sound doppler og ikke slik som jordmor har (som jeg tror er bedre).

Hva gjorde du for å finne hjertet lettere?:)
Jeg har bestilt en slik angelsound som nok kommer i posten om ikke lenge. Er 10 uker på vei så håpet at jeg nå kanskje ville ha mulighet til å finne den.:)

Hva gjorde du for å finne hjertet lettere?:)
Jeg har bestilt en slik angelsound som nok kommer i posten om ikke lenge. Er 10 uker på vei så håpet at jeg nå kanskje ville ha mulighet til å finne den.:)

Jeg var inne på youtube for å se hvor tidlig de greide finne lyden, å da så jeg ei som lå på en helt finurlig måte. Den måten prøvde jeg i går og fant den etter 5 min.
https://www.youtube.com/watch?v=xp_Fhi08KUI
Men jeg lå med den øverste foten og presset rumpa opp, da fant jeg den på den øvre siden, om du ikke finner den der, så prøv å skift side slik at den kommer opp ^^ og trekk inn magen ! og ikke spis noe på forhånd (pga ekstra lyd i tarmene og sånt som forvirrer)
Ja tror du skal ha god sjanse for å finne den da :) bare husk å press den veldig hardt ned, men ikke så det blir veldig ubehagelig da. også må du rette den under skam benet siden den fortsatt ligger under der :)

Jeg lytter 30sec hver kveld :) frem til uke 12

Man burde vel ikke bruke den hver dag :/ man vet jo ikke helt effekten. Men vet med forrige når jeg brukte den så ble han veldig urolig og ikke ville ha den i nærheten av seg + at magen strammet seg på en rar måte,. Nå når jeg har funnet den så blir jeg vel å høre kanskje en gang i uka og en å annen gang må vel pappan og få prøve (når han vil). Var egentlig han som skulle høre i går, men ga opp også fikk jeg det til like etterpå :P men mistet han etter bare noen sekunder så han fikk ikke hørt :/

Det går helt fint så lenge man ikke hører lenge. Bare hørt i tre dager, og Er bare snakk om 9 dager til :) da ligger jeg den vekk.

Har vært mer betryggende enn stress for min del og etter å ha mistet 3 ganger. Har funnet lyden omtrent hver gang, men jeg ventet til jeg kunne kjenne livmoren. Alle sier at det er lettere med full blære, men jeg synes det er lettere med tom. Jeg fant den ikke med en gang fordi alle sa man måtte lete under skambeinet, men her ligger den litt over faktisk, så man må bare prøve seg fram. Bare pass på å ikke bevege den for fort rundt, er lett å overse akurat det lille punktet hvor hjertet er. Her ligger den som regel på høyresiden, men jeg begynte bare på midten i små sirkler og så er det bare å prøve lengre ut på sidene på samme måte :)

Back
Topp