Syns det er veldig leit at det er så utrolig mange dyrleger som ikke informerer dere om den vansligste allergien hunder har... Det ligger i foret, KYLLING! (penger, penger penger!!!)Juras skrev:
Da hjelper det pent lite å kjøpe rådyr "allergi"vennlig mat hos de , og masse medisin ved siden av..70% av foret (om ikek mer) består av kylling... Jeg har sikkert 3-4 kunder, som har sluttet på kortison ol, etter at jeg fikk de over på det foret jeg anbefaler alle som tror hunden reagerer/er allergisk ... Har ei jente som var så fortvila.. Flere dyrlegebesøk, sprøyter, medisiner... Så fikk jeg henne til å bytte for, og hunden har ikke EN ENSTE gang tatt medisinen, og er frisk som en fisk !! :):):) Er så lykkelig!
Send meg gjerne en PM, så skal du få navnet på foret ;) :)
Hilsen hundeeier med en allergisk hund :)
Bikkjer og min gubbe... hehe
Jeg har byttet mellom mange forskjellige fôr i løpet av vintern. Hvilket type fôr bruker du som er uten kylling? Min hund er altså snart 8år og spist mye rart i hele sitt liv uten å reagere... så uansett hva hun er allergisk mot har det slått ut nå og sååå sent. Men jeg får uansett se hva som kommer ut av blodprøva :). Fôr er det første jeg prøver på, om noe skjer med huden. Jeg har nakenhund, og da ser man det fort om de får i seg feil næring.
Slik som oss... om vi spiser mye drittmat kan vi få ekstra kviser og sånn hehe.
Men noe jeg også har fått vite er at mange hunder reagerer på fisk og fiskeolje. Det er mye mer naturlig for en hund og ulv forsåvidt å spise fugl og kylling enn fisk og fiskeolje. Aldri sett en ulv fiske... tror jeg :). Så skal man bruke olje for pels, er det lurt å prøve noe annet enn fra fisk. F.eks hvetekimsolje.
Takk for innlegget ditt. Folks erfaringer kan ALLTID hjelpe noen andre. :) Når man begynner å tenke (pga innspill fra andre) kan man ofte tenke seg til svaret for sitt eget.