Noen som har katt?

trollungen2015

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Ble litt inspirert av den tråden ang. hund og baby, og lurer da på om noen har katt? :)

Hvordan har dere introdusert katten for babyen?

Vi hadde katt fra før både jeg og samboeren min, så vi er nå i gang med å forsøke å venne disse to pelsdottene til hverandre. Om noen har tips til dette også blir jeg veldig glad. Mye fresing og sure miner om dagen.. :P

Vi har katt ble anbefalt når vi kom hjem med førstemann at pappan skulle bære ungen og jeg skulle hilse på katten. Hihi, dette var for at den ikke skulle føle sjalusi når jeg senere ble opptatt med barnet.

Vet også at det er et tips å legge babyen naken på et teppe slik at katten kan gå bort å lukte på det nye familienedlemmet.
Artig hvordan dyr reagerer, vår katt tilbringte hele den siste måneden med å omtrent ligge oppå magen min:)

Vi har katt ble anbefalt når vi kom hjem med førstemann at pappan skulle bære ungen og jeg skulle hilse på katten. Hihi, dette var for at den ikke skulle føle sjalusi når jeg senere ble opptatt med barnet.

Vet også at det er et tips å legge babyen naken på et teppe slik at katten kan gå bort å lukte på det nye familienedlemmet.
Artig hvordan dyr reagerer, vår katt tilbringte hele den siste måneden med å omtrent ligge oppå magen min:)

Hehe, ja, det er sjalusi jeg er redd for. Kattene våre er ganske bortskjemte når det gjelder kos og oppmerksomhet, så vi skal nok jobbe litt for å finne en balanse slik at de ikke føler seg oversett når lille trille melder sin ankomst i hjemmet... :)

Skulle du hilse på katten først fordi den er "mest kosete" på deg? Katten vår er nemlig mest kosete og interessert i mannen, ikke så veldig intr i meg egentlig.. Vil jo da være naturlig at mannen hilser på katten istedenfor meg?

Skulle du hilse på katten først fordi den er "mest kosete" på deg? Katten vår er nemlig mest kosete og interessert i mannen, ikke så veldig intr i meg egentlig.. Vil jo da være naturlig at mannen hilser på katten istedenfor meg?
Tror det var fordi det var jeg som kom til å være mest med babyen i form av amming o.l. Katten er like kosete med begge oss i grunn. Men gikk veldig fint, han fikk kanskje litt lite oppmerksomhet til tider, men har ikke vist tegn til å være sjalu. Er bare nå når guttungen er 3 år og Pus blir litt lei av å bli bært rundt på, Hehe! Fikk tipset av dyrlegen:)

Tror det var fordi det var jeg som kom til å være mest med babyen i form av amming o.l. Katten er like kosete med begge oss i grunn. Men gikk veldig fint, han fikk kanskje litt lite oppmerksomhet til tider, men har ikke vist tegn til å være sjalu. Er bare nå når guttungen er 3 år og Pus blir litt lei av å bli bært rundt på, Hehe! Fikk tipset av dyrlegen:)

Ok, vi får bare se..;) katten liker meg ikke uansett - løper så fort jeg snakker til den :p Haha..

Vi var også katt! Den er ekstremt oppmerksomhetssyk, så frykter vi får en utfordring! Gode tips dere kommer med, som virkelig skal testes ut :)

Sniker fra april. ;)

Vår katt merket knapt at det var kommet baby i huset. :P Ikke før babyen ble mobil og begynte å rive i pelsen. :P

Viktig å ikke la babyen og katten være alene! ;) Jenta vår blir tre år i mars og vi er forsiktige ennå.

Har 2 katter og den ene katten, en skjønn, go'ing av en katt er så vanvittig glad i meg;), er jeg hjemme og sitter i sofaen så er det bare meg han skal til. Jentene prøver av og til for moro og holde han igjen, men han skal bare til meg he he.
Spent på når lille gutten kommer, hvordan fluffy/katten kommer til å ta det.

Hos oss, satt vi bare babyen i bilstolen på gulvet og lot katten få lukte. Han viste liten interesse og det har han egentlig gjort de siste 3 årene. Heldigvis for det. Ikke vært noe problem for oss.

Vi er litt spent på reaksjonen til pus.... hun heter Chilli Pepper, og eier navnet ; )
Tror egentlig det kommer til å gå bra, men tiden vil vise :P

har to monser,ene ligger alltid hos meg,så det blir spennende når babyen tar plassen:)

Her har vi og pusekatt, som er meget mammadalt(skal til og med sitte på hjørne i badekaret når jeg dusjer/bader) men tror dette kommer til å gå veldig bra, han er vant til litt regler fra før siden vi har ei på 3år, så soverommene vet han at han ikke får være på, også skal vi ha lekegrind med kattenett over slik at vi trygt kan legge babyen i vippestol oppi der, på babygym osv uten at katten kommer til. Han er 1år når babyen kommer så tenker at det er en fordel at han enda er litt kattunge i hode og tilpassningsdyktig.

Har katt og me satte babyen i bilstolen ned på golvet og lot katten snusa. Katten har aldri vore noko interessert i Jr - han er godtatt men blir ikkje oppsøkt.
No må det også nemnast at katten er ganske sky og likar berre meg :P Gubben og Jr er godtatt, bonusjenta er han livredd :P

Back
Topp