noen som har prøvd denne?

~knocked up~

Gift med forumet
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903936.aspx

min sønn er syk og me er på flyttings.. hadde klart å pakke ned begge febermålerene våre (sånn som du kan bruke under armen og rumpen)
så eg sendte mannen på apoteket og han kom hjem med denne.. virket jo kjempe genial MEN gutten vår var veldig varm og me målte og målte.. fikk ikkje mer enn 36,8-37,8. følte dette ikkje stemte helt siden han var SÅ varm. fikk tak i en ny rumpe termometer og der sto det 40,0!
stoler jo mest på den gode gamle sorten men vil høre om det kun er vår det er noe galt med eller om flere har opplevd dei viser feil...? er jo 3 års garanti så kan bytte den uten problem, men vet ikkje om eg vil bytte til en lik om flere får feil måling.. 
treng dåkas erfaring og mening:)

Jeg stoler ikke på noe annet enn å måle tempen i stompen jeg altså... 
Den ser genial ut, men av erfaring så får man dårlig måling med slike ting...

nei som eg skreiv så stoler eg mest på den gode gamle og eg sendte MANNEN på apoteket.. hehe..

Hadde byttet den i noe annet om du ikke får igjen pengene, me tror ikke det blir noe problem å få tilbake penger altså. Det er jo reklamasjon.

DenicaD skrev:

hm.. så rart egentlig.. det skal jo fungere...

tok du den nær tinningen?

ja tok den akkurat slik det står på pakken. har og prøvd forskjellige plasser i pannen og alle viser forskjellig, men ingen rett.. hadde jo vært supert om dei egentlig er gode for dei virker jo helt super. lett å måle om ungen sover og..

dytter og håper på flere svar...

Har hatt en helt annen type pannemåler fra apoteket tidligere, og den viste temperaturer helt etter høyvekta på Moss. Ensete pannetermometer som jeg har positiv erfaring med er sånn strips som vi hadde da jeg var liten - fungerer omtrent som en 'mood-ring' som endrer farge etter temperatur - grønn var bra, gul var i grenseland og rød var feber.
Måling i munnen skal jo også være greit da, men da er det greit å ha to forskjellige termometre, hvis man også bruker 'gamlemåte', hehe

Cecilie 81 skrev:
Jeg og har nettopp kjøpt en sånn. Men den viser helt feil...
Jenten min har feber no og den i pannen viste 36.6 og i rumpen 39.5... Så det blir nok retur her ja :(

uff så kjipt da.. ja da er det nok bare å gå rett inn å bytte den ja..
får finne en som er til å stole på.. har jo sånne vanlige(som me bruker under armene eller i stumpen) men vil ha en annen og, en som er lett å måle om natten.. får se hva me finner..

finnes jo sånn øretermometer også....men aner ikke om dem funker..

Klatremus Lillemann skrev:

Jeg kjøpte en sånn; 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914500.aspx

men den funker heller ikke... Altså, den gir en pekepinn på om det er feber eller ikke, og så kontrollmåler jeg i stumpen.... Er nok gamlemåten som er mest nøyaktig, men er ikke alltid like morsomt på eldre barn... 

Jeg har en sånn. og den viser korrekt hver gang! Eneste som er, er at normaltemp på den er 36,6, så man må huske å legge på en grad. Genial til å måle på sovende barn! :)

Jeg kjøpte en sånn; 

men den funker heller ikke... Altså, den gir en pekepinn på om det er feber eller ikke, og så kontrollmåler jeg i stumpen.... Er nok gamlemåten som er mest nøyaktig, men er ikke alltid like morsomt på eldre barn... 

Vi har også denne, jeg sendte nemlig også mannen på apoteket. Mannfolk liker duppeditter... Vår fungerer helt som den skal, men det er viktig å følge bruksanvisningen nøye, slik at den blir riktig kalibrert før bruk. 

Papillon skrev:

Jeg kjøpte en sånn; 

Vi har også denne, jeg sendte nemlig også mannen på apoteket. Mannfolk liker duppeditter... Vår fungerer helt som den skal, men det er viktig å følge bruksanvisningen nøye, slik at den blir riktig kalibrert før bruk. 

Vi har og denne og er fornøyd med den :) Men må være forsiktig helt i begynnelsen for at det skal stemme :)

Fever skrev:
finnes jo sånn øretermometer også....men aner ikke om dem funker..

det har vi og den stemmer i hvertfall den vi harpå sykehuse brukte de også øretermometer nå når jentungen var på sykehuse

Rekekreke skrev:
Jeg stoler ikke på noe annet enn å måle tempen i stompen jeg altså... 
Den ser genial ut, men av erfaring så får man dårlig måling med slike ting...

breioverbaken skrev:

Papillon skrev:

Jeg kjøpte en sånn; 

Vi har og denne og er fornøyd med den :) Men må være forsiktig helt i begynnelsen for at det skal stemme :)

Hmmm... Er ganske sikker på at jeg har kalibrert den riktig... Men kan prøve en gang til hvis det går? Noen som kan fortelle hvordan det skal gjøres riktig? Hadde vært genialt om jeg fikk den til å funke ja... 

rodstilk skrev:

Jeg kjøpte en sånn; 

Jeg har en sånn. og den viser korrekt hver gang! Eneste som er, er at normaltemp på den er 36,6, så man må huske å legge på en grad. Genial til å måle på sovende barn! :)

Trodde ikke man skulle legge til noe på den jeg..? Var sikker på at den viste den virkelige temperaturen. Men jeg som har normaltemperatur på 36.5 da, og den viser det stort sett hver gang? Skal jeg likevel legge til 1 grad? (jeg tester innimellom for å se hva den viser..) 

Back
Topp