Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vil gjerne høre deres erfaringer. Skal på samtale på sykehuset 12 januar. Hva skjer på den samtalen? Og når får jeg KS dato?
Har allerede fått innvilget KS på medisinsk grunnlag
Vil gjerne høre deres erfaringer. Skal på samtale på sykehuset 12 januar. Hva skjer på den samtalen? Og når får jeg KS dato?
Har allerede fått innvilget KS på medisinsk grunnlag
Jeg fikk dato for planlagt ks bare noen uker etter samtalen-var da i ca.uke 14, så du burde vel få det relativt raskt etter det vil jeg tro. Det skjedde ikke så mye under samtalen annet enn at de gikk igjennom årsaken til hvorfor de anbefaler meg å ta ks. Sammen med innkallingsbrevet til ks, fikk jeg også en dato for gjennomgang av hva som skal skje under og i forbindelse med ks.
Takk for svar [emoji4] godt å høre en med erfaring [emoji4]Ks datoen ble forresten satt til ti dager før termin.
Så spennende! Jeg har time selv med gyn og føden 12 januar for beslutning ang fødselen. Jeg vet at jeg må ta keisersnitt da de ikke lar meg føde vaginalt pga av rupturen jeg fikk under første fødsel..
Jeg er så spent på hvordan dette foregår, når de setter datoen og alt det der!
Er veldig skremt da de setter i kateter, og den nålen og når de skjærer... Har helt angst for operasjoner, så hadde helst sett at jeg fikk føde vaginalt, men må man så må man..
Har hørt at noen har hørt på musikk i selve operasjonsrommet under operasjonen, og håper litt at jeg får det, da musikk hjelper meg så mye
Heldig som allerede skal.Jeg skal inn til KS samtale nå på mandag.
Etter hva jeg forstod får jeg dato da.
Jeg skal også Pga totalruptur. Har ikke snøring på opplegget, og er litt nervøs.
Den nålen er ikke vond. Etter forrige fødsel fikk jeg både spinal bedøvelse og kateter da de opererte etter rupturen. Du fikk vel også det?
Ikke vondt det da [emoji4]
Har angst for å føde etter rupturen, så er sjeleglad jeg ikke skal føde vaginalt. Ds hadde jeg ikke fått flere barn
Stakkars. Hørtes helt forferdelig ut. Her var det heldigvis ikke så dramatisk selv om det var ille nok.Jeg fikk verken kateter eller spinalbedøvelse ... Rett etter jenta var ute slo de alarm, morkaken satt fast og jeg mistet ekstremt mye blod på bare få minutter, så fra de tok jenta fra meg ble det full narkose og alt ble svart.. De måtte putte i mange store slags "tamponger" for å klare og sy/operere meg da jeg blødde kraftig. Pga at jeg blødde så mye, og at de da ikke klarte å se helt hvor de sydde måtte jeg tilbake etter noen dager for å klippe, da de hadde sydd for stramt, OG pga det skal det ingenting for at jeg revner igjen.. type må være forsiktig under sex, ellers ryker det
Stakkars. Hørtes helt forferdelig ut. Her var det heldigvis ikke så dramatisk selv om det var ille nok.
Du revnet totalt kanskje? Jeg hadde "bare" en 3B.
Har leeenge slitt med smerter. For noe dritt.
Er usikker, men det var mye av indre endetarm/muskel som røyk, så det er enten 3b eller 3c, ikke grad 4 fikk jeg høre på sykehuset, men veldig nært.
Det jeg syns var værst med det, var den dårlige informasjonen jeg fikk etter det!
Fikk beskjed om å ta mye smertestillende, ta lactulose, finne meg en fysioterapi og knipe for harde livet, og at jeg måtte bæsje samme hvor vondt det var.
Jeg satt ikke på over 3 mnd, og når jeg fikk det til ble det med en slik bilringpute fra bandasjen.. Grøss!
