noen som har middagstips?

MarcusMamma

Forumet er livet
er matlei og syntes det er vanskelig når det er kunn meg og Marcus som spiser[;)]

vi har barn på samme alder ser jeg, så kan jo skrive ned noen av våre middagsplaner :-)

Hjemmelagde kjøttkaker, lasagne,fiskekaker,fiskeboller i hvit saus,chips og pølse, hjemmelaget pizza, eller hjemme laget calzone, farsekaker, kylling og chips, spagetti, kotteletter med potetstappe og brunsaus & grønnsaker,Fiskepinner m/poteter,smør,raspet gullrøtter osv, strimlet svinekjøtt i wok m/nudler oosv[8D]

pannekaker- ha oppi litt havregryn så blir de litt grovere[:)]
tomatsuppe med egg og kjøttboller oppi, en slager når vi har en 4åring på besøkshjem
spaghetti
fiskeboller
fiskefigurer av fiskepudding

og hvis du vil lage kjapp mat http://www.home.no/ebratne52/Micromat.htm er den linken genial[:D][:D]

Vi skal ha fiskeboller i hvit saus i dag.

Men lærte meg en enkel måte å lage pastasaus på (sikkert bare ny for meg, he he)

En god klatt med smør smeltes i gryta
Hell oppi 1 pk fløte
Kok opp og så har du oppi ca 25 g parmesanost (skal ikke koke)
Krydre med salt og pepper

Denne kan du ha til kylling, laks, svinekjøtt, tortellini eller bare stekt kjøttdeig eller baconterninger. [:)]

Jeg er veldig sulten nå og dette har jeg lyst på[:D]:
- hjemmelaget pizza
- spaghetti med hjemmelaget saus (kjøttdeig, pølse (kan sløyfes), løk, paprika og hermetiske tomater. Evt også andre grønnsaker.
- nachos/taco/tortilla
- lasagne
- bacalao
- wok (kylling, løk, paprika, babymais, gulrot osv)
- Fylte horn. Vanlig horndeig som fylles med pølse, purreløk og ost
- Biff stekt med sopp, løk og paprika. Serveres med pitabrød og salat. Evt kan du droppe brødet og heller ha potet og bearnaisse-saus til.

Vi skal ha pannekaker nå straks og kose oss med litt nachos i kveld:)

MMMMMMM nå ble jeg sulten her[:D] Masse gode tips her, takk skal dere ha snupper[:D]

Back
Topp