Noen som har opplevd spontanabort???...

Tredjegangsgravid

Flørter med forumet
Hei!
Nå var jeg endelig til kontroll for å få bekreftet min graviditet. Da han skulle sjekke om jeg hadde fått tvillinger med ul, siden magen kom så tidlig, fant han INGEN, foster! Jeg ble helt satt ut! Legen sa at han burde ha sett fosteret siden jeg nå skal være 12 uker på vei. Det fins to muligheter, enten er ikke fosteret i intakt, eller at fosteret har gjemt seg, for eks ved bakovervendt livmor(vet ikke om jeg har det..) Har ikke har noen smerter eller blødninger. Men etter som dette får synke inn så lurer jeg på om jeg føler meg gravid i det hele tatt. Urinprøven viste graviditet, men betyr det i såfall at jeg har abortert da???

Skulle få en time med gyn i neste uke, men jeg klarer ikke å vente så lenge!!! Må få svaret nå før jeg tørner! Blir helt uttørket etter alle tårene som har rent!![:(]

Huff[&:] Har dessverre ikke noe svar til deg men en stooor klem skal du få!! Håper alt er bra og at den lille bare har gjemt seg!!

du hadde nok kjent det hvis du hadde spontanabortert. for da kommer det ut av seg selv og det er smertefullt. men du KAN jo ha hatt en missed abortion! (MA)
jeg har hatt begge deler. når du har MA så slutter forsteret å vokser og dør, men det forblir inne i livmoren. dette kan jo ha skjedd så tidlig at det er derfor han ikke ser noe. de så ingenting første gangen jeg hadde en MA! men magen hadde vokst og da viste det seg at jeg også hadde blæremola (en type svulst i livmora som skiller ut hcg hormonet)
men det kan jo kanskje også være at den gjemmer seg som legen sa (men burde vel sett noe hvis du er 12 uker på vei.

ORIGINAL: Ellie86

du hadde nok kjent det hvis du hadde spontanabortert. for da kommer det ut av seg selv og det er smertefullt. men du KAN jo ha hatt en missed abortion! (MA)
jeg har hatt begge deler. når du har MA så slutter forsteret å vokser og dør, men det forblir inne i livmoren. dette kan jo ha skjedd så tidlig at det er derfor han ikke ser noe. de så ingenting første gangen jeg hadde en MA! men magen hadde vokst og da viste det seg at jeg også hadde blæremola (en type svulst i livmora som skiller ut hcg hormonet)
men det kan jo kanskje også være at den gjemmer seg som legen sa (men burde vel sett noe hvis du er 12 uker på vei.

Da spørs det om jeg også har en MA[:(] Visste ikke at det var forskjell på Spontanabort og MA. Ringte legevakten nå. Skal få komme til gyn i morgen formiddag! Huff, ser mørkt på dette. Ante ikke at det var SÅ tøft å miste!
Du har opplevd begge typer! Stakkars, det kan ikke være lett!!!

ORIGINAL: Andregangsgravid

Da spørs det om jeg også har en MA[:(] Visste ikke at det var forskjell på Spontanabort og MA. Ringte legevakten nå. Skal få komme til gyn i morgen formiddag! Huff, ser mørkt på dette. Ante ikke at det var SÅ tøft å miste!

Det jeg ikke skjønner er at hvis du har hatt en MA, så skulle vel legen kune se rester av fosteret???? Om det sluttet å vokse/døde for lenge siden så skulle vel graviditets testen ikke slått ut... Selv har jeg både hatt MA og SA. SA kan det jo ikke være. Smertefullt og du blør. MA - fosteret kan forbli inne i kroppen lenge. I mitt tilfelle ble det oppdaget rundt i uke  11 - 12 - men det ble antatt at fosteret døde allerede i uke 7 - 8. Det viste tydelig en klump på ul.

ORIGINAL: happymum83

så forferdelig[&o]
dette må du få sjekket opp før,gå en hel uke å gruble er lenge.
syns virkelig syndt på deg[&o]
krysser alt jeg har for at den lille er der inne..

åh nei så trist!![:(]
har opplevd en tidlig spontan abort, men da blødde jeg.
hadde ikke noe særlig vondt.
kan ikke annet en å gi deg en stoooor trøsteklem!!