Synes ikke at 3b er noe bare, alt mer enn grad 2 er grusomt :/
Høres kanskje teit ut nå, men jeg gleder meg nesten til å ha vondt i et sår på magen, med en nyfødt og kan SITTE og amme, og ikke minst å kunne gå på do uten en bøtte med grønnsåpvann
Jeg hadde røket over 75% eller noe sånn, var en forferdelig opplevelse.
Mange timer uten barnet etter fødsel, og ingen informasjon. Utrolig dårlig. Og dårlig informasjon om tiden etter. Mange mnd med smerter, og tok lang tid før jeg turde å ha sex igjen.
"Gleder" meg til KS. Tenker at det kan vel ikke bli verre enn det var sist. Føles i alle fall slik. Var jo sengeliggende i mange dager da også.
Hvilket sykehus var du på?
er det bare sånn som skjer eller gjorde jordmor feil? Det har jeg lurt på
Høres ut som vi har hatt en veldig lik opplevelse. Far og barnet ble plassert på et rom uten noe informasjon i flere timer. Veldig spesielt.Jeg minnes også det som grusomt! Helt i ørska etter narkosen og ikke viste jeg hvilken etasje jeg var i, heller ikke hvor pappaen og babyen var, det var det heller ingen som fortalte meg!
Etter at vi kom hjem var det som om at alt var opp til meg selv, ingen timer for veiledning ingenting og jeg ble kraftig deprimert, og fikk liksom ikke skikkelig morskjærlighet for barnet før nermere 6 mnd etter fødsel, da jeg egentlig hadde nok med meg selv. Hadde det ikke vært for samboeren hadde jeg rast...
Da jeg ble gravid denne gangen bestilte jeg time for gjennomgang av fødselen da alt gikk galt, jeg var jo ikke akkurat til stede og husker svært lite, samtidig ville jeg høre hvor det gikk galt!
Det var en veldig tøff samtale, jeg fikk en jordmor jeg stoler på og vet av fra før under samtalen. Det ble lest at jeg ikke ble klippet, jordmor under fødsel hadde heller ikke notert noe etter 7 cm åpning, og jeg presset vist i over en og en halv time... Mente de bruker og ta i bruk hjelp etter en times pressing jeg? Hun veide 3400g og hadde hånda ved siden av hodet da hun kom ut.
Jordmoren som gikk igjennom samtalen med meg syntes det var fryktelig merkelig at jeg ikke ble klippet, eller at de ikke tilkalte mer hjelp...
Nå skal det sies at den jordmoren jeg hadde under fødselen egentlig er pensjonert, og de var veldig underbemannet på jobb den kvelden. Sykehuset har beklaget seg, og sa at dette skal ikke skje igjen.
Helse Nord-Trøndelag sykehuset Namsos var dette.
Enn du?
Høres ut som vi har hatt en veldig lik opplevelse. Far og barnet ble plassert på et rom uten noe informasjon i flere timer. Veldig spesielt.
Jeg har lyst til å spørre om fødselsjournalen, for jeg vet ingenting. Har ikke orket å ta tak i det. Bare fortrengt det.
Jeg fødte på sykehuset i Krsand. 3960 gr, 2,5 timers fødsel i badekar.
Lurt av deg og gå igjennom fødselen igjen. Skulle ønske jeg også hadde gjort det
Jeg vet egentlig ikke helt. Ble bestemt at jeg skulle ha KS da jeg var på kontroll på sykehuset ca 10 uker etter fødsel. Dette fordi jeg hadde mange plager og smerter.Jeg hadde rift 3b etter førstemann da han blei tatt med vakuum. Jeg klarte ikke å sitte eller gå på lenge! Og blei altfor trang pga arrvev.. Da jeg sluttet og amme så ble jeg "normal" igjen. Jeg har ikke samme plager som dere har nå, så lurer på om man får forskjellige men etter samme type rift? Jeg har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan føde vaginalt..