Noen som har hund her?

Dagdrømmen

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Noen som har hund her? Dersom dere har barn fra før, hvordan gikk det å introdusere barnet til hunden?

Hvilken rase har dere, og alder?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har 5.
4 chihuahua og 1 cavalier king charles.
Yngste er 6mnd og eldste er 9 år.
Nå fikk jeg første av disse når sønn var 5 år gammel. Han er veldig forsiktig og dyrevennlig av natur så det var ikke så vanskelig. Men vi gikk alikevel gjennom regler flere ganger på forhånd. Som hvordan hunden skulle behandles, hva som ikke var lov osv.
Fulgte nøye med slik at han oppførte seg pent rundt hunden osv.

ja engelsk staff :) fungerer veldig fint det. Han har egentlig aldri brydd seg noe særlig om henne :P snuppa leker, tuller og koser med han men han bryr seg ikke. bare går et anna sted når han blir lei :p

ja engelsk staff :) fungerer veldig fint det. Han har egentlig aldri brydd seg noe særlig om henne :P snuppa leker, tuller og koser med han men han bryr seg ikke. bare går et anna sted når han blir lei :p
Sånn jeg håper det blir her. Har en Fransk bulldog på 5 år, så satser på at alt går bra når den lille kommer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har en rottweiler, og jeg var litt bekymret første gangen da vi fikk nr1. Hunden hadde akkurat fylt ett år. Og dag 2 etter fødsel, hentet mannen hunden på sykehuset :D altså i parkeringen i bilen. Vi byttet plass, og jeg gikk ned til han alene, og tok med meg sykehusets teppet hvor babyen ble rullet i første gang. Vi gikk en liten tur rundt sykehuset og lot han lukte så han fikk nok:p samtidig som jeg hele tiden snakket om navnet på babyen:D
Første møte etter dette var hjemme. Gikk overraskende fint. Han luktet og sleiket, og sov under senga til babyen hele dagen.
Samme gjorde vi med resten av barna. Han er ekstra beskyttende og er alltid rundt dem. Han er nå 9år.

Vi har en stor & fin samojed-gutt. Han er nøyaktig 8 mnd eldre enn vår 1.fødte. Ikke helt planlagt å få en såpass krevende hund midt oppi "værste" barnestria:p Så spedbarn som ikke sov og en hund i tenårene er egentlig ikke noe jeg har tenkt å gjenta:p
MEN når det er sagt gikk det veldig bra med de to sammen. Vi bestemte oss for hvilke kjøre regler som skulle gjelde - og gjorde det tydelig for hunden (og etterhvert barnet) hva som var lov og ikke lov. De lærer fort hva den andre kan gjøre (barnet lugger/slår osv, hunden sleiker i ansikt etc)
Nå er hunden 5 år og veldig rolig,så denne gang trenger vi ikke gjøre så veldig mye. Han er veldig nysgjerrig på babyer, og jeg synes det er viktig at de skal få lov å lukte/sleike litt for å skjønne/bli kjent med den lille. Ikke være helt overhysterisk!

Dog får de ikke lov å være alene, et barn er et barn og gjør mye lite gjennomtenkt - og en hund er bare en hund♡

Haha ble det noe fornuftig i det hele tatt?

Vi har en chihuahua på snart 8år, den var 2årnår første ble født og det gikk veldig fint. Han var nyskjerrig men holdt seg på avstand når hun sov, sånn var det med dem to andre også:) nå leker dem med han og han "passer" på dem :)

Vi har en stor & fin samojed-gutt. Han er nøyaktig 8 mnd eldre enn vår 1.fødte. Ikke helt planlagt å få en såpass krevende hund midt oppi "værste" barnestria:p Så spedbarn som ikke sov og en hund i tenårene er egentlig ikke noe jeg har tenkt å gjenta:p
MEN når det er sagt gikk det veldig bra med de to sammen. Vi bestemte oss for hvilke kjøre regler som skulle gjelde - og gjorde det tydelig for hunden (og etterhvert barnet) hva som var lov og ikke lov. De lærer fort hva den andre kan gjøre (barnet lugger/slår osv, hunden sleiker i ansikt etc)
Nå er hunden 5 år og veldig rolig,så denne gang trenger vi ikke gjøre så veldig mye. Han er veldig nysgjerrig på babyer, og jeg synes det er viktig at de skal få lov å lukte/sleike litt for å skjønne/bli kjent med den lille. Ikke være helt overhysterisk!

