Noen som har opplevd

someeone

Gift med forumet
At stemplet ikke blir bra med distress ? [&:]
Kjøpte meg distress inc på panduro + et god jul clare stamp
og det ble ikke noe bra i det hele tatt, tok ikke til seg blekket
skikkelig, mens versacolor puta fixa stempelet helt fint[:-]
Er jo greit og få bruk for begge putene mine men det skal
da ikke være sånn ? har ikke hatt noe problem med noen av
de andre clare stampsene mine [&:]

Liker ikke distress-putene jeg. Min den sorte gjør at stempelet blir smurt utover på en måte... Så den ligger i skuffa og tørker inn.

Det har skjedd med noen stempel til meg også.
Liker momento bedre en distress putene.
Men oppbevarer du de opp ned da? For hvis man ikke gjør det så tørker de ut mye fortere.

ORIGINAL: Stinius

Liker ikke distress-putene jeg. Min den sorte gjør at stempelet blir smurt utover på en måte... Så den ligger i skuffa og tørker inn.

Trodde alle her inne elska distress putene jeg[8D]
Fant ut jeg måtte prøve den pga at alle roser den oppi skyene,
men fant i ettertid ut at versacolor puta mi ikke ødela promarkersene mine,
noe som noen påsto her inne [&:]

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Det har skjedd med noen stempel til meg også.
Liker momento bedre en distress putene.
Men oppbevarer du de opp ned da? For hvis man ikke gjør det så tørker de ut mye fortere.

Den er helt ny så det skal vel ikke ha så mye og si? [:-]
Er ikke mer en 1 uke gammel, og har brukt den bare 2-3 ganger,
men har ikke gjort det nei, men skal begynne med det nå,
men den funker jo på alle andre stempler, untatt dette fra panduro[:-]

Memento er en bedre pute til ProMarkers syns jeg, men det sitter fast på stempelet etterpå. Distress vaskes lett vekk med vann bare.

Men når det er clear-stamp kan det like gjerne være stempelet som er feilen, ikke puta. For clear-stampsene har ofte et belegg på seg som gjør at stempelsverte ikke sitter like godt.
Vask det grundig med stempelrens eller en våtserviett, så blir det kanskje bedre.

Jeg har noen få stempler fra panduro som ikke blir fine uansett hvilken stempelpute jeg bruker. Ellers har jeg opplevd at på noen stempler samler liksom blekket deg i små dråper rundt omkring på motivet med distress, men da bruker jeg bare å "fylle" stempelet først med vannfast stempelpute (har archival ink), trykke det nedpå papiret et par ganger før jeg tar på ny distress, da funker det ofte mye bedre og unngår disse små dråpene. Jeg har ikke prøvd andre ikke-vannfaste stempelputer siden jeg ikke har det.

Har opplevd det ja, når det kommer til clear stamps tekst...Men har som regel stemplet med en annen type først og så brukt distress etterpå...FÅr da har den på en måte satt seg i stemplet...

Nå har jeg ingen Panduro stempler, men har opplevd det med Sarah Kay stempler. At det bare samler seg og blir dritt. Og det gjelder uansett hvilken stempelpute jeg har brukt. Mener å ha lest at det kan sitte igjen produksjonsrester i stempelet og det er det som gjør det.
Prøv å vaske det som Pijah sier, evt visk over det med ett viskelær.

ORIGINAL: Pijah

Memento er en bedre pute til ProMarkers syns jeg, men det sitter fast på stempelet etterpå. Distress vaskes lett vekk med vann bare.

Men når det er clear-stamp kan det like gjerne være stempelet som er feilen, ikke puta. For clear-stampsene har ofte et belegg på seg som gjør at stempelsverte ikke sitter like godt.
Vask det grundig med stempelrens eller en våtserviett, så blir det kanskje bedre.
Dette stemmer ja. Kan vaske, men det eg syns er mest effektivt er å gni et viskelær over stempelet så får du vekk den hinna som er på

Takk for svar [:)]
Stemplet blir jo bra med ei anna stempelpute, men ikke med distress,
skal prøve og vaske det eller viske med viskelær og se om det funker[:)]

ORIGINAL: Someeone

ORIGINAL: Stinius

Trodde alle her inne elska distress putene jeg[8D]
Fant ut jeg måtte prøve den pga at alle roser den oppi skyene,
men fant i ettertid ut at versacolor puta mi ikke ødela promarkersene mine,
noe som noen påsto her inne [&:]

Jeg synes også momento er den beste puta til å stemple motivene jeg skal fargelegge.

Jeg er en av de som digger distress. Men jeg bruker dem til andre ting. Lager bakgrunner med dem. Med og uten vann, med og uten perfect perls og glimmer mist. Også stempler jeg border og swirls på bakgrunnene mine med dem. Noe tekst også da.

Bruker dem til hvert sitt bruk.

Distress har flere bruksområder.

Back
Topp