Noen som har hatt spinalhodepine??

Veraa81

Glad i forumet
Etter keisersnitt??

Hvor lenge varte den, og hva fikk dere mot den?

Får muligens blood patch om den ikke blir borte, andre som har fått dette???

dytter....

fikk etter vanlig fødsel jeg da.
Den kom allerede da jeg lå på fødestua i påvente av barselsrom, varte i 2 døgn- og fikk blood patch og det hjalp på sekundet- bokstavelig talt. Fenomenal opplevelse å bli så frisk på så kort tid.
Huff, her kom det mange minner[:D] men mest gode

ORIGINAL: Trønderpia * SAS *

fikk etter vanlig fødsel jeg da.
Den kom allerede da jeg lå på fødestua i påvente av barselsrom, varte i 2 døgn- og fikk blood patch og det hjalp på sekundet- bokstavelig talt. Fenomenal opplevelse å bli så frisk på så kort tid.
Huff, her kom det mange minner[:D] men mest gode

Da har æ mange spørsmål, hehe.

Var blood patch vondt? Ærli....

Har hatt hodepine i 5 uker nu, men legen vil ikke gjøre noe enda pga jeg må prøve koffein tab føsrt for å se.

Hverdagen er helt grusom, enkelte dager er hodet nesten sprengbart....

Nei blood patch va ikke smertefult. Man tar jo blod ut fra armen først, og det er litt ekkelt (som man gjør ved blodgiving, bare en veldig liten dose). Husker ikke at innsettingen i ryggen var vond, bare at etter 15-30 sekunder gikk det fint å SE rundt i rommet uten å myse [;)]
jeg fikk også fenason koffein (?) som smertestillende for å dempe hodepina de to døgnene.
Hun som trillet meg ned til inngrepet hadde et hårbånd, dagen etter kjente jeg henne ikke igjen på ansiktstrekk, men pga at hun brukte et hårbånd da også. jeg myste bare så jeg så konture og brukte solbriller, og på 30 sekunder var trangen til briller borte.

Nei blood patch va ikke smertefult. Man tar jo blod ut fra armen først, og det er litt ekkelt (som man gjør ved blodgiving, bare en veldig liten dose). Husker ikke at innsettingen i ryggen var vond, bare at etter 15-30 sekunder gikk det fint å SE rundt i rommet uten å myse [;)]
jeg fikk også fenason koffein (?) som smertestillende for å dempe hodepina de to døgnene.
Hun som trillet meg ned til inngrepet hadde et hårbånd, dagen etter kjente jeg henne ikke igjen på ansiktstrekk, men pga at hun brukte et hårbånd da også. jeg myste bare så jeg så konture og brukte solbriller, og på 30 sekunder var trangen til briller borte.

Nu blei jeg usikker på om det er spinalhodepine jeg har.

Legen vil være sikker, siden det er risikabelt å sette blood patch om det ikke er det jeg trenger.

Min hodepine er dær konstant, men kommer sterkere ut noen gang om dagen.

Er utrolig slitsomt å ha dette i 5 uker, humøret er ikke på topp akkurat.

Fikk spinalhodepine etter første fødselen,etter epiduralen.Jeg trodde først det kom av at jeg fikk eklampsi og meget høyt blodtrykk men fikk vite nå når jeg fødte sist at det var spinalhodepine jeg hadde hatt[&:]
Fikk morfin jeg da,til behandling av hodepinen,mens jeg lå på intensiven.
Men husker det godt,de verste migreneanfallene jeg har hatt kan ikke sammenlignes med spinalhodepine,nyttet ikke å sitte eller stå,jeg måtte bare ligge.
Håper virkelig du får noe for det snart da!

har flere familiemedlemmer, kvinner og menn, som er sengeliggende med migrene. Ellers vet jeg at migrenelignende hodepine kan ramme de som har spenninger i hodet.
Selv hadde jeg tannpine en gang, jeg gikk til tannlege- men jeg var frisk tannhelsemessig. Det var nok andre faktorer som spilte inn som gjorde at jeg hadde "tannpine"...
Så det er vanskelig å sette en diagnose- for så å finne riktig treatment. Lykke til- så håper jeg snart hverdagen din blir lettere.