Dog får de ikke lov å være alene, et barn er et barn og gjør mye lite gjennomtenkt - og en hund er bare en hund♡

Hehe husker den tid også! Travle dager med både baby og en leken tenåringshund:D og helt enig i at barn er barn og hund er hund, uansett hvor gode og snille hunder er, bør aldri forlates alene med barnet;)

Har en Shiba, han var 2 år når tvillingene kom. Vi tok hjem en lue fra sykehuset så hunden fikk lukte på den. Når vi kom hjem fra sykehuset så tok vi hunden ut til bilen så han fikk lukte litt på dem ute. Når vi gikk inn så gjorde vi det tydelig at jeg og babyene skulle inn først, så mannen og så hunden. Så lot vi hunden få snuse på ungene uten at vi gjorde eller sa noe. Gikk veldig fint. Han brydde seg ikke så mye om de. Gikk bare vekk hvis d ble for mye.

Vi har ei tipse, Cavalier King Charles Spaniel på litt over 2 år. Hun er verdens snilleste og mest tålmodige, så vi har ikke måtte sette grenser for henne. Sønnen vår har vi lært at ikke får lov å ri, hoppe, dra eller mase på hunden. Når hun går bort, er det ikke lov å følge etter. Vi må sette grenser på hennes vegne for hun finner seg i alt. De får ikke være alene i rommet sammen. Jeg er ikke redd for at hun skal skade han, men at sønnen vår skal bli hardhendt med henne.

De har såååå mye glede av hverandre, og koser seg i hverandres selskap. Så ikke bekymret nå som nr 2 kommer heller.

Vi har 2 blandingshunder. Den ene husky og elghund. Den andre bernard senner,bordecolli og sjefer. Æ tok me hundan bevist når æ sku bytte på gutten min. Dæm fikk lokt på bleie å alt som va. Innkludert dæm sån at dæm it sku bli sjalu på babyen å bli vant me han. Det går å har gåd veldi bra. Hu tispa va da 4 år. Hu går som oftest opp på lofte å legg sæ vis hu vill unna. Han hunden va da litt over 1 år. Han e bestekompisen te sønnen min. Elske å leke å veldi påpasseli på han:)

Vi har også en Samojed-gutt... som er samme årgang som vårt andre barn. Men her er tuppa vår ca 5 mnd eldre enn hunden. Fikk ham da tuppa var mellom 6-7 mnd blir det vel. Kan vel si at liten baby og valp heller ikke er å foretrekke... men gikk helt fint. Ettersom vi mista nr 3 så har ikke hunden vår opplevd å få no nytt familiemedlem... men han har hvertfall et fortrinn av å være tilvendt babyer helt siden han selv var bitte bitte liten. Tuppa vår og Troill som den hvite kosebamsen våres heter har vært nære helt fra de var små. Og eldsremann vår er også kjempegla i ham.

Tror også at det er viktig at dem får bli kjent med både lukt og nærvær av den nye verdensborgeren. Selvfølgelig under tilsyn og med regler for hunden OG etterhvert barnet. Som Null sier; en hund er bare en hund! Lykke til...

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Rottweiler hanhund på 4 år. Har all grunn til å tro at det kommer til å gå helt fint. Han er tålmodig, snill og selvstendig. Gir klare signaler om hva som er greit og ikke og er i tillegg konfliktsky, så han fjerner seg som ofte selv om noe er utenfor komfortsonen.

Vi har en staffordshire bull terrier som kommer til å være litt over 2 år når lillegutt kommer :) han har hilst på babyer noen ganger, men vi ser ikke på det som no problem:) han har tydelige grenser å forholde seg til og vi skal passe på at det blir en god opplevelse for begge to :) han er også veldig forsiktig av natur. Jeg vokste opp med hund og er kjempe glad for det! Man må selvfølgelig forberede seg og la de bli kjent på en trygg og god måte :)

Med mine to første hadde jeg en blandingshund mellom border og lapphund, dette var av natur en veldig snill hund, med første unge turte ikke hunden å komme inn i stuen da jeg kom hjem fra sykehuset, den stod i døråpningen å snuset litt før den la seg i gangen. Gikk noen dager før den nærmet seg den lille og det gikk bra, med et lite sleik på hodet, la den seg ned vedsiden av vuggen. Med nr 2 brydde hunden seg ikke, tror ikke den var borte å luktet engang.

Vi har en blanding av bichin frise og havanis, gutt på 2, 5 år :) fikk han sommeren gutten vår ble 2 :) gikk veldig bra ned tilvenning og de er bestevenner! Når lillebror kom reagerte ikke hunden noe på det :)

Back
Topp