Noen som har noen tips??

Antonie_

Elsker forumet
Mailykke <3
Noah er flink litt til å sovne selv når han legger seg på kvelden eller når han skal ha dupp på dagen.
Problemet er at sånn mellom 3-4 tiden på natta våkner han,å nekter å sove før han har fått en flaske melk å får sove i senga mi..
Han hyl griner å er helt febrilsk!
Tror heller ikke at han er så febrilsk for de han egentlig er noe sulten.
For han spiser jo godt[8|]

Er så merkelig også..Han har vært kjempe flink før å sovet natten igjennom uten melk å uten å våkne!
Ikke er det tenner på vei heller...[8|]

Noen som har vært borti det samme eller har noen tips om hva som kan funke?

(Har prøvd ferbers? metoden,men den funket ikke for oss på natterstid)

Kanskje dere bare må vise han at det ikke lønner seg å våkne opp klokken 04.. Altså ikke gi han noe, men sitte ved sengen hans til han sovner igjen. Det krever viljestyrke, men det er verdt det. Vet jo også om noen som har utsatt halvtime for halvtime over en lengre periode, det er jo også en måte å gjøre det på.

Dette med søvn går jo i perioder, trur ikke vi skal plage hjernen våre med å analysere det opp i mente, mange unger sover mye i småbarnsperioden, andre ikke. Noen endrer mønster etterhvert. Og veldig mange kommer i perioder hvor natten ikke er like rolig, som regel går det over. Lykke til [:)]

Nei,du har veldig rett i det du skriver!!

Hadde bare vært så godt til bake til der vi var før!!

Må vel bare være sterk å ikke gi han noe,
Er så sinsykt vanskelig å IKKE gi etter når man er så trøtt!![8D]

Jaaaa, det vet jeg alt om!! [:)][:)] Man er jo helt i ørka vettu.. Du får bare tenke at du heller tar en kamp og får dårlig nattesøvn en stund fremover for så kanskje få sove rundt igjen!! [:)] Jeg har ALDRI fått sove mer enn 4 timer i strekk, og man blir vant med det meste, hehe.. [;)] Håper det ordner seg for dere snart og alle får sove. 

uff.. det er ille når de er så stae!!
jeg har enda ikke prøvet å begi meg ut på ferbers. for jeg har akkurat samme problem selv. han NEKTER å sovne igjen uten melk hvis han har våknet på natten.

jeg gir han bare.. for da kan jeg strekke morgenen helt til 8 [;)]
og den siste uken har han sovet rundt 4 ganger helt av seg selv. så jeg tror bare det vil gå seg til. selv om hs og alle sier at du må gjennom avvenning...

Lykke til! Håper det ordner seg!

Det hørtes ut som min sønn det!![;)] Vi slet også med det samme, og det var liksom lettere å ta han opp i min seng, enn å høre på den skrikinga. Jeg fant alltid en unnskyldning..[;)] 
Men en dag bestemte jeg meg bare for at nå er det nok. De gangene han våknet på natta, tok jeg han aldri opp, men gav han sutten eller litt vann og etterhvert tok han hintet[:D] (tok ca 1 uke..) Det beste er å ikke tilby service på nettene for da våkner de bare oftere...

Selvfølgelig vil de sove i vår seng hvis de kan det, men det er jo så slitsomt.. Han skriker nok bare fordi han vil ha viljen sin, tror ikke han har vondt av å ligge i sin seng. Ei søvnekspertdame på TV2 sa: Hold din seng hellig! Tror du kan ha mye igjen for det siden.

Hos oss har vi brukt den utsettelses metoden når det gjelder mat på natten. Drøy en halvtime om gangen. Vi har hatt kl.5 lenge, men nå har jeg bestemt at det ikke blir noe mat før kl.6 Han pleier nå å sove i strekk fra 19-6 og det er deilig! [:D][:D]

Håper du finner ut av det!

ORIGINAL: Mimamma

Det hørtes ut som min sønn det!![;)] Vi slet også med det samme, og det var liksom lettere å ta han opp i min seng, enn å høre på den skrikinga. Jeg fant alltid en unnskyldning..[;)] 
Men en dag bestemte jeg meg bare for at nå er det nok. De gangene han våknet på natta, tok jeg han aldri opp, men gav han sutten eller litt vann og etterhvert tok han hintet[:D] (tok ca 1 uke..) Det beste er å ikke tilby service på nettene for da våkner de bare oftere...

Selvfølgelig vil de sove i vår seng hvis de kan det, men det er jo så slitsomt.. Han skriker nok bare fordi han vil ha viljen sin, tror ikke han har vondt av å ligge i sin seng. Ei søvnekspertdame på TV2 sa: Hold din seng hellig! Tror du kan ha mye igjen for det siden.

