Noen som har planer om akupunktur eller kiropraktor?

lykke88

Forelsket i forumet
Jeg vurderer ta meg en time hos kiropraktor for å unngå svangerskaps plager siden jeg har en kronisk sykdom! :) Kan visst hjelpe til for å unngå bekkeløsing! emoticon  Har et svakt bekken i utgangspunktet! Så veldig lyst!! :)

Flere?
Dere som har vært gjennom ett svangerskap før har dere testa det? :)

Skal visst få best effekt å ta det før plagene starter for fullt! :) Så tror jeg må teste! :) skal selvsagt informere hvordan dette går! :)

Jeg spydde som en gris i første svangerskap. Så fikk jeg akupunktur. Første gang hjalp det ingenting, men andre gang hjalp det. Og når jeg kom tredje gang fortalte hun meg hvorfor. Første gang hadde hun vært veldig forsiktig og ikke stukket med full effekt, og da jeg kom tilbake andre gang og fortalte at jeg fortsatt spydde, satt hun flere nåler og med bedre effekt. Grunnen til at hun ikke fortalte dette før tredje gang var så vi skulle vite at det faktisk var nålene som virket, ikke bare at det gikk over av seg selv. Jeg begynte desverre litt sent, kanskje i uke 15 eller 16. Hvis jeg begynner å spy denne gangen skal jeg rett til akupunktør. Anbefales! Bekkenløsning hadde jeg aldri, men ei venninne av meg gikk til fysioterapaut og trente i vann.

Jeg hadde kraftig bekkenløsning forrige svangerskap, og fikk veldig god smertelindring av akupunktur. Denne gangen har jeg allerede vært hos fysioterapauten (samme som jeg fikk akupunktur hos sist, han er veldig god på bekken) å fått forebyggende øvelser. I tillegg er jeg veldig oppmerksom på å være forsiktig med ryggen, ikke bære barn på hofta, ikke bøye- eller løfte- mer enn nødvendig osv. Håper det går bedre denne gangen!

Fysioterapauten sa forresten da jeg var innom at han ikke setter nåler på gravide før de er i minst uke 13.

Jeg gikk til akupunktør både mot kvalme og for modning sist. Prøvde å booke allerede, men hun jeg brukte var i perm, så jeg må finne en ny å gå til. Hjalp iallefall sist:)

Back
Topp