Noen som har opplevd dette?

mamma1_2010

Andre møte med forumet
Har skjedd to ganger nå, jeg står og holder på med noe så blir jeg kvalm, svetter, og uvell i tillegg blir jeg svakere i armene... Hva er dette??:s

Samme her, föler meg nesten dödssyk noen ganger, men så går det over .... =/

Ja, er ekkelt:/ hva gjør du når det skjer, og har du hørt med legen om hva det kan være?

mamma1_2010 skrev:
Har skjedd to ganger nå, jeg står og holder på med noe så blir jeg kvalm, svetter, og uvell i tillegg blir jeg svakere i armene... Hva er dette??:s

kan høres ut som jernmangel eller lavt blodtrykk.. burde gå å skjekke det hos legen. :)

Høres ut som lavt blodsukker, men få sjekket det hos lege du. Se om det hjelper å spise noe søt når du kjenner dette gjør det det kan det være at blodsukkret ditt er litt lavt til tider.

Jeg hadde det sist da jeg var gravid med frøkna og da sa legen at det var blodtrykksfall. Jeg kan få det litt sånn nå også, men nå kommer det nok mere av at jeg får i meg for lite næring på grunn av kvalmen

Har også dette. hjelper å spise for min del. Plages også med til tider lavt blodtrykk Da hjelper det ikke å spise. Ved blodtrykksfall hjelper det å sette seg ned. Eventuelt sitte med hodet mellom beima til det gir seg. ;-)

Høres ut som blodtrykksfall. Hadde det i begge de andre svangerskapene. Er veldig ekkelt.

Jeg har også opplevd det ett par ganger. Vemmeligt rett og slett !

Dette opplever jeg også.. synes det er veldig skremmende :S Lavt blodsukker er ikke grunnen hos meg, da jeg måler meg veldig ofte.

Så regner med det er blodtrykksfall, for har ikke mangel på noe ifølge blodprøvene....

Jeg har det også slik innimellom, men jeg opplever det slik at jeg er i ferd med å besvime når jeg har det slik. Det som kan hjelpe er å stå og trå med beina - få i gang venepumpa i leggene. Uansett ville jeg nevnt det for  legen...

mamma1_2010 skrev:

Jeg har det også på samme måten. Det eneste som hjelper er å sette seg ned. Skyldes mest sannsynlig lavt BT og er i grunnen ufarlig, men svært ubehagelig.

Høres ut som blodtrykksfall syns jeg.. ..

Ja... Eg får det når hodepina og svimlebygene slår til dersom eg ikkje slapper av.
Opplevde det på jobb her på tirsdag. Då var det så jævlig at eg jobba på autopilot og eigentleg ikkje hadde peiling på kva eg dreiv med... :P

Back
Topp