Hos oss har vi brukt den utsettelses metoden når det gjelder mat på natten. Drøy en halvtime om gangen. Vi har hatt kl.5 lenge, men nå har jeg bestemt at det ikke blir noe mat før kl.6 Han pleier nå å sove i strekk fra 19-6 og det er deilig! [:D][:D]

Håper du finner ut av det!

Å,så godt at han endelig har begynnt å sove på natten da!!
Får bare prøve å gjøre som du har gjort!
Se om vilje styrken strekker så langt[8D]

Tusen takk for svar!!

ORIGINAL: Lisemor_

jeg har enda ikke prøvet å begi meg ut på ferbers. for jeg har akkurat samme problem selv. han NEKTER å sovne igjen uten melk hvis han har våknet på natten.

og den siste uken har han sovet rundt 4 ganger helt av seg selv. så jeg tror bare det vil gå seg til. selv om hs og alle sier at du må gjennom avvenning...

Ferbers funket kjempe bra på dag når han skulle ha dupp å når det var legge tid på kelden!
men prøvde å holde samme rutine på natte når han våknet,det funket ikke her!
Men det er jo vært å prøve,kan jo være det funker hos deg[:)]

Når han våkner i 3-4 tiden sover han til 6 halv 7 igjen etter melken åsså kan vi ligge å late oss i senga til SENEST halv 9.Men som oftest ender det med at vi står opp kvart på 8

ORIGINAL: Antonie_

Ferbers funket kjempe bra på dag når han skulle ha dupp å når det var legge tid på kelden!

Når han våkner i 3-4 tiden sover han til 6 halv 7 igjen etter melken åsså kan vi ligge å late oss i senga til SENEST halv 9.Men som oftest ender det med at vi står opp kvart på 8

ja samme her! det funker når han skal sovne (dagtid og kveld) men ikke når han våkner av seg selv på natten.
da syns jeg det er lettere å ut med puppen og sovne videre, enn å gå inn og ut av rommet hans i 2-3 timer og bli våken selv [:)]

ORIGINAL: Antonie_

ja samme her! det funker når han skal sovne (dagtid og kveld) men ikke når han våkner av seg selv på natten.
da syns jeg det er lettere å ut med puppen og sovne videre, enn å gå inn og ut av rommet hans i 2-3 timer og bli våken selv [:)]

Jepp,så enig der ja:P

Har desverre ikke noe tips, vi sliter Veldig med å legge gutten vår på kvelden nå fortiden. Har aldri vært noe problem før. Kan det være noe slags 8-mnd-trass?[8|][:)][&o] Lykke til ihvertfall!

første bud r å droppe nattmaten og samsovinga!

Jeg kom på en ting helsesøstra mi sa..[;)]
Jeg fortalte at han begynte å våkne mer på nettene. Hun mente han kanskje trengte mer mat på dagtid. Er det lenge siden du har økt mengden mat? Vi erstattet da enda ett måltid med grøt, slik at han skulle være ekstra mett når han la seg på kvelden.. Det kan være en ting, i tillegg til det andre vi allerede har sagt..
Det er ikke lett å skulle ta den avvenningskampen alene, så skjønner godt det er slitsomt for deg!
Har du forresten noen som kan avlaste deg litt? Feks ha Noah ei natt? Alle tåler ei natt med dårlig søvn, og det kan jo være godt for deg å få ei god natts søvn[:)] Håper det bedrer seg snart da[:D]

ORIGINAL: Mimamma

Jeg kom på en ting helsesøstra mi sa..[;)]
Jeg fortalte at han begynte å våkne mer på nettene. Hun mente han kanskje trengte mer mat på dagtid. Er det lenge siden du har økt mengden mat? Vi erstattet da enda ett måltid med grøt, slik at han skulle være ekstra mett når han la seg på kvelden.. Det kan være en ting, i tillegg til det andre vi allerede har sagt..
Det er ikke lett å skulle ta den avvenningskampen alene, så skjønner godt det er slitsomt for deg!
Har du forresten noen som kan avlaste deg litt? Feks ha Noah ei natt? Alle tåler ei natt med dårlig søvn, og det kan jo være godt for deg å få ei god natts søvn[:)] Håper det bedrer seg snart da[:D]

Er ikke lite mat heller tror jeg ...han spiser seg alltid go å mett.
(virker sånn ihværtfall[8|])

Joda,han kan være hos pappan sin[:)]
Var der i natt faktisk!!...så det var GOOOOODT[:D]

Her er det akkurat slik også Antonie! Jweg vet ikke mine arme råd jeg heller.. har prøvd det meste...

Back
Topp