Noen som har opplevd lignede?

H-40710817

Andre møte med forumet
En venninne av meg er gravid. Hun nekter å kjøpe eller gjøre i stand til fødsel. Virker likegyldig. Hun nekter hele familien å fortelle noen at hun er gravid.Hvis noen spør må vi nekte. For meg virker det som hun angrer på valget. Jeg har hjulpet mannen med å kjøpe utstyr og klær. Hva tenker dere?
Er virkelig bekymret. Noen som har vært slik eller kjenner noen?

En venninne av meg er gravid. Hun nekter å kjøpe eller gjøre i stand til fødsel. Virker likegyldig. Hun nekter hele familien å fortelle noen at hun er gravid.Hvis noen spør må vi nekte. For meg virker det som hun angrer på valget. Jeg har hjulpet mannen med å kjøpe utstyr og klær. Hva tenker dere?
Er virkelig bekymret. Noen som har vært slik eller kjenner noen?
Høre ut som en veldig krevende situasjon. Hvor langt er hun på vei? Hva sier hun når du eller mannen snakker med henne om det?

Høre ut som en veldig krevende situasjon. Hvor langt er hun på vei? Hva sier hun når du eller mannen snakker med henne om det?
Hun er i 9 mnd. Hun er meget spesiell. Men bekymret for at hun skjuler graviditeten for venner og familie. Mannen må lyve for de.

Hun er i 9 mnd. Hun er meget spesiell. Men bekymret for at hun skjuler graviditeten for venner og familie. Mannen må lyve for de.
Hørte ikke bra ut, hvordan klarer hun å skjule det? Har hun ikke vært i jobb? Mannen burde jo be om å få være med på en kontroll og snakke med jordmor, og snakke med sykehuset når hun føder hvis dette ikke retter seg da. Hun høres jo ut som hun strever psykisk og trenger hjelp.

Vet om noen som oppfører seg litt som dette i frykt for at noe skal gå galt, kan det være noe slikt?

Høres veldig ut som en ganske alvorlig svangerskapsdepresjon (snakker av egen erfaring), anbefaler mannen å ta kontakt med jordmor og snakke med de om bekymringen rundt dette.

Det tror jeg ikke hun kan? Eller kanskje helsesykepleier, men jordmor kommer på hjemebesøk på dag 1-4 etter hjemkomst fra sykehus.
Hvor lngt er hun på veg?
Det er ikke obligatorisk med hjemmebesøk av jordmor eller helsesykepleier etter fødsel. Men absolutt anbefalt, og det blir notert dersom man sier nei.

Back
Topp