har flere familiemedlemmer, kvinner og menn, som er sengeliggende med migrene. Ellers vet jeg at migrenelignende hodepine kan ramme de som har spenninger i hodet.
Selv hadde jeg tannpine en gang, jeg gikk til tannlege- men jeg var frisk tannhelsemessig. Det var nok andre faktorer som spilte inn som gjorde at jeg hadde "tannpine"...
Så det er vanskelig å sette en diagnose- for så å finne riktig treatment. Lykke til- så håper jeg snart hverdagen din blir lettere.

Tusen takk for gode ord.

Skal dra te en tannlege i morgen , kanskje det er noe med en tann som lager hodepinen.

Eller nakkestivhet etter å amme på natterstid, som man ikke er vant med.

hvis du blir mye bedre når du legger deg ned horisontalt er det sannsynlig at det er spinalhodepine. måtte ha to bloodpatch for å bli bedre, selv da tok det sin tid.

skal sies at han stakk noe sinnsykt mange ganger legen til meg da (ikke pga epidural, men spinalhodepine er spinalhodepine så vidt jeg vet) selve tykknåla noen ganger og den der inni for å få ut spinalvæske et 20 talls ganger....lagde sil utav ryggen min

det er risiko med bloodpatch ja, husker bare ikke helt hva det var.....litt i hodepineørska akkurat da han sto og forklarte

håper virkelig du blir bedre snart for spinalhodepine er det vondeste jeg har opplevd inkl fødsel uten smertestillende.

ja, fikk den rett etter keisersnittet nesten, fikk bare vanlig smertestillende etter keisersnitt og paracet... Gikk fort over da jeg kom hjem etter 5 dager.. men må si det var et helvete på sykehuset...klarte ikke tenke, eller gjøre noe som helst, å alle trodde jeg hadde fødselsdepresjon.. [:(]

Jeg har hatt spinalhodepine etter epidural ved vanlig fødsel. Lå på rygg på føden i 6 døgn før jeg var bra nok til å reise hjem. Fikk 2 blodlapper i mellomtiden, uten at det hjalp noe. Var blitt stukket (og bommet på) veldig mange ganger på epiduralen...

Trodde spinalhodepine varte ca 6 dager jeg (om ikke blod-lapp hjelper)...? "hullene" i spinalkanalen gror jo igjen av seg selv etterhvert. Så hvis du har hatt dette i mange uker vil jeg tro det er noe annet... Kanskje ta en tur til legen?

ORIGINAL: Søteste Trikken^^

Jeg har hatt spinalhodepine etter epidural ved vanlig fødsel. Lå på rygg på føden i 6 døgn før jeg var bra nok til å reise hjem. Fikk 2 blodlapper i mellomtiden, uten at det hjalp noe. Var blitt stukket (og bommet på) veldig mange ganger på epiduralen...

Trodde spinalhodepine varte ca 6 dager jeg (om ikke blod-lapp hjelper)...? "hullene" i spinalkanalen gror jo igjen av seg selv etterhvert. Så hvis du har hatt dette i mange uker vil jeg tro det er noe annet... Kanskje ta en tur til legen?

Vært 5 ganger hos legen allerede,.

Og en sånn spinal lekkasje kan ta opp til ett år å tørke selv fikk jeg beskjed om, nervolog som sa dette.

Men får en blood patch om dette ikke er bedre om 1 ukes tid.

jeg fikk spinalhodepine etter første fødsel,(ikke ks).
slet med det i flere uker og skjønte ikke hva det kom av, men det ga seg etter noen uker.
siden jeg ikke skjønte hva det var og trodde det var vanlig hodepine, så gjorde jeg heller ikke noe med saken.

Back
Topp