Noen som har hatt svangerskapsforgiftning??

Tredjegangsgravid

Flørter med forumet
Jeg fikk svangerskapsforgiftning ved forrige graviditet, fødte gutten min i sv.uke 28,1. Noen som har vært igjennom det samme?? hvordan gikk det ved neste graviditet? Hvilken oppfølging kan jeg vente meg denne gangen, får jeg noen ekstra kontroller... Noen som er i samme situasjon som meg kanskje, og håper alt går som normalt denne gangen?

Jeg har ikke opplevd det, men ble litt nysgjerrig. Har du ikke snakket med noen om slike ting etter forrige fødsel? Trodde det var en selvfølge at de som opplever komplikasjoner og premature barn etc får ekstra samtaler om det de har vært gjennom, men også hvordan evt et nytt svangerskap vil bli fulgt opp osv. Vil jo tro at man får noe tettere oppfølging en ellers.. uansett, lykke til[:D]

Vet ikke om dette er veldig relevant, men jeg sier det alikevel. Min søster opplevde morkake svikt i uke 31. Jordmor sa det var nyrestein, og barnet døde en uke etterpå. Hun ble gravid igjen med et nytt barn. Hun fikk VELDIG god oppfølging helt fra dag 1. Oftere kontroller og ul'er. De sjekket veldig på vekst og da de kom til uke 33 fikk hun svangerskapsforgiftning, og måtte ha hastekeisersnitt. Men, jeg regner med at siden du har hatt et prematurt barn, at du har krav på ekstra oppfølging under hele svangerskapet. Synes du bør stå litt på kravene og få ekstra oppfølging. I hvertfall rundt de ukene da du fikk svangerskapsforgiftning sist. [:)]

Jeg hadde sf i mitt forrige svangerskap og lå en mnd på sykehus før jeg ble satt igang [:-] Men jeg går på Albyl-E 75mg x1 for å forebygge i dette svangerskapet. Begynte i uke 12 og skal gå på de ut uke 35. Så det ville jeg hørt med gyn., føden eller fastlegen om! [;)]

ORIGINAL: Emz mamma

Jeg hadde sf i mitt forrige svangerskap og lå en mnd på sykehus før jeg ble satt igang [:-] Men jeg går på Albyl-E 75mg x1 for å forebygge i dette svangerskapet. Begynte i uke 12 og skal gå på de ut uke 35. Så det ville jeg hørt med gyn., føden eller fastlegen om! [;)]

Ok, det har jeg ikke hørt om, men skal spør når jeg skal på kontroll på torsdag! Håper det fungerer for deg! Lykke til!

Hadde det sist ja. Legen mente at det ikke var automatikk i at jeg fikk det denne gangen også.
Hadde høyt blodtrykk, ekstreme ødemer. Ble satt i gang, lå inne 3 dager før termin, fødte dagen før termin.

Back
Topp