ORIGINAL: litla

Oi.. Har ingen kunnskap når det gjelder dette, men HÅPER at fosteret har "gjemt" seg!!! Og at du snart får svar...
Klem!

Signerer denne jeg, håper det er en liten luring der inne som har gjemt seg...

Du ga meg et lite håp nå, vinterdrøm, men jeg tørr ikke annet enn å være forberedt på det verste. Men hvor er fosteret da egentlig??

Jeg får vel ikke noe sikkert svar før i morgen!

Du ga meg et lite håp nå, vinterdrøm, men jeg tørr ikke annet enn å være forberedt på det verste. Men hvor er fosteret da egentlig??

Jeg får vel ikke noe sikkert svar før i morgen!

Huff ja.......håper du får deg litt søvn, sånn at tiden går fort. Dette er det merkeligste jeg har hørt!!! Krysser fingrene det jeg kan for deg/dere. Klem, klem

uff da. er vondt å ikke vite hva som skjer.
jeg har opplevd noe som heter blighted ovum. det vil si at det bare var en tom fostersekk i livmoren. kroppen fortsatte å tro at den var gravid med stigende hcg og voksende morkake. men jeg fant ut av dette fordi jeg hadde litt blødninger, men ingen smerter. dette kom ikke ut av seg selv på meg, så jeg måtte sette det igang. men jeg var bare 7+.. uker på vei da.
får håpe det bare gjemmer seg hos deg!!

ORIGINAL: Vinterdrøm

Det jeg ikke skjønner er at hvis du har hatt en MA, så skulle vel legen kune se rester av fosteret???? Om det sluttet å vokse/døde for lenge siden så skulle vel graviditets testen ikke slått ut... Selv har jeg både hatt MA og SA. SA kan det jo ikke være. Smertefullt og du blør. MA - fosteret kan forbli inne i kroppen lenge. I mitt tilfelle ble det oppdaget rundt i uke  11 - 12 - men det ble antatt at fosteret døde allerede i uke 7 - 8. Det viste tydelig en klump på ul.

nei ikke nødvendigvis. det kommer helt ann på når det skjedde. det kan også være tomt i livmora. og sånn som jeg hadde første gangen med den svulsten så vokste magen og den lagde hcgnivået.
men når du har en MA så synker ikke hcg nivået på samme måte som det gjør ved en SA.

MEN andregangsgravid! jeg synes virkelig ikke du skal ta sorgene på forskudd! jeg fikk jo beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde mistet denne gangen, men jeg er jo nå 14+4 uker på vei og jeg har en levende baby i magen :) så prøv å slappe av! men hvis du føler at dette ikke er riktig så ringer du føden eller gyn og sier at du er nødt for å få en ultralyd med en gang for å få avkreftet eller bekreftet det du mistenker!! for HVIS det er en MA (som det så klart ikke er hehe) så blir du sendt på utskraping med en gang for man skal ikke gå med noe som ikke lever innvendig lenge!! jeg gikk i 10 uker og det KUNNE gått galt hvis jeg hadde vært skikkelig uheldig!
så ring dem og si at du har problemer med å få sove og at du bare ligger å griner. du trenger å få vite! smør på tykt! så tar de deg inn!!

dette går så bra skal du se!! [:D]

Utrolig trist å høre.

Jeg hadde en MA forrige gang hvor fostersekken var tom.
Gikk ofte til både lege og jordmor og alt virket helt fint, til jeg i uke 13-14 syntes magen min var mindre og eg mista symptomene.
Då jordmor ikkje fant hjertelyden, og ikkje kjente at livmora var over bekkenet, så sendte hu meg til UL dagen etter.
Var et grusomt døgn der en måtte forberede seg på det aller verste og det aller beste (en baby som lå der frisk og fin).
Men når eg kom inn der så viste det seg at sekken var tom.
Kroppen og livmora hadde reagert som om eg var gravid (skjedd en befruktning), men fosteret vokste ikkje opp.
Fikk tilbud om å komme til utskraping med ein gang elller dagen etter. Tok det med ein gang, og er veldig glad for det i etterkant. Hadde blitt for mye å tenke på hvis eg sko gått enda et døgn.

uff. krysser fingrene på at det er en liten som har gjemt seg. lykke til.

Back
Topp