Noen som har prøvd blokkamming?

siripiri81

Forelsket i forumet
Hei! Sliter litt med for mye melk, så lillemor strever mye med puppen, svelger vrangt, stresser, spiser sjeldent mer enn i fem min, spiser ofte og har lagt på seg 1,5 kg på fire uker...

Har hørt at fulltømming og blokkamming skal fungere, og lurer på om noen har erfaring med denne metoden?

Å har noen en pumpe og anbefale? :)

Har ikke prøvd blokammning men kan si jeg har denne brystpumpen, kjøpt brukt.
SCF312_01-IMS-no_NO

Den kommer med både batteri og lader/strømforskyning (men den hadde hun jeg solgte av mistet) og en manuell del. Jeg bruker den med batteri, den sluker batteriene, men fungere helt fint til mitt bruk, som er pumping en gang i mellom :) Vil anbefale deg en elektrisk en. Jeg syntes det er kjedelig å pumpe, og kan ikke forestille meg å sitte å måtte jobbe for det manuelt :P

Hei! Sliter litt med for mye melk, så lillemor strever mye med puppen, svelger vrangt, stresser, spiser sjeldent mer enn i fem min, spiser ofte og har lagt på seg 1,5 kg på fire uker...

Har hørt at fulltømming og blokkamming skal fungere, og lurer på om noen har erfaring med denne metoden?

Hva er det?
Har samme utfordringer som deg.

Hør på helsestasjonen om de har pumper du kan prøve :) Jeg fikk låne både elektronisk og manuell pumpe her og ente opp med å kjøpe manuell, da det gikk raskere for meg :)

Det er en metode for å minske melkemengden, står om det på ammehjelpen.no (?) der står det også hva symptomene på for mye melk er både for mor og barn :)
Mhm bør lese om det eg og, ikke hørt om. La på seg 2 kg på 5 uker og 2 dager.

Ja blokkamming fungerer her i alle fall. :)

Jeg har Avent brystpumpe, men ikke den som er bilde av lenger opp. Det er en eldre modell, som jeg personlig liker bedre enn den nye modellen jeg har nå. Men den jeg hadde til eldste ble ødelagt så måtte kjøpe ny denne gangen. Kjøpte brukt sist.

Jeg har samme pumpe som Jump og kan anbefale den. Har strømforsyningen jeg da, og d som er så fint er at man styrer selv den automatiske pumpehastigheten.

Har best erfaring med medela. Syns det går fortere og at den er enkere.

Selv har jeg og har hatt enormt mye melk. Pumpet meg tom noen dager etter sykehuset fordi jeg merket jeg begynte få betennelse. Har hatt litt mindre spreng etterpå. Har ikke aktivt gått inn for å blokkamme, men kjenner til det fra forrige gang og praktiserer det sånn halvveis litt ubevisst. Ammer to barn også så bruker storesøster litt som brystpumpe innimellom, kjedelig å pumpe ;)

Bruker medela pumpe og er fornøyd med den. Her har blokkamming gitt resultater og nå kan gutten min kose seg ved brystet uten at det flommer melk alle veier;-)

Så godt å høre :) hvor lenge blokkammet du?
Prøvde det først en gang men da kom problemet tilbake, så holdt nok ikke på lenge nok. Denne gang holdt jeg på i litt over en uke og det ga resultater!

Back
Topp