Noen som har hund?

MrsDumbledore

Lille spire <3
Novemberskattene 2014 <3
Hvordan forbereder dere hunden før baby? Jeg er så spent på hva som vil skje. Har begynt at han skal spørre om lov til å hoppe opp i sofaen feks, og det funker fint! :) men er det noen andre tips? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er en tibetanske spaniel på 1år forresten, om det har noen betydning :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har ikke gjort noe spesielt, enda :) hunden våres er ganske snill, og litt pysete, så om ungen begynner å grine kommer den til å trekke seg litt unna. Lurer veldi på hvordan det blir når en liten baby kommer her, men tror det går kjempe fint, skikkli familie hund :)

Vi har hund, men så har vi jo også en sønn fra før. Men vi gjorde ikke noe spesielt før han kom. Hadde bare prøvd å gå litt med henne og barnevogna for at hun ikke skulle være redd den. Hun fikk hilse og sniffe rolig på ham da vi kom hjem, og det gikk bare fint. Nå skal hun selges, så denne babyen får desverre ikke kjenne henne :/ Men denne gangen har vi katt da, men regner med det også går helt fint, han blir jo såppas terget av toåringen nå så han lærer at barn kan være litt hardhendte og det er best å skygge banen når de er litt sinte ;p

Vi har to Bichon Havanais, ei tispe og en gutt. :-) Tispa er godt vant med barn og er veldig glad i dem, så hun blir det ingen problemer med. Gutten der imot er livredd barn i alderen 2-5 år, sånn ca.. :-/ Han er veldig skeptisk til folk og dyr generelt, så vi har mye å jobbe med. Begynte nylig på kurs og håper å få bukt på problemene før ungen kommer, og det ser lovende ut foreløpig! :-) Men så lenge han får være sammen med barnet fra første stund, tror jeg ikke det blir noe problem. Da blir den jo en del av flokken, og han er veldig trygg på alle han kjenner. :-) Litt slitsomt blir det nok dog, for vi må jo alltid følge med og kan aldri la dem være alene sammen. Men det skal man jo ikke uansett hvor trygg hunden er. :-) Ellers bjeffer hundene fælt på alt som beveger seg utenfor huset, og det må vi få orden på.

Min samboer tok med en brukt bleie hjem fra sykehuset som hunden fikk snuse i. Kan også ta med en body babyen har hatt på seg på sykehuset, som hunden får snuse på eller få ha. Når vi kom hjem fra sykehuset med baby, gikk jeg i forveien mens mannen tok babyen, slik at jeg fikk kost og hilst på hunden. Det tok noen uker her å få hunden til å roe seg ned med henne. Jack russel terrier er jo ganske ville i starten(i hvert fall vår). Han måtte sitte i buret når hun var våken i starten. nå kan de ligge ved siden av hverandre.

Her merket huden at jeg var gravid før jeg selv viste det. De kan lukte hormonene på lang vei.. så han vet nok hva som kommer :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har tre hunder men de er som regel ute mannen har vist planer om og få en valp ut på sommeren og da er den ikke stor da den andre babyen kommer

Back
Topp