noen som har prøvd denne?

selv har jeg opplevd at det bare er gamlemåten som fungerer. Når jeg er innlagt har jeg som regel høy feber, men det vises ikke på øretermometerene. Har en lagt på øret det blir målt i, kan det slå ut som feber. 

Jeg sendte også gubben på apoteket etter febermåler en gang, han kom hjem med en øremåler. bruker den aldri for den viser bare feil. Jeg liker rompemåler (:P) best, stoler ikke på annet

Klatremus Lillemann skrev:

rodstilk skrev:

Klatremus Lillemann skrev:

Jeg kjøpte en sånn; 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914500.aspx

men den funker heller ikke... Altså, den gir en pekepinn på om det er feber eller ikke, og så kontrollmåler jeg i stumpen.... Er nok gamlemåten som er mest nøyaktig, men er ikke alltid like morsomt på eldre barn... 

Jeg har en sånn. og den viser korrekt hver gang! Eneste som er, er at normaltemp på den er 36,6, så man må huske å legge på en grad. Genial til å måle på sovende barn! :)

Trodde ikke man skulle legge til noe på den jeg..? Var sikker på at den viste den virkelige temperaturen. Men jeg som har normaltemperatur på 36.5 da, og den viser det stort sett hver gang? Skal jeg likevel legge til 1 grad? (jeg tester innimellom for å se hva den viser..) 

Normal temp er jo 37,5, så når den viser 36,6 på meg og mine unger til vanlig så må jeg jo legge til 0,9 for å få riktig.. Om din normaltemp er 36,5 behøver du ikke å legge til en grad! :)

Back
Topp